phax Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Er dette til å leve med? Bra nok til at jeg fikk lyst på Noise Ninja nå hvertfall. Endret 28. januar 2011 av phax Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hvordan så det ut før støyfjerning? Slik: Tok meg friheten å kjøre det gjennom ACR6 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Tok meg friheten å kjøre det gjennom ACR6 Fungerer det også. Noise Ninja er nok mer interessant for oss som ikke bruker Lightroom. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Tok meg friheten å kjøre det gjennom ACR6 Fungerer det også. Noise Ninja er nok mer interessant for oss som ikke bruker Lightroom. Og der bestemte jeg meg for å oppgradere til LR3... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Syntes den liksom manglet noe, jeg, da.. 3 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Syntes den liksom manglet noe, jeg, da.. Er du av trønderslekt? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Er du av trønderslekt? Næh - med skjelende øyne og tynn bart prøvde jeg å hinte mer til noe fransk/spansk - jeg som bor i sydeuropa.. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Kriteriet for å bli en "fotoblogg" i de kretsene er å laste ned en nostalgisk-look-action og deretter sende alle snapshots gjennom denne. Intstant art ftw! Har man i tillegg hipstamatic-apppen (og helst en som lager fake "filmkanter" på bildene) så er årets fotoblogg innenfor rekkevidde! Dette er vel også rutinene til alle ungdommer under 17 som besitter speilrefleks i Norges land når det kommer til etterbehandling.. (med unntak av svært få) Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Ordentlig i gang med fotograferingen nå Bildene fra dagens kamp her : http://knuthsolberg.smugmug.com/Sports/Fotball/LSK-Fredrikstad Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Fant endelig en messengerbag med i mine øyne et fornuftig utseende og ganske grei størrelse: Ona - The Union Street Skulle helst sett at det var en 13" mbp, da hadde den vært helt perfekt. Backorder betyr vel at det er bestillingsvare? Lang/ukjent leveringstid. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Meget pen messengerbag, med plass til alt jeg har behov for iallefall! Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Vet ikke om det er tatt opp, men hva mener folket her om resultatet av shooten Sølve Sundsbø hadde med de kongelige? Noen som er enig med det Hans Jørgen Brun sier? Jeg har fått med at det er en diskusjon på gang. Har ikke lest hva HJB sier (har du link lett tilgjengelig?), men har lest Magnar Fjørtoft sine tanker. Har ikke gjort meg opp en mening enda ... Link til HJB sin kommentar. Backorder betyr vel at det er bestillingsvare? Lang/ukjent leveringstid. Backorder betyr at de har fått inn flere bestillinger enn de klarer å få dekket. Dvs., du må vente til produsenten har fått produsert nok til de som står foran deg i køen. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Meget frekk bag, Phax. Hadde man byttet ut litt bredde mot ekstra høyde hadde den nok passa meg knallbra. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Ordentlig i gang med fotograferingen nå Bildene fra dagens kamp her : http://knuthsolberg.smugmug.com/Sports/Fotball/LSK-Fredrikstad Ser du har blitt litt mer selektiv og valgt ut færre bilder - bra. Videre ting du kan se på: - På bilder med mye bevegelse er det også synlig bevegelsesuskarphet. Velg raskere lukkertid, f.eks. 1/400-1/500 - Ikke vær redd for å bruke høyere ISO enn 800 - 550D tåler fint ISO 3200 før ting begynner å bli ugly. Råfremkaller med god støyfjerning, flere har blitt nevnt på de to siste sidene her, hjelper. - Eksponer litt lysere - så lenge du unngår å klippe mot hvitt kan du alltids trekke ned eksponeringen i etterbehandlingen, og sensoren presterer bedre når den får mer lys å jobbe med (fortsatt forutsatt at du ikke klipper mot hvitt). Lenke til kommentar
Epp Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Er dette til å leve med? Absoultt , men du var litt uheldig med focusen. Jeg mener Guinness-en er jo ute av focus Lenke til kommentar
Epp Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Fant endelig en messengerbag med i mine øyne et fornuftig utseende og ganske grei størrelse Den var fin. Prisen dog... Lenke til kommentar
Epp Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Tok meg friheten å kjøre det gjennom ACR6 Fungerer det også. Noise Ninja er nok mer interessant for oss som ikke bruker Lightroom. Skal teste: http://jcornuz.wordpress.com/2008/01/04/denoising-with-greycstoration/ med GIMP.Det er en sammenligning med Noise Ninja i den bloggen. Oppdatering: Etter litt mer lenke-klikking så fant jeg: http://gmic.sourceforge.net/gimp.shtml som skal være en videreføring av greycstoration Her er to raske tester med hhv 2 og 3 itterasjoner av Anisotropic smoothing. Har ikke fått testet de ulike parametrene for å optimalisere resultetet. Har heller ikke fått testet patch smoothing som gmic også har. Men kjempefornøyd med å finne noe som kan fjerne støy, så takk tomsi42 for at du fikk meg til å Google etter det :-) Endret 28. januar 2011 av Epp Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Ordentlig i gang med fotograferingen nå Bildene fra dagens kamp her : http://knuthsolberg.smugmug.com/Sports/Fotball/LSK-Fredrikstad Fine bilder - fornøyd med kampresultatet også Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Link til HJB sin kommentar. Ah - det er det som er hans kommentar - ikke Roy som sier det ... For å være helt ærlig, så er jeg ikke helt enig med de gamle gretne gubbene Synes bildene er helt OK, lavmælte og enkle i stilen. Stor fotokunst? Neppe - men må det alltid være det? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Skal teste: http://jcornuz.wordpress.com/2008/01/04/denoising-with-greycstoration/ med GIMP.Det er en sammenligning med Noise Ninja i den bloggen. Oppdatering: Etter litt mer lenke-klikking så fant jeg: http://gmic.sourceforge.net/gimp.shtml som skal være en videreføring av greycstoration Fint å se at det finnes alternativer til GIMP brukerene også. Jeg har jobbet litt mer med Noise Ninja og kan nå fastslå at det var verdt investeringen. Det følger en lett-versjon med Bibble; men den mangler et par funksjoner som fullversjonen har. E-620 på ISO 3200 er det vanskelig å redde - Panasonic GH2 og Olympus E-5 går fint. E-620 på ISO 1600 lar seg fikse med litt jobb - såfremt eksponeringen sitter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå