Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For meg er helt klart den kollektive fotofest-greia viktigere enn regler, og for min egen del er det en selvfølge at jeg skal produsere minst ett brukbart bilde hver dag. Det er utfordring nok i seg selv.

Du har et par viktige poeng der. Den enkelste regelen vil da vre: velg en kamera/objetiv kombinasjon som du skal bruke i en måned. Det er jo mange som ikke har hatt mulighet til å delta i og med at de har bare zoomobjektiver eller kompaktkamera. Det hadde forøvrig vært en skikkelig utfordring: Ta et bra bilde hver dag med et kompaktamera til tusen kroner...

Tom

Lenke til kommentar

Høhø - bra bilder med kompakt du liksom. Du er litt av en spøkefugl! ;) Jeg syns ikke det har noen spesiell hensikt å kreve at man låser seg til en bestemt zoom. La oss heller la "April-fest" være en free-for-all, men med et aktivitetskrav (og ikke mer enn ett bilde pr. dag).

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Høhø - bra bilder med kompakt du liksom. Du er litt av en spøkefugl! ;) Jeg syns ikke det har noen spesiell hensikt å kreve at man låser seg til en bestemt zoom. La oss heller la "April-fest" være en free-for-all, men med et aktivitetskrav (og ikke mer enn ett bilde pr. dag).

Det er helt greit for meg. Kommer ikke til å bruke kompakt uansett :)

Tom

Lenke til kommentar

Det som er hensikten med opplegget er jo å lære seg bli bedre kjent med utstyret og få til bedre bilder.

For nybegynnere kan det være at man skal bruke kamera i Av (eller manuelt) istedet for Full Auto. For de mer viderekomne, så er kan det være at man faktisk tar kun et bilde hver dag, bruker kun 1 objektiv og bruker da selvfølgelig et analogt kamera.

Tom

Dere får gi oss beskjed om hva dere kommer frem til, så ordner vi litt forsideomtale. Mailen er post ætt akam dått no

Det skal vi gjøre. Kan godt melde meg som "arrangør" hvis ikke det er andre som føler trangen.

Tom

Lenke til kommentar

Jeg må bli flinkere til å ta med meg kameraet. Det blir som regel liggende hjemme med mindre jeg går tur med hundene, eller skal ta bilder av planlagte arrangementer.

Blir det for avansert med forskjellige klasser?

Oss nybegynnere kan fort bli skremt bort er dere for strenge på reglene

Nybegynner?

Med det utstyret?? Nikon D200, Nikkor 17-55mm f/2.8G IF-ED, Nikon AF-S 55-200mm 4-5.6G VR

Nikon SB-600..?

Hehe, jeg har kun 6 måneders erfaring med D40 før jeg oppgraderte, så jeg ser på meg selv som en nybegynner.

Problemet nå er at jeg ikke kan klandre kameraet for dårlige resultat.

Endret av Noldus
Lenke til kommentar
Blir det for avansert med forskjellige klasser?

Oss nybegynnere kan fort bli skremt bort er dere for strenge på reglene

Nå har det vel ikke akkurat vært stemning for et beinhardt regelregime så langt, har det vel? :)

Det morsomme med å skulle produsere ett bilde om dagen er at man går rundt på motivjakt hele tiden - det er en ny måte å se verden på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...