Trondster Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Epp: Slett cache og cookies, restart browseren. Ad fotobag: Jeg digger Think Tank Retrospective 10 - er veldig fornøyd! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Er nok på vei til å bli "fast" frilanser hos PressePhoto AS Lars prøvde å rekruttere meg til det også, men jeg ville ikke, så nå har han fjernet meg fra fb Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Pressephoto var er merkelig navn, egentlig. Sammensurium av norsk og engelsk. Også er dem visst vel dig glad i ord deling og så. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Pressephoto var er merkelig navn, egentlig. Sammensurium av norsk og engelsk. Også er dem visst vel dig glad i ord deling og så. Og tar ikke egentlig så veldig gode bilder Ellers: A Norwegian website got a hold of a pre-production version of the Fuji X100 and posted multiple test images at different ISO. Check it out asap because I am afraid the review will be pulled down.Read more on PhotoRumors.com: http://photorumors.com/2011/01/25/fuji-x100-updates-including-first-photo-samples/#ixzz1C9QdAPu3 Endret 26. januar 2011 av sn0dig Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Fikk tilbake 5D II fra reperasjon i dag. Deilig! Merker veldig godt nå hvor stort 1D egentlig er i forhold. 5D med 35L er nesten kompaktkamera sammenlinga med 1D med 24-70L. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Ser ut som åpningen av en tilfeldig Moods of Norway butikk har vært høydepunktet til Pressphoto så langt, ihvertfall. Siden det er bildene de har på alle sidene sine. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Ser ut som åpningen av en tilfeldig Moods of Norway butikk har vært høydepunktet til Pressphoto så langt, ihvertfall. Siden det er bildene de har på alle sidene sine. Og Rogafest 2010, som jeg også var på og tok mye bedre bilder Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 De har hatt en del bilder i diverse saker faktisk. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Noen som vet hva den siden heter hvor man kan sette opp kamera, blits, reflektorer osv? Lyssettning altså Hvis det er denne, så er det tredje gang jeg poster den i denne tråden (tips: google 'online lighting diagrams' når du trenger den og ikke har linken) Hva het den siden hvor man kan sette opp lyssettingen i studio for andre å se? Et lite søk er en fin ting! Hva med og spørre olelovold om han kan legge til lenken i "tråden for oss som bruker blitsen av kameraet", så det er enklere å finne den igjen. Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Av og blits uten stativ går rett og slett ikke sammen eller er det jeg som gjør noe galt? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Av og blits uten stativ går rett og slett ikke sammen eller er det jeg som gjør noe galt? Den velger lukkertid som om det ikke var blits. Gå inn i en C.fn og velg maks lukker ved blits synk eller gå over i M. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Da har dere litt over et døgn igjen, før avstemningen stenges. Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Den velger lukkertid som om det ikke var blits. Gå inn i en C.fn og velg maks lukker ved blits synk eller gå over i M. Det var det jeg regnet med ja, takker Lenke til kommentar
Inc Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Den velger lukkertid som om det ikke var blits. Gå inn i en C.fn og velg maks lukker ved blits synk eller gå over i M. Det var det jeg regnet med ja, takker I "m" er det mye gøyere Synes jeg. "A" bruker jeg stort sett uten tilsetningslys.. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Kjøpte Canon 60D i dag, digger det så langt. I'l be back with more, og sikkert noen bilder Grattis med nytt utstyr. Vi venter som vanlig på bildene. Sånn, da har jeg etter mye om og menn ordnet profil på flickr. De fleste bildene jeg har lagt ut er tatt med det gamle kompaktkameraet (Casio EX S-12), de bildene det ikke står spesifisert noen kameratype på er tatt med Canon 60D. Ikke noen superbilder akkurat, men hadde vært artig med noen tilbakemeldinger, tar i mot alle tips jeg kan få. http://www.flickr.com/photos/58792495@N04/ En liten bismak når jeg stakk ut i mørket med kanonen i tidligere. Det er to døde pixler på LCD skjermen til 60Den, en rød og en blå, ser det veldig godt i mørket. Men regner med det ikke er vits i å klage på det eller? Endret 26. januar 2011 av Alt-Ctrl Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) En liten bismak når jeg stakk ut i mørket med kanonen i tidligere. Det er to døde pixler på LCD skjermen til 60Den, en rød og en blå, ser det veldig godt i mørket. Men regner med det ikke er vits i å klage på det eller? Er bedre med kajakk en kano i mørke Når du sier mørke og død pixel er det nærliggende og tro at du har en relativ lang lukkertid, når lukkertiden er over 30 sec er det anbefalt og bruke "long exposure noice reduction" du finner denne funksjonen i C-Fn. Det som skjer når du bruker lang lukkertid er at sensoren blir varm og pixelfeil kan forekomme, for og unngå dette bruker du nevnte funksjon, da tar kameraet et nytt bilde på like lang tid uten og eksponere sensoren, etterpå sammenligner kameraet bildene og fjerner pixelfeilene på ditt bilde. Edit: hvis du vil ha kommentarer på bilder burde du poste/lage en tråd med bildene i BK, da får du hjelp Ps,les retningslinjene før bilde-posting. Endret 26. januar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 http://open.spotify.com/track/7BJK4eOzmz2MH0NQXSYw1J Awesome! Lenke til kommentar
Inc Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Kjøpte Canon 60D i dag, digger det så langt. I'l be back with more, og sikkert noen bilder Grattis med nytt utstyr. Vi venter som vanlig på bildene. Sånn, da har jeg etter mye om og menn ordnet profil på flickr. De fleste bildene jeg har lagt ut er tatt med det gamle kompaktkameraet (Casio EX S-12), de bildene det ikke står spesifisert noen kameratype på er tatt med Canon 60D. Ikke noen superbilder akkurat, men hadde vært artig med noen tilbakemeldinger, tar i mot alle tips jeg kan få. http://www.flickr.com/photos/58792495@N04/ Du har X antall andre Megapixler du kan bruke En liten bismak når jeg stakk ut i mørket med kanonen i tidligere. Det er to døde pixler på LCD skjermen til 60Den, en rød og en blå, ser det veldig godt i mørket. Men regner med det ikke er vits i å klage på det eller? Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Når du sier mørke og død pixel er det nærliggende og tro at du har en relativ lang lukkertid, når lukkertiden er over 30 sec er det anbefalt og bruke "long exposure noice reduction" du finner denne funksjonen i C-Fn. Det som skjer når du bruker lang lukkertid er at sensoren blir varm og pixelfeil kan forekomme, for og unngå dette bruker du nevnte funksjon, da tar kameraet et nytt bilde på like lang tid uten og eksponere sensoren, etterpå sammenligner kameraet bildene og fjerner pixelfeilene på ditt bilde. Tror du misforstod (med mindre jeg misforstod nå). Pixelfeilen er på LCD skjermen på kameraet, ikke på selve bildet Edit: hvis du vil ha kommentarer på bilder burde du poste/lage en tråd med bildene i BK, da får du hjelp Ps,les retningslinjene før bilde-posting. Ok, mulig jeg slenger inn noe der etterhvert Lenke til kommentar
Gorgat Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Da har selv nyhetsredaksjonene tatt i bruk finesser fra CS5 Hvorfor sladde bilder når en kan benytte content aware fill. Link til siden det er brukt her (VG) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå