Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Nja.. du har jo denne f.eks.

Det er en selvfølgelig en mulighet.

 

Det er ikke store forskjellen på 480m og 460m, du vil neppe merke forskjellen. Men at den er 8mm slankere og 0,6kg lettere derimot, det merker du. Bedre skjermkort er det vel og i denne hvis jeg ikke husker feil.

Jeg er enig når det gjelder prosessor - 5% er ikke noe å bråke om. Er derimot usikker på skjermkortet. Men en kjapp Google kan vel gi svar på det.

 

Jeg er nok mer skeptisk selve byggekvaliteten til Acer. Jeg har klådd på et par Timeline modeller som virker direkte plastic Fantastic - der virker Asus mer solid.

 

Ettersom jeg har en 12" til reiseformål - så er ikke vektbesparelsen så nøye.

 

Den egentlige grunnen til at jeg kikket på 14" skjerm, er at 1366x720 blir for slapt på 15" - og en 15" med høyere oppløsning blir fort dyrt. 17" synes jeg blir litt stort igjen.

 

Dustin har den noen hundrelapper billigere "1-3 dager".

Akkurat den kjenner jeg; sjekk status på onsdag - vedder en halvliter på at den sier 1-3 dager da også ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat den kjenner jeg; sjekk status på onsdag - vedder en halvliter på at den sier 1-3 dager da også ...

 

1-3 dager betyr ikke at de får varen i løpe av dagene,er bestillingstiden det indikerer, har selv bestilt varer med samme varebeholdning har fått varene som forventet, samtidlig har dem sikkert kjøp noen flere eksemplar da varebeholdningen er oppgradert i etterkant.

 

Har handlet fra dem endel siste året,for meg virker de veldig seriøse,ta en telefon/mail og sjekk ståa.

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg med hva G etter f1,8 står for i dette objektivet.

G vil si at den kun har fokusring, ikke blenderring i tillegg, blender styrer man i kameraet istedet.

 

Objektivet er knallbra! Har ikke en finger å sette ned på det :)

 

Det vil si at man kan bruke det på et nikonkamera uten fokusmotor? f.eks. Nikon D3000?

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg med hva G etter f1,8 står for i dette objektivet.

G vil si at den kun har fokusring, ikke blenderring i tillegg, blender styrer man i kameraet istedet.

 

Objektivet er knallbra! Har ikke en finger å sette ned på det :)

 

Det vil si at man kan bruke det på et nikonkamera uten fokusmotor? f.eks. Nikon D3000?

Jepp, jeg brukte mitt på D40.

 

 

_______

Fotofilm på TV2. One Hour Photo

Endret av Natrich
Lenke til kommentar

Det vil si at man kan bruke det på et nikonkamera uten fokusmotor? f.eks. Nikon D3000?

Det kan du - men det er ikke G som forteller deg den infoen det er AF-S som du skal se etter. Jeg har selv lånt en D40 med AF-S 35mm f/1.8 (og noen G-er og DX-er). Knall kombinasjon, så d35mm-en vil være like trivelig på en D3000.

Lenke til kommentar

G i nikonobjektivbetegnelser står for "gjeldet", gammelt ord for kastrert. Det betyr at den ikke har blenderring, du kan kun kontrollere blenderen fra kameraet.

 

Fun fact: Lensbaby Tilt Transformer (for µFT og NEX) kan bruke Nikon objektiver. Det lar deg også stille blender trinnløst, uten skala, på G-objektiver. Du må gjøre en visuell vurdering av om blenderåpningen er passe. :)

Lenke til kommentar

Fant linken til denne reklamen på et annet fotoforum. Vet ikke om den er ekte. Modig grep i så fall. ;)

Kanskje ikke saa modig. Er en offisiell Pentax side, hvor man kan laste opp et eget bilde, som da blir integrert i filmen.

http://www.differentbypentax.com/#/noFacebook

 

Kan laste opp hvilket bilde som helst, og da dele det med venner.

Og her var det en morroklump som lastet opp et Olympus bilde. ;~)

Lenke til kommentar

Fant linken til denne reklamen på et annet fotoforum. Vet ikke om den er ekte. Modig grep i så fall. ;)

Kanskje ikke saa modig. Er en offisiell Pentax side, hvor man kan laste opp et eget bilde, som da blir integrert i filmen.

http://www.differentbypentax.com/#/noFacebook

 

Kan laste opp hvilket bilde som helst, og da dele det med venner.

Og her var det en morroklump som lastet opp et Olympus bilde. ;~)

Ah -- da så! Så ikke egentlig ekte, da. :)

Lenke til kommentar

Fant linken til denne reklamen på et annet fotoforum. Vet ikke om den er ekte. Modig grep i så fall. ;)

Kanskje ikke saa modig. Er en offisiell Pentax side, hvor man kan laste opp et eget bilde, som da blir integrert i filmen.

http://www.differentbypentax.com/#/noFacebook

 

Kan laste opp hvilket bilde som helst, og da dele det med venner.

Og her var det en morroklump som lastet opp et Olympus bilde. ;~)

 

Hikste morsomste jeg har sett siden siste episode av The Big Bang Theory !

Lenke til kommentar

Fant linken til denne reklamen på et annet fotoforum. Vet ikke om den er ekte. Modig grep i så fall. ;)

Kanskje ikke saa modig. Er en offisiell Pentax side, hvor man kan laste opp et eget bilde, som da blir integrert i filmen.

http://www.differentbypentax.com/#/noFacebook

 

Kan laste opp hvilket bilde som helst, og da dele det med venner.

Og her var det en morroklump som lastet opp et Olympus bilde. ;~)

 

Hikste morsomste jeg har sett siden siste episode av The Big Bang Theory !

Hehe -- jeg har en tendens til å legge godviljen til for å forsøke å forstå hva som var tenkt.

 

Jeg tolket den sånn at de mente å hype PL2 ironisk, mens alternativet for den jordnære som ønsker et skikkelig kamera, er Pentax. :D

Lenke til kommentar

Litt sjedelig statestikk:

 

DSLR vs Mirrorless

Jan: Mirrorless=13.2%; DSLR=67.9%

Feb: Mirrorless=13.9%; DSLR=66.9%

March: Mirrorless=16.7%; DSLR=67.0%

April: Mirrorless=13.6%; DSLR=67.5%

May: Mirrorless=13.7%; DSLR=67.5%

June: Mirrorless=26.4%; DSLR=52.4%

July: Mirrorless=27.5%; DSLR=53.0%

Aug: Mirrorless=24.6%; DSLR=55.7%

Sept: Mirrorless=26.2%; DSLR=51.2%

 

Nikon har i samme periode mistet rett under 10 % markedsandeler, mens feks Canon ligger på det samme gjennom denne perioden.

 

Ryktene sier at i mars/april måned vil Nikon lansere "noe" speilløst. Hva slags kamera eller om det er snakk om flere typer vil tiden vise. Noen påstår fra sikre kilder at det er snakk om PRO kamera, mens andre igjen påstår at det ikke kommer PRO modeller i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Morro. "Hacka" 5dmkIIen min. Oppdatert til FW 2.0.8 og lagt Magic Lantern 0.1.9 Beta på den. Kamera fungerer fortsatt, men ISO kan ikke settes i liveview-mode. Nyttig med audio-monitor på AV-kontakten og custom cropmarks. Neste filmprosjekt blir garantert i cinemascope-format ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...