Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Er det veldig lett å få svenneprøven som fotograf om dagen?

altså en proff var på skolen til en venninne av meg, hun er ganske bleik og har blondt hår. Fotografen har da brukt hvit backgrunn og kraftig blitz! jenta går i et med bakgrunnen! Og hva skjer med å putte flare på alt?

Definèr proff :p

Lenke til kommentar

Er det veldig lett å få svenneprøven som fotograf om dagen?

altså en proff var på skolen til en venninne av meg, hun er ganske bleik og har blondt hår. Fotografen har da brukt hvit backgrunn og kraftig blitz! jenta går i et med bakgrunnen! Og hva skjer med å putte flare på alt?

Definèr proff :p

en som har det som yrke, og som tar seg jævlig godt betalt!

Lenke til kommentar

For liten skjerm etter min smak, samt en i7 CPU ville vært å foretrekke.. Men avhenger jo selvfølgelig av hvor mye du skal bære den rundt \ bruksområde.

i7? Da går vel prisen opp? 4 kjerner nok å foretrekke - Bibble liker mange kjerner.

Men egentlig en helt kurrant laptop.

Det tror jeg også.

Poenget er at jeg har et maks budsjett på 7.500,- og ønsker en grei PC til bildebehandling som har en del pulver, men er passe kompakt.

Lenke til kommentar

I7 har en lei tendens til å dra opp prisen ja... Har aldri brukt Bibble så holder det utafor her, men laptopen jeg bruker til div fotobehandling på skolen (stasjonær hjemme) har en 2 kjerner på 2,3 ghz og PS virker helt ok med det til mitt bruk. Men kjenner godt at det er bedre med stasjonær med 6 gb ram og 4 kjerner på 2.8 ghz hver ja...

Med mindre du skal begynne å rendre noe særlig 3D \ film tror jeg du blir godt fornøyd med den der egentlig. Er noen hakk over min laptop ytelsesmessig, men den virker da bra nok for meg.

Lenke til kommentar

gah, har veldig lyst til å ta masse bilder idag men jeg vet jeg burde/må vaske og ta oppvaska osv. osv.

damnit! :thumbdown:

Har du ikke makroobejktiv? Da kan du jo gjøre begge delene. Sikkert kult med makrobilder av oppvaskskum.

ikkeno macro-objektiv her, nærmeste jeg kommer macro her er 35mm med sine 25cm som minimums fokus :p

edit: kanskje du engang i tiden husker jeg hadde tamron 90mm 2.8 macro? ;P

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Er sugen på ny laptop. Er litt keen på denne. Er det noen som har noen sterke innvendinger, eller gode alternativer?

Ser at den er restet frem til 4.2, og dette er ubekreftet.

Du får vel god tid til å finne ut om dette er noe for deg eller om det dukker opp noe bedre

Er litt på jakt etter en "liten" maskin jeg også 12-13,3". Kommer nok til å vente frem mot sommeren før dette blir realisert.

Lenke til kommentar

Ser at den er restet frem til 4.2, og dette er ubekreftet.

Du får vel god tid til å finne ut om dette er noe for deg eller om det dukker opp noe bedre

Det stemmer at den er restet hos Komplett - men jeg mener å ha sett dne på lager hos en av de andre pusherne ...

Er litt på jakt etter en "liten" maskin jeg også 12-13,3". Kommer nok til å vente frem mot sommeren før dette blir realisert.

Det ser ut som om man får mindre ytelse på 12.1" og 13.3" - eller så blir det grisedyrt. Jeg har allerede en 12", som ikke er veldig kraftig. Men den er en trivelig reisekamerat.

Jeg ikke ha 14" skjerm, kan også gå opp til 15" - men ønsker en laptop som ikke er for ruvende.

Lenke til kommentar

Tykk og tung. Du får en langt mer portabel maskin hvis du er villig til å gå ned 0,7" på skjermstørrelse. Skjermoppløsningen er uansett den samme.

Men da går vel prisen ganske mye opp?

Nja.. du har jo denne f.eks.

Det er ikke store forskjellen på 480m og 460m, du vil neppe merke forskjellen. Men at den er 8mm slankere og 0,6kg lettere derimot, det merker du. Bedre skjermkort er det vel og i denne hvis jeg ikke husker feil.

--

Faen, jeg som var på beitostølen forrige helg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...