Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

 

Så jeg mistenker at båten vi så, eies av noen andre. Han rike russeren med et fotball-lag eller to? Eller har herr Allen flere båter?

 

Tar jeg ikke helt feil så er det Roman Abramovich som eier den jolla,han har vel 10/15 superyachter.Driver for tiden og bygger seg en på rundt 550 fot.

 

Den var i Bergen også en tur for noen måneder siden. Hvis jeg forstod det riktig, er det en utleiebåt.

 

Ellers var Roman Abromovich i Bergen i sommer med denne jolla:

http://www.allboatsavenue.com/bataille-de-titans-sur-locean

 

Vaktholdet så ut til koste like mye som bilen vår per dag...

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe helt annet: hvordan scrobbler dere Mac-entusiaster fra iphonene deres? Har fått en avdanket iPhone til å kjøre Spotify til Zeppelinen i stuen, men ser at det av og til kan være hensiktsmessig å bruke ipodden til den gamle mp3-samlingen...

Jeg vet verken om du har fått svar på dette før, eller om jeg forstår problemstillingen 100% (ELLER om jeg kan kalles en mac-entusiast når jeg aldri har eid en mac), men jeg svarer likevel.

 

Spotify på iPhone scrobbler av seg selv, men det regner jeg med at du visste. For å scrobble den andre musikken har jeg akkurat prøvd iScrobbler litt, og det ser ut til å fungere bra. Den finnes både som gratisversjon og betalversjon (uten reklame og med noen ekstra funksjoner).

 

Men skal du scrobble fra en ipod i tillegg? Hvilken type ipod er det i så fall?

Lenke til kommentar

Etter å ha rotet lenge uten noe skikkelig bilderedigeringsprogram kjøpte jeg nylig Pixelmator (kun Mac). Har ikke brukt Photoshop stort siden før CS-versjonenes dager, så sammenligningsgrunnlaget der er nokså begrenset, men jeg kan ikke skjønne annet enn at programmet bør holde lenge for de aller fleste av oss glade amatører – jeg opplever det i alle fall som usannsynlig mange hakk bedre enn Photoshop Elements.

 

For tiden selges det for 165 kroner i App Store, inkludert i denne prisen er oppgradering til versjon 2 som skal komme senere i år. Med slike priser skal ikke bruken være allverden før en kan forsvare kjøp.

Lenke til kommentar

Måtte bare nevne at FastStone Image Viewer kom i ny versjon 4.3 for et par uker siden, med noen ganske OK oppgraderinger :thumbup: :

 

Version 4.3 (January 14, 2011)
  • Added Clone Stamp and Healing Brush
  • Added "Auto-Adjust Colors" to Colors menu. THANKS to Andras Horvath: www.log69.com
  • Added "Adjust Lighting" to lighten or darken shadows and highlights
  • Added "Adjust Levels"
  • Added "Adjust Curves"
  • Added USM (Unsharp Mask) option to Sharpen/Blur
  • Added Sketch and Oil Painting effects
  • Added outward-pointing tails to text objects in Draw Board
  • Now images in Slide Show Builder, Multi-page File Builder, Image Strip Builder and Email list can be drag-and-dropped to rearrange the order
  • Supported EPS format by displaying the preview image
  • Updated the RAW format library. Sony SR2 raw format is supported
  • Improved memory management to handle larger images
  • Other minor bug fixes and improvements

 

Programmet er fortsatt gratis, fås med norsk språk, og er lite og kjapt. Flott arbeidsmiljø med maksimal bildeflate, hendig bildesammenlikningsmulighet, batchkonvertering etc. Mangler fortsatt mulighet for lag, avanserte utvalg med selektiv bildebehandling (du jobber altså alltid med hele bildet) og har heller ingen støyfjerning enda. Men det er jaggu bra til prisen ;)

Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte 60Den min forrige uke satte jeg på skulder-reimen med en gang, men har etter litt tids bruk funnet ut at den er mer til bryderi enn nytte. I hvert fall i forhold til det jeg har brukt den til den siste uken. Finnes det å få kjøpt noe som gjør at den kjapt kan taes av og på? For det er jo i enkelte situasjoner jeg vil ha den på, for eksempel ved turer ute i skog og mark (dog ikke så mye av de på vinteren).

Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte 60Den min forrige uke satte jeg på skulder-reimen med en gang, men har etter litt tids bruk funnet ut at den er mer til bryderi enn nytte. I hvert fall i forhold til det jeg har brukt den til den siste uken. Finnes det å få kjøpt noe som gjør at den kjapt kan taes av og på? For det er jo i enkelte situasjoner jeg vil ha den på, for eksempel ved turer ute i skog og mark (dog ikke så mye av de på vinteren).

 

Lagde en tråd for en tid tilbake angående demonterbar kamerastropp.

Lenke til kommentar

Ikke dum den Nautica. Ellers så fant jeg denne, kanskje kjøpe en slik og fortsette med den originale reimen, i hvert fall inntil videre? Godt å få vekk reimen fra den øvre delen av kamerahuset, argumentene de brukte i videoen virket og fornuftige og har selv tenkt på enkelte av de allerede under den korte tiden jeg har hatt mitt speilrefleks.

 

Denne og så jo rimelig sweet ut, men kommer vel en del i toll tenker jeg.

http://www.blackrapid.com/product/camera-strap/rs-7/

Lenke til kommentar

Ikke dum den Nautica. Ellers så fant jeg denne, kanskje kjøpe en slik og fortsette med den originale reimen, i hvert fall inntil videre? Godt å få vekk reimen fra den øvre delen av kamerahuset, argumentene de brukte i videoen virket og fornuftige og har selv tenkt på enkelte av de allerede under den korte tiden jeg har hatt mitt speilrefleks.

 

 

 

Er de C-Loop i salg?

Lenke til kommentar

Ikke dum den Nautica. Ellers så fant jeg denne, kanskje kjøpe en slik og fortsette med den originale reimen, i hvert fall inntil videre? Godt å få vekk reimen fra den øvre delen av kamerahuset, argumentene de brukte i videoen virket og fornuftige og har selv tenkt på enkelte av de allerede under den korte tiden jeg har hatt mitt speilrefleks.

 

 

 

Er de C-Loop i salg?

 

 

Så slik ut, se på høyresiden der. Er flere forskjellige summer du kan betale, gir du $35 så får du med en slik tror jeg. Skjønner ikke helt systemet der så jeg avventer litt.

 

Den er under full produksjon,men tror de har nok med og levere alle forhåndsbestillingene for øyeblikket.

 

C-loop i kombinasjon med splitt-strap for kameraer, ser ikke dumt ut.

Lenke til kommentar

Hvis du bruker en mellomformatlinse på et fullformatkamera, og si at denne linsen har en blenderåpning på f/2.8. Hva vil den egentlige blenderen da bli på fullformatkameraet? Jeg tenker den vil gå opp siden en del av lyset ikke brukes, men kunne tenkt meg å få et konkret svar fra noen som visste svaret og ikke bare "trodde", som meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om du bare bruker en liten del av bildesirkelen som projiseres ut fra bakenden av objektivet, så bruker du fortsatt hele frontelementet. Den fysiske størrelsen på inngangspupillen er derfor den samme, og dermed også forholdet mellom brennvidde og inngangspupill - også kjent som blendertallet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...