Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var jeg endeligt komt til limefasen. Måtte fram med stanley-kniven og fil på hotmirror-assy rammen. Ser at ir-filteret stikker litt ut bak mot sensoren iforhold til orginal hotmirror. Satser på at dette går greit da det er en pakning mellom filter og sensor.

Blir spennende å se om du får et fungerende kamera etterpå; eller en dyr murstein ;)

Lenke til kommentar

Tja, fikk jo med en Lensbaby på kjøpet av 20d'en. Så er happy uansett med tanke på det jeg betalte.

 

Det er dette feilskjæret jeg er litt bekymret over. På øyemål ser det ut som det akkurat utenfor sensoren, men mulig det havner akkurat innenfor.

post-133016-0-25312800-1296347781_thumb.jpg

 

Slik ser orginalfilteret (hotmirror assembly) ut

post-133016-0-85884200-1296347793_thumb.jpg

 

Ingen tvil om hvem som har lagd skjermen, nei.

post-133016-0-04418000-1296347810_thumb.jpg

 

EDIT: Det er et 665nm filter og ikke "true-ir" på 720nm. Det er mest false-color og kontrollen på BW-konvertering jeg er ute etter.

 

Regner med at jeg må åpne kamera ett par ganger etterpå for å "shimme" opp sensor assembly for å kompansere for annen refraksjons index. Alternativet er å bøye til en umbrako og styre med en af-skrue bak speilet, men da blir ikke søkeren korrekt.

Endret av ET!
Lenke til kommentar

Har du prøvd å oppdatere driverne til skjermkortet? Samt andre drivere til PCen?

Ikke annet en det Windows update tar med seg ...

 

Windows update oppdaterer ikke driverne til skjermkortet så vidt jeg vet. Prøv det og se om det hjelper. Finn ut om det er noen nye drivere til hovedkortet eller andre komponenter på laptopen, du finner de som regel på hjemmesiden til produsenten.

 

Hjalp i hvert fall meg en del når jeg kjøpte min laptop for et par år siden.

Lenke til kommentar

Windows update oppdaterer ikke driverne til skjermkortet så vidt jeg vet. Prøv det og se om det hjelper. Finn ut om det er noen nye drivere til hovedkortet eller andre komponenter på laptopen, du finner de som regel på hjemmesiden til produsenten.

 

Hjalp i hvert fall meg en del når jeg kjøpte min laptop for et par år siden.

Windows 7 har faktisk oppdatering av skjermndrivere (tror de begynte allerede på Vista). Men da for man selvsagt de sertifiserte driverene, som ofte er litt eldre og gjerne litt tregere. Men også dønn stabilt.

 

Jeg kommer nok til å laste ned ferske drivere og prøve ut etterhvert.

Lenke til kommentar

Windows update oppdaterer ikke driverne til skjermkortet så vidt jeg vet. Prøv det og se om det hjelper. Finn ut om det er noen nye drivere til hovedkortet eller andre komponenter på laptopen, du finner de som regel på hjemmesiden til produsenten.

 

Hjalp i hvert fall meg en del når jeg kjøpte min laptop for et par år siden.

Windows 7 har faktisk oppdatering av skjermndrivere (tror de begynte allerede på Vista). Men da for man selvsagt de sertifiserte driverene, som ofte er litt eldre og gjerne litt tregere. Men også dønn stabilt.

 

Jeg kommer nok til å laste ned ferske drivere og prøve ut etterhvert.

Jeg brukte denne siden når jeg skulle oppdatere skjermdriverne til mitt kort.

 

http://www.laptopvideo2go.com/

 

Får som regel bedre drivere til laptoper der enn de offisielle.

Lenke til kommentar

Decrapifying kan hjelpe på en del, men om driveren til skjermkortet ditt er like utdatert som min var når jeg fikk min laptop tror jeg det hjelper mer. Men ja, fjern alt du ikke har bruk for. På Acern min står den vel i 20 minutt for å installere alt av ubrukelige drittspill etter installering av OS.

 

Vurderer å kjøpe Win7 til den.

Lenke til kommentar

Wohoo, It's alive! Kamera lever fortsatt. AF treffer ca 3-4cm bak motivet. Noen som har vært bortpå Canons fokus"stramme"skrue? Eller å forandre shims mellom sensor-assembly og shutter-assembly?

 

Skal jeg fjerne eller legge til shims for bakfokus eller frontfokus?

Mener å ha sett en artikkel ute der på den store webben.

Noen som har en link?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor foto.no er ute?

"Internal Server Error. The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request. Please contact the server administrator, [email protected] and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error. More information about this error may be available in the server error log."

Lenke til kommentar

Decrapifying kan hjelpe på en del, men om driveren til skjermkortet ditt er like utdatert som min var når jeg fikk min laptop tror jeg det hjelper mer. Men ja, fjern alt du ikke har bruk for. På Acern min står den vel i 20 minutt for å installere alt av ubrukelige drittspill etter installering av OS.

 

Vurderer å kjøpe Win7 til den.

Oppdatert driver var det som skulle til. Bios er av nyeste versjon, forøvrig.

 

tomsi: Tror det er noe med at du må "få igang" Nvidia-kortet før du skal spille. Mener å ha sett at det er mange som sliter med å få spillene til å skjønne at det er et bedre skjermkort i maskinen enn Intel sitt.

Nvidia har en utility som håndterer dette - men det ser ut som at den må vite om programmene for at det skal virke. En oppdatert driver løste det her ihverfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som kan forklare hva man bruker Nikon SC-28 TTL til i forbindelse med SB-600? Trenger man denne for å bruke SB-600 trådløst sammen med blitsen på kameraet?

SC-28 er kabel man fester på hotshoe til kamera og på blits; for via kabel å få den bort fra kamera. Denne kabelen har også full støtte for all automatikk (TTL). Har du kamera med blits som kan operere som "master" så har du ingen behov for denne, da du kan styre SB-600 trådløst fra kamera med all automatikk.

 

Edit:

Grunnen til at kabel eksisterer er for de uten blits (D1/D2/D3 serien), og eventuelt om man har litt vanskelige vinkler utendørs som gjør at IR-trigging ikke fungerer.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Hmm - kanskje bare meg, men jeg får følelsen av at enkelte er litt i overkant vant til å bli tatt som autoriteter, og litt for lett avfeier andres velfunderte argumenter som skitsnakk, og deretter blir overrasket når de blir konfrontert med at det faktisk er dem selv som kommer med skitsnakket?

 

Ikke som respons til noe i denne tråden - men mer som kommentar til andre steder, IRL og enkelte mennesker generelt...

Lenke til kommentar

Enig Trondster. Og, en ting er "drosjesjåfører og frisører" som kunne "ha sakt deg det for lenge si'a - gratis!" (morsom reklame som har gått på tv i Norge). Mer overrasket blir jeg altfor ofte av folk som er eksperter på ett felt, hvor lite sensitive de er på at andre kan vite noe mer enn dem om andre felt. Og de færreste felt er små nok til å ha eksperter som kjenner hele feltet alene, avklarte nok til at det ikke er noe nytt å oppdage, og ikke ridd av en autoritær holdning til hva som er "sant", inntil det plutselig en dag er pinlig klart at keiseren ikke har noen klær på.

 

Yrkestitler som "evangelist" gjør sikkert ikke plagsomt mye positivt med en persons ydmykhet overfor andre heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...