Euklid Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Og, ja det finnes problemer i Apple verdenen også. Klart – liker å tro at de er færre og enklere å ha med å gjøre, men minst like stor er nok effekten av at jeg vet hva som skal til både for å forebygge og løse problemer i Mac OS. I Windows er jeg konsertpianist med boksehansker. "Her er finalistene i årets blog awards" sier artikkelen. Også titter jeg på finalistene i "årets fotoblogg". Også tenker jeg "hæ? er ... dette finalister i årets fotoblogg?". Jeg lurer litt på hva de har lagt til grunn for disse kåringene. Triks for å gjøre tilværelsen enklere: ikke irritere seg hver gang man finner noe dumt på nettet. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Klart – liker å tro at de er færre og enklere å ha med å gjøre, men minst like stor er nok effekten av at jeg vet hva som skal til både for å forebygge og løse problemer i Mac OS. I Windows er jeg konsertpianist med boksehansker. Tja. Mac er ikke så mye forskjellig i min mening. Sikkerhetskulturen til Apple har ikke akkurat vært å skryte av. Gjentatte ganger blir det f.eks advart mot å bruke Safir, eller den blir cracket raskest i tester... Endret 28. januar 2011 av Epp Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hva som er objektivt sikrest gitt at noen har ressurser og prøver seg har jeg mildt sagt ikke kompetanse til å uttale meg om. Hva som i praksis gir minst sikkerhetsproblemer for de fleste er litt enklere å gjøre seg opp en fornuftig mening rundt. 2 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 To kamerahus, fem objektiver, tripod, iPad, tastatur, kompaktkamera, notatblokk, to pocketbøker og klær til hele helgen inn i FastPack 250. Perfekt. (Laptoplomme er som skapt for nystrøkne skjorter.) Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Ubrukelig post uten bilde. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hva som er objektivt sikrest gitt at noen har ressurser og prøver seg har jeg mildt sagt ikke kompetanse til å uttale meg om. Hva som i praksis gir minst sikkerhetsproblemer for de fleste er litt enklere å gjøre seg opp en fornuftig mening rundt. Det er to måter å håndter hendelser. Rapportere eller feie under teppet. Men jeg sier ikke at Microsoft er noe bedre. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Hva som er objektivt sikrest gitt at noen har ressurser og prøver seg har jeg mildt sagt ikke kompetanse til å uttale meg om. Hva som i praksis gir minst sikkerhetsproblemer for de fleste er litt enklere å gjøre seg opp en fornuftig mening rundt. Åhh please... Ikke så mange kompliserte formuleringer på en gang. Det er fredag og da er det helg. Keep it simple plis Endret 28. januar 2011 av Inc 1 Lenke til kommentar
Epp Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 To kamerahus, fem objektiver, tripod, iPad, tastatur, kompaktkamera, notatblokk, to pocketbøker og klær til hele helgen inn i FastPack 250. Perfekt. (Laptoplomme er som skapt for nystrøkne skjorter.) Samt en haug med batteriladere skulle jeg tro. Noe av det som tar mest tid når jeg pakker er å få med alle batteriladerene... Lenke til kommentar
Epp Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Åhh please... Ikke så mange kompliserte formuleringer på en gang. Det er fredag og da er det helg. Keep it simple plis Keep it simple; Pils! Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Noen som vet av fine loactions på Lillehammer? Skal kanskje gjøre et portrettintervju der i neste uke - men er ikke så forferdelig kjent i den byen. Er det noen musikkforetninger med godt utvalg i gitarer der? Dét hadde nemlig passa fint til saken. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Du har Maihaugen med en masse gamle bygninger ihvertfall... OL museet har da noe fancy greier. Nå er ikke musikk min store interesse, men har da vært inne i en butikk et sted i sentrum med en haug instrumenter. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Takk. Googla Maihaugen - tror ikke det vil passe helt for han som skal portreteres stil. Får vel finne ut om den musikksjappa lar meg ta han med inn og ta noen bilder der. Hmm. Får locationscoute litt på Google Streetview. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Keep it simple; Pils! Kalde pils til installering av all viktig programvare på den nye laptopen er en nødvendighet Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Mens jeg venter på at ny-PCen skal bli ferdig med å brenne recovery DVD-er, så har jeg testet ut fullversjonen av Noise Ninja i Bibble 5. Her et vakkert bilde av vår egen Trondster i ISO 3200 fra en Panasonic GH2: Er dette til å leve med? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hvordan så det ut før støyfjerning? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hvordan så det ut før støyfjerning? Slik: Og alternativ justering er her: Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Keep it simple; Pils! Kalde pils til installering av all viktig programvare på den nye laptopen er en nødvendighet Dustin ? og fornøyd med gjennomføringen av handelen ? Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Er dette til å leve med? jepp. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Noen som har erfaring med Nikon SB-900 batterypack SD-9 kopier ? Ser på e-bay at det selges kopier av denne med veske nesten ned til 1/10 av prisen av orginalen. Endret 28. januar 2011 av JoonGoii Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Dustin ? og fornøyd med gjennomføringen av handelen ? Laptopen via Dustin, ja. Pils hos den lokale butikken Fornøyd med begge deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå