phax Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 "Her er finalistene i årets blog awards" sier artikkelen. Også titter jeg på finalistene i "årets fotoblogg". Også tenker jeg "hæ? er ... dette finalister i årets fotoblogg?". Jeg lurer litt på hva de har lagt til grunn for disse kåringene. Blogg med bilder - ergo fotoblogg. Uansett fikk jeg noen bra tips i photoshoptutorialen i ene bloggen der: Deretter begynner jeg med å resize bildet mitt. Grunnen til at jeg gjør dette allerede på begynnelsen er kun for at det skal bli lettere å jobbe med bildene. I tillegg er det raskere å laste opp bildene da. Jeg setter bredden på bildet mitt til 50 cm. Da Stiller høyden seg inn av seg selv. Og hvis du ikke allerede har resoulotion på 72, anbefaler jeg at du stiller den ned til det. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 *savner facepalm-smiley* Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Noen som vet om det finnes gode A2DP mottakere med 3.5mm jack (6mm går også fint)? Jeg bruker en fra Sony Ericsson, som jeg kjøpte som en handsfree da jeg hadde den type mobil. Vet ikke om den selges ennå men, her er det i alle fall Utrolig praktisk med den, og en bluetooth-sender på pc'en. Trådløs lyd i hele huset uten kjøp av dedikerte trådløse hodetelefoner Greit nok, lydkvaliteten over bluetooth er ganske dårlig, men det funker. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 "Her er finalistene i årets blog awards" sier artikkelen. Også titter jeg på finalistene i "årets fotoblogg". Også tenker jeg "hæ? er ... dette finalister i årets fotoblogg?". Jeg lurer litt på hva de har lagt til grunn for disse kåringene. Ja, også er det jo ingen samfunnsblogger der heller. Bare sånne sminkeblogger. Kanskje de skal omdefinere den prisen litt? protip; det er blog awards som er hostet av Vixen - ett motemagasin. Uansett; http://blog.uglyposterboy.com/ kunne jo fortjent å vinne. Liker bloggen godt jeg ihvertfall. Men alle de andre var flaut dårlige. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Uansett; http://blog.uglyposterboy.com/ kunne jo fortjent å vinne. Liker bloggen godt jeg ihvertfall. Men alle de andre var flaut dårlige. Helt klart. Definitivt den beste bloggen - om man liker motefoto. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Gå ett par sider bak så er det mye portretter også Uansett, mange av bildene har gode kvaliteter utenfor bare å være motefotografier. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Kriteriet for å bli en "fotoblogg" i de kretsene er å laste ned en nostalgisk-look-action og deretter sende alle snapshots gjennom denne. Intstant art ftw! Har man i tillegg hipstamatic-apppen (og helst en som lager fake "filmkanter" på bildene) så er årets fotoblogg innenfor rekkevidde! Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 protip; det er blog awards som er hostet av Vixen - ett motemagasin. Jeg veit. Det er dog synd at de ikke kan skrive det litt mer presist. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hei folkens! Går på media, og vi har fotooppgave nå der vi har valgfritt tema. Jeg sliter med å finne et tema, så noen morsomme forslag å komme med ? Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Velg noe du synes er spennendes selv, noe du liker f.eks. du kan jo ta temaet : "I bevegelse" f.eks Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) "Spennende tall" "Væske i geometriske former" "System i kaoset" "Kaos i systemet" "En resevedel sitt liv" Skikkelig kreativ idag, ass. Endret 28. januar 2011 av Ratleto Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 "Sanger som setter seg på hjernen" "Ikke gjør dette hjemme" Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Vet ikke om det er tatt opp, men hva mener folket her om resultatet av shooten Sølve Sundsbø hadde med de kongelige? Noen som er enig med det Hans Jørgen Brun sier? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Vet ikke om det er tatt opp, men hva mener folket her om resultatet av shooten Sølve Sundsbø hadde med de kongelige? Noen som er enig med det Hans Jørgen Brun sier? Jeg har fått med at det er en diskusjon på gang. Har ikke lest hva HJB sier (har du link lett tilgjengelig?), men har lest Magnar Fjørtoft sine tanker. Har ikke gjort meg opp en mening enda ... Lenke til kommentar
kaian Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 "CF-Wesenberg, fotograf og grunnlegger av foto.no, påpeker at det er typisk norsk å være best på å kritisere andre" Kongebilder som ingen fotografer reagerer på? Sku' tatt seg ut! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Enda bedre kommentar fra Roy Gabrielsen (?): Det blir som å be Marianne Aulie kommentere Magnus Carlsens siste sjakkparti. (Om det at moteredaktører kommenterer bildene) Endret 28. januar 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Synes de var helt ok - med unntak av noen veldig merkelige utsnitt. Han ene fotolæreren på skola (Hans Brox) mener dog at lyssettinga er litt kjedelig. Kan ikke uttale meg om det, da jeg har minimal erfaring med kunstig lys. Har dog sett mye bedre bilder fra Sundsbø, men som han samme fotolæreren sa - så vet vi jo ikke hvilke forhold han måtte jobbe under, selv om fotografen til slutt må stå for resultatet. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Og så er det vel visse regler/krav kongehuset har også sikkert? Lenke til kommentar
Epp Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Synes de var helt ok - med unntak av noen veldig merkelige utsnitt. Han ene fotolæreren på skola (Hans Brox) mener dog at lyssettinga er litt kjedelig. Kan ikke uttale meg om det, da jeg har minimal erfaring med kunstig lys. Har dog sett mye bedre bilder fra Sundsbø, men som han samme fotolæreren sa - så vet vi jo ikke hvilke forhold han måtte jobbe under, selv om fotografen til slutt må stå for resultatet. Mitt inntrykk etter å ha sett dem var at bildene holdt lav kvalitet håndverksmessig. Godt mulig at enkelte bidrar til noe nytt i forhold til hvordan man skal ta bilder av en kongefamilie, men de mangler et kunstnerisk tilsnitt også. Husker debatten etter bildene som Gullvåg (om jeg ikke husker feil) malte av kongen og dronningen. De var meget bra etter min meneing fordi det var kunst og de var tatt i en ny retning. Likte overhode ikke skyggene som var på mange av studiobildene. Rart utsnitt osv... Sort-hvitt-bildene var av de bedre... Men egentlig er det et fett for meg hvordan et kongebilde ser ut. Men disse hjalp ikke på fotografens anseelse... Lenke til kommentar
Epp Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Da har selv nyhetsredaksjonene tatt i bruk finesser fra CS5 Hvorfor sladde bilder når en kan benytte content aware fill. Link til siden det er brukt her (VG) Spørsmålet blir: 1. Skal man skjule at en person var tilstede 2. Skal man skjule den tilstedeværende personens identitet (dvs utseende)? Jeg foretrekker "sladding" helt klart, da ellers tukler man med historikk/dokumentasjon. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå