langevidar Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Elkjøp og Lefdal er jo samme kjede i grunn, og jeg tror de sender fra samme lager i Sverige. Jeg bestilte mitt 60D onsdag kveld, og fikk sms fredag. Dette skjedde for 2 uker siden. Edit. Jeg bestilte fra Lefdal Endret 25. januar 2011 av langevidar Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hvordan er garantien på objektiver eller lignende, siden enten objektivet mitt eller 7Den min har ett jævlig stort problem som gjør at det er litt 50/50 om bildene mine blir brukelig skarpe, og det er litt irriterende til tider. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Hvordan er garantien på objektiver eller lignende, siden enten objektivet mitt eller 7Den min har ett jævlig stort problem som gjør at det er litt 50/50 om bildene mine blir brukelig skarpe, og det er litt irriterende til tider. Hvilken objektiv er det,og hvordan form for fokusering/punkter bruker du.Og vi kan vel se helt bort fra brukerfeil Endret 25. januar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 24-70L, single point, one shot, så klart. bruker oftest de punktene helt øverst eller helt nederst, og oppe i hjørnene. men har testet det med alle punktene altså. men hvor lang er garantien på slike objektiver ? Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg er usikker på garanti, men reklamasjonsrett vil nok være 5 år. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Så om de ikke får til å fikse det, så kan jeg reklamere på det ? Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 OK, jeg får vente en dag til å se om det skjer noe, hvis ikke så tar jeg kontakt med dem. Ja, det er en 60D som er på vei. Vet ikke helt om jeg trenger den, men det er jo alltid gøy med noe nytt og tilbudet var jo ganske bra. Sitter selv og håper at det tilbudet skal forsvinne før jeg i et svakt øyeblikk gir opp og bestiller selv. Har motstått en stund nå, men kjenner at det frister. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Så om de ikke får til å fikse det, så kan jeg reklamere på det ? Hvis du har kjøpt det som privatperson (ikke næringsdrivende) av en norsk forhandler kan du det. Har du kjøpt som næringsdrivende har du i utgangspunktet 2 års reklamasjonsrett dersom ikke annet er avtalt mellom selger og kjøper på kjøpstidspunktet. Endret 25. januar 2011 av ventle Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Så om de ikke får til å fikse det, så kan jeg reklamere på det ? "Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er i utgangspunktet du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel være kurant å kreve omlevert. Men selgeren kan kreve å få reparere varen hvis: * Reparasjon kan skje "uten nevneverdig ulempe" for kjøper (for eksempel retting i løpet av et par dager), og reparasjonen gjør at varen blir så god som ny (for eksempel sko som blir sterkere enn før). * I tilfeller der reparasjon kan skje "uten nevneverdig ulempe”, skal det lite til før selgers kostnader anses urimelige (for eksempel hvis innkjøpspris for ny vare er 3 ganger høyere enn reparasjonskostnadene). * Det medfører en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dette betyr at varer som er kostbare og som faller mye i verdi ikke kan kreves omlevert, slik som biler og motorsykler. * Det er umulig å fremskaffe en ny tilsvarende vare, for eksempel når varen ikke lenger produseres. Uavhengig av om selgeren skaffer en ny vare eller retter mangelen kan du kreve at dette gjøres kostnadsfritt, det vil si at du får dekket alle omkostningene du har hatt for å få mangelen utbedret. To sjanser til å rette samme feil Merk deg at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet. Prisavslaget skal tilsvare reduksjonen i varens verdi. Er varen bare verdt halvparten så mye med mangelen, kan du kreve et prisavslag på 50 %. Hvis mangelen ikke er uvesentlig, kan du i stedet for prisavslag kreve å heve kjøpet. Du må da levere varen tilbake til selgeren mens selgeren må betale tilbake kjøpesummen pluss forsinkelsesrente fra det tidspunktet du reklamerte på feilen. Dersom du har lidd et økonomisk tap, kan du i tillegg i en del tilfeller kreve erstatning fra selgeren. Merk deg at du plikter å begrense tapet, og at du ikke får erstattet tap i næringsvirksomhet." -http://forbrukerportalen.no Endret 25. januar 2011 av Itspersonal Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Optikken min kjøpte jeg i 2009, så det var over ett år før jeg startet som næringsdrivende så det burde ikke være noe problem. Kamera har jeg derimot kjøpt som næringsdrivende, men det er godt under ett år gammelt. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Ta kontakt med selger og spør om garanti. Gjelder ikke garantien, ber du om reklamasjonsskjema og informer om mangelen ved produktet. Gjør gjerne dette over mail slik at du får bekreftet at de har blitt informert om mangelen. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Ikke at jeg egentlig har så voldsomt bruk for det, men av en eller annen grunn fikk jeg veldig lyst på ett av produktene i denne artikkelen. Gjett hvilket Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Ikke at jeg egentlig har så voldsomt bruk for det, men av en eller annen grunn fikk jeg veldig lyst på ett av produktene i denne artikkelen. Gjett hvilket 119kr var ikke billig, men ikke for dyrt heller. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hvor mye "for mye" spagetti må man koke før man har tjent inn en sånn? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Og hvor lenge var Adam i Paris? Nå står det 1-3 dager igjen! Så jeg sende en mail - får sende en mail. Jeg fikk svar i dag, og Dustin hevdet at leverandøren deres hadde den på lager. Så jeg bestilte, jeg. Så får vi se hvordan det går. Lenke til kommentar
Gorgat Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Optikken min kjøpte jeg i 2009, så det var over ett år før jeg startet som næringsdrivende så det burde ikke være noe problem. Kamera har jeg derimot kjøpt som næringsdrivende, men det er godt under ett år gammelt. Hva med å kontakte serviceproffen (Canon) for en kalibrering. Jeg fikk sjekket flere objektiv opp mot kamerahus uten at det kostet noe. (Kamerahuset var da 4-5 mnd gammelt) Dersom det er noe feil regner jeg med de finner ut av det. Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Da har jeg fått 430 EX II i hus. Den første tanken som slår meg er hvor ergelig det er at jeg ikke har kjøpt meg en blits mye mye tidligere. Dette var jo virkelig gøy! 2 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Innebilder har blitt noe litt annet, mener du? Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Bare litt. Nå gjenstår det bare å lære seg bruke denne dingsen! Lenke til kommentar
Breni Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Når vi først er inne på blitz her, så fant jeg en gammel vivitar 285 i skuffen i dag! Fikk den av faren til en kompis for lenge siden..Mon tror om den er bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå