Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du skal ha BluRay kan du like gjerne gå for en Playstation.

En playstation er nok ikke interessant - og den er nok ikke like bra lenger. Det var når den var ny, at den var et kupp. Tror det ha skjedd mye siden da.

 

Tipper BluRay spilleren som er i de nye slim-modellene er langt bedre enn hva som var i de første PS3ene. Husk at dette er noe som Sony selv lager, mener å ha lest (gidder ikke søke akkurat nå) at BluRay spilleren i PS3 er blant de absolutt beste som er på markedet. Den blir også fortsatt oppdatert, den fikk jo mulighet for 3D i fjor sommer mener jeg å huske.

 

I tillegg til å få en veldig bra spiller så får du som sagt veldig mange andre muligheter da den kan brukes til så mye mer. Surfing på nettet for eksempel. Spilling om du skulle ønske det (i hvert fall en bonus at muligheten er der).

 

Ikke dårlig å få alt det for under 2500,-

320GB lagringsplass til filmer, serier, bilder eller annet er jo også noe som kan være kjekt å ha.

Lenke til kommentar

den fikk jo mulighet for 3D i fjor sommer mener jeg å huske.

Den er 3D kompatibel ja..

Og jeg driter en lang mars i 3D - jeg har ikke samsyn, så 3D er 100% uynyttig.

 

Jeg tror at stort sett alle Blueray spilerene over 1000,- kroner i dag har grei bildekvalitet. Men hvilken modell rundt 1500,- gir best lyd på de analoge utgangene?

 

(Billigste playstation er forøvrig over 2 lapper...)

 

I tillegg til å få en veldig bra spiller så får du som sagt veldig mange andre muligheter da den kan brukes til så mye mer. Surfing på nettet for eksempel. Spilling om du skulle ønske det (i hvert fall en bonus at muligheten er der).

Jeg har allerede en liten PC (+ en USB DAC for lyden) som gjør alt det og kan passe fint som multimediamaskin ...

Lenke til kommentar

Hvor mye må jeg gi for å få brukbar lyd? Har kun analogt tokanals hjemme.

Vanskelig for meg å gi et fullgodt svar på dette, siden vi ikke har oppkobla virkelig kvalitetsanlegg i butikken vår.

 

Men det er faktisk ofte nettopp den analoge lyddelen det spares mest på. Så om lyd har betydning for deg, bør du kanskje ha det i bakhodet.

Lenke til kommentar

Vanskelig for meg å gi et fullgodt svar på dette, siden vi ikke har oppkobla virkelig kvalitetsanlegg i butikken vår.

 

Men det er faktisk ofte nettopp den analoge lyddelen det spares mest på. Så om lyd har betydning for deg, bør du kanskje ha det i bakhodet.

Det er akkurat det. Litt søking har singlet ut et par modeller (litt dyrere - rundt 2.200) - Panasonic BD85 og Yamaha BD-S667BL.

Lenke til kommentar

Det eneste aberet med PS3 er merkenavnet Sony :)

Den kamelen har jeg allerede spist (og den smakte ikke noe bedre enn ekte kameler ;)), så jeg har noe Sony utstyr.

 

Men jeg tror at ved å kjøpe en dedikert Bluerayspiller til samme pris som PSP3, så bør det være mulig å finne en modell med anstendig analog lyd. Ellers å kan jeg like gjerne kjøpe en billig blueray spiller rundt en høvding og legge en slump penger i en decent DAC.

Lenke til kommentar

Vi har blitt lurt. Tror jeg ...

 

Var på sightseeing-båttur i København i fjor, og da så vi denne "balja":

 

post-126935-0-15794800-1296512960_thumb.jpg

 

Guiden hevdet at den er eid av Paul Allen; men i denne artikkelen, så er det en helt annen båt som tilhører herr Allen (se bilde #3).

 

Så jeg mistenker at båten vi så, eies av noen andre. Han rike russeren med et fotball-lag eller to? Eller har herr Allen flere båter?

Lenke til kommentar

 

Så jeg mistenker at båten vi så, eies av noen andre. Han rike russeren med et fotball-lag eller to? Eller har herr Allen flere båter?

 

Tar jeg ikke helt feil så er det Roman Abramovich som eier den jolla,han har vel 10/15 superyachter.Driver for tiden og bygger seg en på rundt 550 fot.

Lenke til kommentar

Tar jeg ikke helt feil så er det Roman Abramovich som eier den jolla,han har vel 10/15 superyachter.Driver for tiden og bygger seg en på rundt 550 fot.

Det rimer bedre enn Paul Allen. Litt drøy jolle etter min smak. Men den lille danske tre-saken ser litt mer spennende ut - ihvertfall hvis man hadde av-turistifisert den.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Tar jeg ikke helt feil så er det Roman Abramovich som eier den jolla,han har vel 10/15 superyachter.Driver for tiden og bygger seg en på rundt 550 fot.

Det rimer bedre enn Paul Allen. Litt drøy jolle etter min smak. Men den lille danske tre-saken ser litt mer spennende ut - ihvertfall hvis man hadde av-turistifisert den.

 

Den tre-saken er en plattgatter!

Lenke til kommentar

Tar jeg ikke helt feil så er det Roman Abramovich som eier den jolla,han har vel 10/15 superyachter.Driver for tiden og bygger seg en på rundt 550 fot.

Det rimer bedre enn Paul Allen. Litt drøy jolle etter min smak. Men den lille danske tre-saken ser litt mer spennende ut - ihvertfall hvis man hadde av-turistifisert den.

 

Ble litt usikker angående farge/design på jolla så sjekket litt nærmere opp,han guiden din hadde delevis rett og jeg feil :)

Lenke til kommentar

Ble litt usikker angående farge/design på jolla så sjekket litt nærmere opp,han guiden din hadde delevis rett og jeg feil :)

Ah - en annen Mickeysoft dude. Jeg legger merke til at wikipedia nevner Jacuzzi som en feature ... Hadde ventet et par fler ;)

 

For ikke så mange år siden hadde jeg PS3 (gamleutgaven) kobla mot et brukbart analogt anlegg. Skulle være fantastiske greier. Det låt rumpe.

 

Kan godt hende digitalutgangen var bedre, men det hjalp ikke meg.

Jeg liker ikke utstyr som låter rumpe. Men du har kanskje et par kontakter på jobben som kan komme med et par fornufitge forslag?

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Guiden hevdet at den er eid av Paul Allen; men i denne artikkelen, så er det en helt annen båt som tilhører herr Allen (se bilde #3).

 

Så jeg mistenker at båten vi så, eies av noen andre. Han rike russeren med et fotball-lag eller to? Eller har herr Allen flere båter?

Visste jeg hadde sett den der Octopus-en før - her er den en gråværsdag ved Bergen:

 

post-73994-0-89313300-1296518727_thumb.jpg

 

(Med en haug manuelle objektiver og null EXIF er det ikke enkelt å vite hva jeg har brukt på dette bildet - men tilfeldigvis var dette under Aprilfesten 2010, nærmere bestemt den 20-ende, og den dagen var det en gammel, foldbar Industar-50 som ble brukt :D)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...