sn0dig Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Har allerede gjort det. Sendte en mail tilbake der jeg forklarte og la til at jeg står på originalkravet. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Hvorvidt jeg synes det han sier er urimelig, kommer ann på hvor mye musikk du har lastet ned ^_^ ? 1 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Hvorvidt jeg synes det han sier er urimelig, kommer ann på hvor mye musikk du har lastet ned ^_^ ? Uten at jeg skal spekulere i sn0digs musikkvaner, så er det uansett både en prinsipiell og en juridisk forskjell på privat og kommersiell bruk av andres copyrightede materiale Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Har allerede gjort det. Sendte en mail tilbake der jeg forklarte og la til at jeg står på originalkravet. Hva lød kravet på? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Nok til at han vil kjenne det i lommeboka. Gidder ikke gå inn på detaljer her. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Nok til at han vil kjenne det i lommeboka. Gidder ikke gå inn på detaljer her. Neste runde kan du true med og pålegge han til å trekke alle kopier av platen ut av markedet, samt royalties på hver solgte kopi, gjerne i juridiske termer. Edit: Efta/Eu har ganske strikt lovverk på dette,problemet er at en klage/anmeldelse på kopirettigheter tar fort noen år. Endret 18. januar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Uten at jeg kjenner lovverket i Belgia, så er det teoretisk mulig at de har en lekeopphavsrettslov, som altså krever at materialet skal være merket for at det ikke skal regnes som public domain (dog tviler jeg). Men det kan være en god ide å sette seg inn i det lokale regelverket som gjelder før man langer ut i hytt og vest - det betyr fint lite for ham om han har brutt norsk lov, men ikke belgisk. Men i utgangspunktet vil jeg tro du har en bra sak Lykke til! EDIT: Det at det er tvilsomt er jeg helt enig i, poenget var mest at det er en god ide å sette seg inn i et lands lover før prøver å benytte dem Endret 18. januar 2011 av ze5400 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Uten at jeg kjenner lovverket i Belgia, så er det teoretisk mulig at de har en lekeopphavsrettslov, som altså krever at materialet skal være merket for at det ikke skal regnes som public domain (dog tviler jeg).Tvilsomt, med tanke på at Belgia er et EU-land. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Kjedelig og off-topic spørsmål: Hva i heite er det engelske utrykket for personalansvar? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 I hvilken sammenheng? "Personalavdeling" er "human resources department" (med "department" ofte utelatt). Clue oversetter "personalansvar" med "personell responsibility", men jeg tror ikke det er et uttrykk som faktisk brukes aktivt på engelsk. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Clue oversetter "personalansvar" med "personell responsibility", men jeg tror ikke det er et uttrykk som faktisk brukes aktivt på engelsk. Tror heller ikke det (øyh! hvorfor har din Clue et forslag!? Det har ikke min...) Sammenheng: "Bob Kåre har personalansvar for Terje Elias" Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 "Bob Kåre pwns Terje Elias"? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det ordinære – gitt tradisjonelt hierarki – vil være å simpelthen skrive «Terje reports to Bob Kåre». Noe mer utradisjonelt kan en ta hensyn til alskens nymoderne strukturer og bruke en konstruksjon i retning av «... is the HR manager for ...», «has the HR responsibility for» etc, distinksjonen er ikke noe jeg har sett annet enn slike keitete konstruksjoner for. (På den annen side er store, byråkratiske HR-avdelinger en keitete sær-europeisk konstruksjon som gjør det vanskelig å få gjort noe som helst.) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Superior vs subordinate, kanskje? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 "staff responsibillity"? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Tror heller ikke det (øyh! hvorfor har din Clue et forslag!? Det har ikke min...)Vet ikke. Fordi NTNU har nyere versjon og/eller flere ordbøker enn deg? Sammenheng: "Bob Kåre har personalansvar for Terje Elias"Jeg ville nok gått for Euklids første forsøk. Det er vel et typisk eksempel på et område hvor man bygger opp setningen på en helt annen måte på engelsk enn på norsk. Man kan muligens si "Bob Kåre is the personell officer (evt. manager) for Terje". Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Det ordinære – gitt tradisjonelt hierarki – vil være å simpelthen skrive «Terje reports to Bob Kåre». Mhm, det var min første innskytelse, men er strengt tatt feil. Terje Elias er nemlig ansatt i et prosjekt, og rapporterer til prosjektleder. Bob Kåre er linjeleder, og personalansvaret er formelt... Edit: personell manager... I likes the sound of that. :popeye: Endret 18. januar 2011 av Anew Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 noen har brukt bildet mitt uten tillatelse på http://www.haziallat.hu/kutya/kutyafajtak/torpe-nemet-pinscher-torpepincser/323/ (flickr bilde her: http://farm5.static.flickr.com/4046/4288441326_75b9f2d00b_z.jpg?zz=1 ) hvordan skal jeg gå frem nå? hva skal jeg skrive til de i epost osv.? aldri skjedd meg før Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det første du bør spørre deg selv om er om bildet er brukt eller misbrukt. Er du smigret eller forbanna? Det ser litt ut som en slags Akam for ungarske dyrevenner. Tviler på at det er dette som kommer til å gjøre deg rik. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Brukt uten tillatelse er vel det jeg egentlig ville frem til, er bildet av min hund som jeg har tatt MED copyright på flickr. Hadde man bare spurt om å få bruke bildet skulle de fått lov. Men hater at de ikke spør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå