Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som driver og tar laaaaaange eksponeringer, hva slags ekstrautstyr bruker dere? Jeg kan tenke meg en fjernkontroll/trådkontroll som gir meg muligheten til å sette eksponeringen på over flere minutter.

linkdelight på ebay + (phottix) timer remote ? =)

Lenke til kommentar

Hola folkens!!!

Jeg har rimelig lyst på flash trigger til min nikon d80, men har ikke så mye penger. Har dere noen å anbefale? Har sett litt på ebay, der finner man noen utstyr for 30$. Er det verdt å kjøpe?

Erfaring og tips mottas med takk :)

Fikk pakke med bla 2 sett Cactus V4 fra Kaffebrus.com før nyttår, men har ikke rukket å teste de ennå. Ser om rekker å prøve de litt på en fotoshoot av ett svært gravid par til helga.

Lenke til kommentar

Grattis! Holdt selv på å ryke på et impulskjøp av 430 EX II her om dagen. Heldigvis for kontoen min skulle japanphoto ha 500,- mer for den i butikken enn på nett så da droppet jeg det.

Akkurat den tankegangen har reddet meg mang en gang :)

Den lokale JP butikken har mistet noen kjøp fra meg også,700.- i forskjell nett/fysisk butikk på Canon 580 EX II blits.Da tar jeg heller en tur innom Fotovideo hvis det passer og jeg ikke har lyst til å vente på varer fra en nettbutikk.

Nå er vel FotoVideo på grensen til å være verdens dyreste fotobutikk på noen produkter. Har sendt mail for å høre pris på Panasonic GH2 m/14-140 mm. Prisforskjellen til JP sin nettbutikk er 1994,- som kan brukes på annet nyttig/unyttig ting som feks veske m.m.

hva skal du kvitte deg med av canonting da? ;)

30D'en, grepet og 28mm-en er ihvertfall på lista. Det er mulig jeg kutter ut Canon helt, og da skal resten ut også.

43 du prioriterer framover eller har du andre utstyrsplaner ?

Lenke til kommentar

Den lokale JP butikken har mistet noen kjøp fra meg også,700.- i forskjell nett/fysisk butikk på Canon 580 EX II blits.Da tar jeg heller en tur innom Fotovideo hvis det passer og jeg ikke har lyst til å vente på varer fra en nettbutikk.

Nå er vel FotoVideo på grensen til å være verdens dyreste fotobutikk på noen produkter. Har sendt mail for å høre pris på Panasonic GH2 m/14-140 mm. Prisforskjellen til JP sin nettbutikk er 1994,- som kan brukes på annet nyttig/unyttig ting som feks veske m.m.

Vel,det er ikke alle produkter som F-V er relativt dyrere på,Kjøpte dette produktet i romjulen og JP skulle ha ca 7300.- for dette i den fysiske butikken,på nettet var de noen kroner billigere enn F-V.

Lenke til kommentar

43 du prioriterer framover eller har du andre utstyrsplaner ?

Jeg er veldig usikker på hvor jeg vil ...

Har akkurat kjørt statistikk på 6 år med bilder (2005-2010). Det er litt over 60000 bilder, og 4/3 + µ-4/3 er godt representert (ca 40%). Interessant da det er kun 2 år siden jeg kjøpte mitt første Olympus kamera! Etter at jeg har kjøpt GF, så er det blitt veldig mye µ-4/3.

Lenke til kommentar

Uggh, dro fram 350Den i dag - siden 5Den er på verksted, kan ikke huske at autofokusen var SÅÅ dårlig. Tror kanskje det er noe feil med det, siden jeg ikke engang i dagslys greide å få den til å fokusere 35L nedblenda til f/4 korrekt. Funka litt bedre med 24-70en av en elleranna grunn, men der var den way off mange ganger også.

Glad jeg fikk solgt Mac Proen min, og dermed kan kjøpe nytt/brukt kamera til helga. 350Den som den er nå er uaktuell å bruke som kamera nummer to på alle måter - er iallefall ikke noe poeng i å sende det inn på service for å fiksa AFen. Blir sikkert like dyrt som å kjøpe et nytt brukt. :|

Lenke til kommentar

Jepp. Hjelper heller ikke på at søkeren er ubrukelig til å bedømme fokus - det samme gjelder sørlgelig nok skjermen også. :p

Får vel tåle at ikke alle bildene til dagens fotooppgave ikke ble helt skarpe. Fikk forøvrig en ganske artig oppgave av læreren - illustrere et eventyr. Vanskeligere enn man i utgangspunktet kanskje tror. :)

Lenke til kommentar

Vel, vi fikk lov til å være både metaforiske, moderne og vi fikk dessuten lov til å endre på historia om det passet oss bedre sånn.

Jeg valgte Prinsessa på erta - ble fort til at hun måtte sove på en tyggis istedet. Men tror resultatet ble greit nok, sånn til at jeg starta på oppgaven for ca. en time siden. :p

Lenke til kommentar

Denne fungerer tilfredstillende hittil på mine (Canon) kameraer. :)

Bruker den samme i Nikon-variant. Funker fortsatt veldig bra etter et par års bruk, på tross av at jeg hatt den liggende ute i regn og snø, og faktisk mistet den i elven.

Det eneste jeg har å utsette på den er at timeren går ørlitegrann feil. Setter jeg eksponeringen til 20 minutter, så får jeg 1233.4 sekunder. :fun:

Lenke til kommentar

Noen her som har tenkt seg på fotomessa i Oslo ?

Ble litt skuffet over at Panasonic ikke er representert, men prøver å få inne ut om JP eller FV har med feks GH2/GF2 m.m.

OBS ! Panasonic har cash-back kampanje på mFT 4/3 G modeller tom 15 januar for de som vurderer å kjøpe, fra kr. 500,- til kr. 1500,- avhengig av bare hus, kit, flere objektiver m.m.

http://g-cashback.com/Login.aspx

Endret av JoonGoii
Lenke til kommentar

Denne fungerer tilfredstillende hittil på mine (Canon) kameraer. :)

Bruker den samme i Nikon-variant. Funker fortsatt veldig bra etter et par års bruk, på tross av at jeg hatt den liggende ute i regn og snø, og faktisk mistet den i elven.

Det eneste jeg har å utsette på den er at timeren går ørlitegrann feil. Setter jeg eksponeringen til 20 minutter, så får jeg 1233.4 sekunder. :fun:

Auda! Jeg synes min tidligere Nikon MC-36 var sleip som la til 0.1-0.3 sekund på eksponeringen: :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...