Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Jeg skal komme tilbake med mer nøyaktige mål på skuffene i løpet av kvelden (har et datablad liggende på jobben), men jeg er nokså sikker på at en kompakt desktopmaskin går oppi. Hele maskinen må inn - det holder ikke med diskene. Paranoia er nøkkelordet.

Trondster: Jeg er godt kjent med sky-GPU'enes fortreffelighet, og sånn sett kan det jo være fristende å kjøpe med et cuda-skjermkort, men i første omgang vil jeg ha en maskin som raskt og smertefritt tilfredsstiller programvareleverandørens systemkrav. (som "noen" hadde glemt å fortelle meg om...) :) Det er ikke som om 2x4 kjerner knekker noen budsjetter. :)

Kryptoen er forøvrig det jeg vil kalle esoterisk...

Edit: Mål på skuffen er 281x532x330mm :) (HxDxB)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DA bestiller jeg likegodt et nytt batteri.

Ta det litt med ro før du bestiller. HP er nemlig ofte av de hyggeligere leverandørene når det gjelder batteriproblmer.

Hvis PC er under ett år, kan du ringe HP-suport og legge fram problemet. Be om et reclaimskjema (som jeg ikke usker hva heter). Det tar fort noen uker, men du kan være heldig å spare de kronene.

Sier de nei er det bare å gi seg, dette er ikke noe du har krav på. Batterier regnes egentlig som forbruksmateriell, og har 6 mnd grantitid.

Lenke til kommentar

Jeg skal komme tilbake med mer nøyaktige mål på skuffene i løpet av kvelden (har et datablad liggende på jobben), men jeg er nokså sikker på at en kompakt desktopmaskin går oppi. Hele maskinen må inn - det holder ikke med diskene. Paranoia er nøkkelordet.

Pass også på at den kan komme inn og ut - det er neppe nok at den kan være der.. ;)

Lenke til kommentar

Ta det litt med ro før du bestiller. HP er nemlig ofte av de hyggeligere leverandørene når det gjelder batteriproblmer.

Hvis PC er under ett år, kan du ringe HP-suport og legge fram problemet. Be om et reclaimskjema (som jeg ikke usker hva heter). Det tar fort noen uker, men du kan være heldig å spare de kronene.

Sier de nei er det bare å gi seg, dette er ikke noe du har krav på. Batterier regnes egentlig som forbruksmateriell, og har 6 mnd grantitid.

Er alt bestilt. Og det er en gammel Dell maskin. Er egentlig min, men det er ikke jeg som bruker den til vanlig. Så da er det heller ikke jeg som betaler for det nye batteriet.

Men uansett takk for tips.

...

Siden jeg allikevel skriver innlegg.. Er det noen som vet om hvordan man best renser et luftfilter? (Ikke til data, men snøskuter.)

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om hvordan man best renser et luftfilter? (Ikke til data, men snøskuter.)

Papir eller metall ?

Papir = kjøp et nytt

Metall = hvis alt er av metall kan du ta og dynke det i rødsprit og sette fyr på det,da forkuller du alle partiklene og du kan enkelt blåse det rent,eller du kan vaske det i diesel/white spirit/bensin og blåse det rent etterpå.

Lenke til kommentar

Det er tydeligvis lett å selge Canon. Begynte å legge ut annonser på foto.no for et par timer siden. Og nå er 30D, 15-85mm-en og Sigma 50mm f/1.4 solgt.

Hm - får få ut fingeren og legge inn annonse på 135L'en min, da.. :hmm:

Fikk solgt 100-400L IS relativt greit,Tamron 90mm tok litt lengere tid,la meg på litt over "billig" angående pris.

Metall = hvis alt er av metall kan du ta og dynke det i rødsprit og sette fyr på det,da forkuller du alle partiklene og du kan enkelt blåse det rent,eller du kan vaske det i diesel/white spirit/bensin og blåse det rent etterpå.

NB: Husk å ta det ut av skuteren først! :fun:

Mere gøy og "rense" det på plassen sin :D

Lenke til kommentar

Jeg får en gratis iPad 32GB WiFi, og har anledning til å betale mellomlegget opp til en dyrere modell.

Hadde dere gjort det, og i så fall til hvilken modell, og hvorfor?

Jeg har WiFi, holder for så vidt fint til min bruk – men hadde jeg oppholdt meg såpass konstant i ett land at det gav mening å ha mobilt bredbånd fra tid til annen skulle jeg gjerne hatt 3G-varianten. Et viktig poeng er jo at det å ha muligheten til 3G ikke innebærer at du må betale for det. 32GB holder lenge om man ikke fyller saken med film og musikk – men som tomsi sier vil heller ikke 64GB være for mye hvis man har lyst til å dytte inn halve filmsamlinga.

Lenke til kommentar

Jeg får en gratis iPad 32GB WiFi, og har anledning til å betale mellomlegget opp til en dyrere modell.

Hadde dere gjort det, og i så fall til hvilken modell, og hvorfor?

Jeg har WiFi, holder for så vidt fint til min bruk – men hadde jeg oppholdt meg såpass konstant i ett land at det gav mening å ha mobilt bredbånd fra tid til annen skulle jeg gjerne hatt 3G-varianten. Et viktig poeng er jo at det å ha muligheten til 3G ikke innebærer at du må betale for det. 32GB holder lenge om man ikke fyller saken med film og musikk – men som tomsi sier vil heller ikke 64GB være for mye hvis man har lyst til å dytte inn halve filmsamlinga.

Takk til dere begge!

Jeg kommer i all hovedsak til å bruke den på toget til jobben med Spotify, PDF-leser og litt film.

Dere har overbevist meg til at 3G utgaven vil være fin å ha. Nå må jeg bare bestemme meg for om det er verdt å punge ut ~7-800 ekstra for 64GB.

Francis

Lenke til kommentar

Ville tatt 64GB WiFi. Har Android-fon med dataabonnement - den fungerer (i motsetning til iPhone) fint som hotspot for iPaden. Gidder ikke betale ekstra for enda et abonnement. Skal i så fall bruke den i felten til å se på og sjekke bilder, samt som backup, og da trenger jeg stor plass - GB'ene går fort!

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Netcom kjører kampanje på "Hele tiden" til 125kr/mnd i ett år. Tror jeg slår til på det tilbudet!

https://netcom.no/mobiltbredband/fribruk.html

EDIT: Jeg har HTC Desire, men abonnementet mitt inkluderer bare 100MB, som er alt for lite til at jeg kan bruke den som hotspot.

EDIT2: Jeg er klar over at spotify kun finnes i iPhone utgave, men håper på at de lanserer en forbedret utgave med tiden.

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om hvordan man best renser et luftfilter? (Ikke til data, men snøskuter.)

Papir eller metall ?

Papir = kjøp et nytt

Hverken papir eller metall. Det er en svær plastboks. inni den er det et filter som er lagt av noe som ser ut som grov skumgummi. Over skumgummien er det et metallfilter/-rist. Metallristen tror jeg bare er for å holde "skumgummien" på plass, for det filtrerer nok ikke lufta med så svære hull. Har søkt litt på nett og funnet ut at parafin er bra, eller zalo-vann + mye skylling. Og tilslutt må man, etter å ha tørket godt, sette det inn med luftfilterolje. Men det er bare zalo jeg har akkurat nå, så derfor stikker jeg innom Yamahaforhandleren i morgen og spør dem. Men takk uansett.

--

Det skal ikke settes inn med olje, så nå har jeg vasket det i zalovann og tørket det, så nå er det klart til bruk igjen.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Hverken papir eller metall. Det er en svær plastboks. inni den er det et filter som er lagt av noe som ser ut som grov skumgummi. Over skumgummien er det et metallfilter/-rist. Metallristen tror jeg bare er for å holde "skumgummien" på plass, for det filtrerer nok ikke lufta med så svære hull. Har søkt litt på nett og funnet ut at parafin er bra, eller zalo-vann + mye skylling. Og tilslutt må man, etter å ha tørket godt, sette det inn med luftfilterolje. Men det er bare zalo jeg har akkurat nå, så derfor stikker jeg innom Yamahaforhandleren i morgen og spør dem. Men takk uansett.

Det er skumgummi "myk pur-skum" spesielt beregnet for luftfilter,du kan kjøpe det i løs vekt i en velassortert bilsports butikk.

Bare ikke bruk bensin eller andre vesker som kan etse i stykker skumgummien,tror jeg ville brukt zalo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...