Bjørnli Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 si ifra når det skal selges da, er intr. i det meste av fastoptikk til canon som ikke gir vignette på 5d ^^ Hvordan gikk det med 85mm salget? Måtte du selge, eller har du den fortsatt? Vil tro at det er stort sett 24mm-en, 50mm-en og blitsen som er interessant for deg. Ble ikke noe salg:D Har fått ordnet oss depositum via familien til dama, så får forhåpentligvis leilighet snart:D Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Finfin artikkel på luminous landscape. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Ble ikke noe salg:D Det var da enda godt Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Endelig er min smugmug og lightroom 3 sammenordna igjen Og er masser av ting jeg skal på å ta bilder av nå Lørdag 15. januar - LSK-Nybergsund/Trysil 14:00 - LSK-hallen Fredag 21. januar - LSK-Hønefoss 12:00 - LSK-hallen Fredag 28. januar - LSK-FFK - 16:00 - LSK-hallen Torsdag 3. februar - LSK-Strømsgodset 12:00 - LSK-hallen Lørdag 26. februar - LSK-Strømmen 14:00 - LSK-hallen Fredag 4. mars - VIF-LSK - Tidspunkt ikke bestemt - Vallhall Fredag 11. mars - Odd Grenland-LSK - Tidspunkt ikke bestemt - Skagerak arena Lørdag 26. mars - LSK-KIL - 14:00 - LSK-hallen Søndag 13.febraue - Haslum HK - Drammen Nadderudhallen . Så etter dette er det rettigang med tippelgaen Lenke til kommentar
ventle Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Endelig er min smugmug og lightroom 3 sammenordna igjen Måtte du laste opp alt på nytt, eller var alt det gamle på plass når betalingen var i orden? Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) Noen som har erfaring med å bruke en octabox (deep eller vanlig) som beautydish ved bruk av deflektor i midten? Skal visstnok være et meget fint alternativ. Har lyst å prøve! Endret 5. januar 2011 av Riot™ Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Synes det er så snedig når redaksjoner / magasiner verdsetter ting som blir gjort for de http://e24.no/media/article3971807.ece Tilbød 7000,- i kompensasjon for å ha gitt bort bildene til VG. Det er ganske drøyt lite. Om det betyr at bransjen skjerper seg kraftig på dette feltet blir jeg ikke lei meg om Bonnier taper. Blir nok ikke 150 000 kroner i erstatning, men en tidobling av Bonniers tilbud ser jeg ikke bort fra. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Finfin artikkel på luminous landscape. Kjempefin artikkel. Er det noen kveldskurs i Osloområdet som kan anbefales til å lære om det å ta et godt bildet? Finnes nok av de som lærer bort det tekninske. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Dere som tar modellbilder - hva med et modellkamera? Så nusselig! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Dere som tar modellbilder - hva med et modellkamera? Så nusselig! Får en sånn her jeg; kamera minnepenn Skulle ha fått til jul, men hadde ikke kommet frem til da vi dro til Stavanger. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Dere som tar modellbilder - hva med et modellkamera? Meh, det blir altfor fumlete for mine store hender Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Endelig er min smugmug og lightroom 3 sammenordna igjen Måtte du laste opp alt på nytt, eller var alt det gamle på plass når betalingen var i orden? Om jeg måtte vet jeg ikke. Rota det til litt selv De hadde ale bildene men jeg begynte å laste opp mens de sa jeg enda ikke skulle. Og da ble det litt rot Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) Jeg testet SmugMug istad! Vet ikke helt om det var noe, syns Flickr fungerer greit som det er. Endret 5. januar 2011 av Wiciwato Lenke til kommentar
ventle Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Flickr er greit hvis du skal bruke det alene, men jeg må ha en bildeserver som kan kommunisere med hjemmesideserveren min, og der kommer Flickr til kort. Eurofoto var faktisk veldig bra på den biten tidligere, og de var attpåtil gratis, men etter at de la om systemene sine for ett drøyt år siden fungerte ikke det lenger, og etter det er det bare Smugmug jeg har funnet som kan dekke det behovet på samme måte. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Er det jeg som er dårlig til å lete eller har ikke JP Sigma 85/1.4 for Nikon? Kommet ut noen anmeldelser? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 ... og etter det er det bare Smugmug jeg har funnet som kan dekke det behovet på samme måte. Flickr kommer til kort når en har litt mer avanserte behov. Det har ikke jeg. Og de fleste jeg kjenner er på flickr, så det er der jeg er. Smugmugkontoen min blir avsluttet i løpet av neste uke. 2 Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Da fikk jeg endelig sikra meg Voigtlander Nokton 35mm f/1.2 i M-mount. Et objektiv som har blitt rangert svært høyt. Jeg har alltid tenkt på å skaffe det, men ved en tilfeldighet fikk jeg vite i går at det har sluttet å produseres. Prisen kommer sikkert til å skyte i været når forhandlerne blir utsolgt. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 For min del fungerer smugmug pga flere ting Det blir et sted å kunne vise bilder og levere bilder. Får lagt ut bilder i akkurat de oppsløningene jeg ønsker. Kan legge ut full oppløsning så jeg har en Backup hos de, men enda gjøre slik at andre ikke kan se høyere oppløsning en det jeg selv ønsker. Det er godt integrert i Lightroom 3, så lenge man ikke roter det til selv For mange fungerer nok Flickr ja, men for meg ble det Smugmug. Kan godt hende at Flickr hadde passet godt også. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Er det jeg som er dårlig til å lete eller har ikke JP Sigma 85/1.4 for Nikon? Kommet ut noen anmeldelser? Fins noen forskjellige anmeldelser, men det er egentlig lite av de enda. Vanskelig å finne via google, siden det forståelig nok er mye spekulasjoner i forkant siden de presterte å bli minst et halvår forsinket med å få den på markedet. F.eks denne: http://www.alanabramsphotography.com/2010/10/sigma-85mm1-4-ex-dg-hsm-lens-review-part-1/ Virker alt i alt som et fantastisk objektiv. Blir nok kjøp av det når studielånet kommer om en drøy uke. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Er det jeg som er dårlig til å lete eller har ikke JP Sigma 85/1.4 for Nikon? Kommet ut noen anmeldelser? Fins noen forskjellige anmeldelser, men det er egentlig lite av de enda. Vanskelig å finne via google, siden det forståelig nok er mye spekulasjoner i forkant siden de presterte å bli minst et halvår forsinket med å få den på markedet. F.eks denne: http://www.alanabramsphotography.com/2010/10/sigma-85mm1-4-ex-dg-hsm-lens-review-part-1/ Virker alt i alt som et fantastisk objektiv. Blir nok kjøp av det når studielånet kommer om en drøy uke. jeg sikler endel på det selv, men utifra bildene og anmeldelsene som ligger ute, virker det som at lilla og grønn popper opp overalt. Et annet problem er selve fokusringen. Den er noe knapp for min smak. Alternativet er Zeiss 85, men da ryker AF. Skal ikke være lett. Jeg er litt spent på forskjellene de to i mellom ved F1.4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå