Wiciwato Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Ah, her sitter jeg og sletter ubrukelige bilder fra fjorårets Thailand-tur og innser at: WOW! Dette er mye bilder! Som nyttårsforsett har jeg bestemt meg for at neste gang jeg tar masse bilder skal alle være av ytterst god kvalitet. Bye bye bad pictures! Og for å være ekstra snill, så tar jeg med Fox sitt spørsmål fra forrige side. Hola folkens!!! Jeg har rimelig lyst på flash trigger til min nikon d80, men har ikke så mye penger. Har dere noen å anbefale? Har sett litt på ebay, der finner man noen utstyr for 30$. Er det verdt å kjøpe? Erfaring og tips mottas med takk Endret 4. januar 2011 av Wiciwato Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Hola folkens!!! Jeg har rimelig lyst på flash trigger til min nikon d80, men har ikke så mye penger. Har dere noen å anbefale? Har sett litt på ebay, der finner man noen utstyr for 30$. Er det verdt å kjøpe? Erfaring og tips mottas med takk Er ikke så lett og anbefale deg om spesifikk $30 trigger når vi ikke vet hva det er for noe Generelt så er det greit og kjøpe en blits som støtter ttl-auto,hvis ikke så må man påberegne og bruke litt tid på justeringer før bruk. Endret 4. januar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Blazzeo v2s er ålreite og pålitelige triggere. Disse selges under flere navn på ebay. Får vel sett med sender og tre mottakere for 30 bucks. Lenke til kommentar
fox Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg tenker ikke bare på dem, flash trigger til en høyere pris er ok for meg. Jeg er helt null i dette området, har du noen å anbefale som er kanskje dyrere? Rundt 500-1000kr? Jeg har SB800 som jeg ønsker å bruke med min nikon d80 i trådløst, det vil bli brukt i snowboard og sånt Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Fox: regner med du har prøvd/hørt om CLS? D80 har jo blitsstyring innebygd i huset. Ikke 100% pålitelig, men med flott automatikk og koster kun litt tid om man har kompitabel blits. --- Fins det noen gode argumenter imot å kjøpe Sigma 85/1.4? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Fins det noen gode argumenter imot å kjøpe Sigma 85/1.4? Du har allerede nok eksemplarer til alle husene dine? Lenke til kommentar
fox Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 fyfaen det visste jeg ikke tusen takk, jann ove har prøvd å finne før, men fant aldri -.- Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Detaljnivået på bildene fra D7000 gruser D300.. Tuller ikke! Som om en svaksynt skulle få seg briller... Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Det er jo 7k jeg burde lagt i å betale ned bilen, evt. brukt på noe annet fornuftig. Men samtidig, så er det jo en investering, og noe som kan være med på å gjøre det litt lettere å begynne å bruke kameraet igjen. Jeg er vel en av de mer disiplinerte her når det gjelder å ikke la utstyrsfanatismen gå for langt? Har kuttet det hele ned til D80, F80, 30/1.4, 50/1.8 - og sb600. (+ 18-135 som er lånt ut til min bror på permanent basis, som jeg låner sammen med d40 når jeg har behov for et backuphus) 30/1.4 var ihvertfall en investering jeg har nytt mye godt av. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 da har min nye Canon Speedlite 580 EX II ankommet Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Grattis! Holdt selv på å ryke på et impulskjøp av 430 EX II her om dagen. Heldigvis for kontoen min skulle japanphoto ha 500,- mer for den i butikken enn på nett så da droppet jeg det. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Grattis! Holdt selv på å ryke på et impulskjøp av 430 EX II her om dagen. Heldigvis for kontoen min skulle japanphoto ha 500,- mer for den i butikken enn på nett så da droppet jeg det. Akkurat den tankegangen har reddet meg mang en gang Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Grattis! Holdt selv på å ryke på et impulskjøp av 430 EX II her om dagen. Heldigvis for kontoen min skulle japanphoto ha 500,- mer for den i butikken enn på nett så da droppet jeg det. Akkurat den tankegangen har reddet meg mang en gang Den lokale JP butikken har mistet noen kjøp fra meg også,700.- i forskjell nett/fysisk butikk på Canon 580 EX II blits.Da tar jeg heller en tur innom Fotovideo hvis det passer og jeg ikke har lyst til å vente på varer fra en nettbutikk. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Er det jeg som er dårlig til å lete eller har ikke JP Sigma 85/1.4 for Nikon? Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Er det jeg som er dårlig til å lete eller har ikke JP Sigma 85/1.4 for Nikon? Ser ikke slik ut nei: http://www.prisjakt.no/product.php?p=619697 Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Gjerne også sammenlignet med billigere lensbaby og sånt.. Skulle gjerne sammenlignet, men har dessverre ingen i mitt nærområde som har slike objektiver å låne meg. Jeg skal starte opp i løpet av uken med å dokumentere mitt TS-E 90mm f/2.8 så kommer det nok litt skriverier fra meg om en stund. Edit: Noen av dere mekanikerkyndige personer som vet om det går an å få tak i Bando Duraflex GL 4L-350 reim i Norge? Endret 4. januar 2011 av Shocktrauma Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 http://open.spotify.com/track/1bhztSiT6JXicHjRnQFD2N Lever opp til navnet sitt; Gem. Francis Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 http://cgi.ebay.com/16GB-San-Disk-Extreme-SDHC-SD-HC-Memory-Card-30MB-S-New-/150543278321?pt=PDA_Accessories&hash=item230d1420f1 Tror dere dette er trygt eller? Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Dere som driver og tar laaaaaange eksponeringer, hva slags ekstrautstyr bruker dere? Jeg kan tenke meg en fjernkontroll/trådkontroll som gir meg muligheten til å sette eksponeringen på over flere minutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå