L4r5 Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 *sorry about that Det burde du være. Insinuere at jeg er homo liksom. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 *sorry about that Det burde du være. Insinuere at jeg er homo liksom. not sorry about that Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 not sorry about that Okay! Du og jeg på utsiden! Vi skal gjøre opp mann mot mann med bare nevene. Er jeg ikke der om fem minutter kan du begynne aleine. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Vel,da begynner hun* med og sette kameraet på manuelt,bruker 1/60 til 1/120 sec,blender etter ønsket dof og iso 100/200.Jeg setter alltid blitsstyrken til -1 som standard og justerer utifra det og bruk ttl/automatikken i blitsen,det med og bruke tak/vegger som reflektor er vel en grei greie. *sorry about that Takker for tipset, mener jeg leste noe lignende hin dagen her et sted, men skader ikke å få en liten repetisjon. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Fikk meg og blitz til jul, men føler jeg har litt å sette meg inn i. Eneste du trenger i begynnelsen er å vite hva som er av/på bryter og opp og ned på styrken. Resten fikser den manuelle modusen Kommer an på det spørs hvilken blits han hun fikk til jul SB-900 Grattis det er en nydelig blits ! Har 4 stk man kan aldri ha nok SB-900 ! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 (endret) Okay! Du og jeg på utsiden! Vi skal gjøre opp mann mot mann med bare nevene. Er jeg ikke der om fem minutter kan du begynne aleine. http://www.youtube.com/watch?v=Lp7iKkIe8-E så deg ikke,så fikk fiksa meg alene Endret 31. desember 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 (endret) Noen forslag til hvordan man kan vekke fotolysten igjen? Holder på å bli en stund siden jeg virkelig fotograferte for fotograferingens skyld. Av en eller annen grunn kom jeg til å klikke meg inn på min egen oktoberfest + nyttårsfotoessay fra 2008, og nå lurer jeg på hvorfor jeg ikke bruker kameraet mer. Funker det med nytt glass? Sigma 85/1.4 står for tur, nå som jeg mestrer 30/1.4 relativt greit. Endret 31. desember 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Hvis du ikke har en "partner in crime" så kan jo kanskje det hjelpe deg i gang igjen. PRøve å finne noen (eventuelt noen nye) å dele hobbyen med. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Noen som har bestilt og fått de nye Pocket wizatd'ene for Nikon? (tt1 og TT5) og har erfaringer å dele? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 så deg ikke,så fikk fiksa meg alene Håper du fikk skikkelig juling! Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Jeg fikk min blitz (580EXII) igår og er helt i ekstase. (...) Eneste drawbacet er at jeg ønsker meg flere blitzer nå, og de er altfor dyyyre.. Vær glad du ikke kjøper blitser i high-end klassen du. Billigste jeg ser på koster tre ganger så mye som en 580EX II Uansett bra at du har fattet interessen for blitsbruk. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Nå skal det jo sies at det finnes mye rimelige blitser også. Har selv to stk Yongnuo YN-460 til 250-300,- og de fungerer meget bra. Bruker de kun i manuell sammen med softbox/paraply og da MÅ det ikke være blits til 3-4000,- med masse fancy funksjoner man uansett ikke trenger til den bruken. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Jeg fikk min blitz (580EXII) igår og er helt i ekstase. (...) Eneste drawbacet er at jeg ønsker meg flere blitzer nå, og de er altfor dyyyre.. Skjønner hvordan du har det! Fikk min første, sb-600, på juleaften Lenke til kommentar
per-erik Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Jeg fikk min blitz (580EXII) igår og er helt i ekstase. (...) Eneste drawbacet er at jeg ønsker meg flere blitzer nå, og de er altfor dyyyre.. Vær glad du ikke kjøper blitser i high-end klassen du. Billigste jeg ser på koster tre ganger så mye som en 580EX II Uansett bra at du har fattet interessen for blitsbruk. Huff!! jeg viste ikke det fantes så dyre blitzer. Nå skal det jo sies at det finnes mye rimelige blitser også. Har selv to stk Yongnuo YN-460 til 250-300,- og de fungerer meget bra. Bruker de kun i manuell sammen med softbox/paraply og da MÅ det ikke være blits til 3-4000,- med masse fancy funksjoner man uansett ikke trenger til den bruken. Jeg har en tendens til å bestille først, og så begynne å lese..Så jeg ser nå at jeg heller skulle gått for flere billige blitzer og et radiotriggersystem, siden jeg også vil bruke blitzer ute i dagslys. men,men, gjort er gjort. jeg blir vel å teste ut denne infrarøde saken til Canon en stund, og lære av mine egne feil :-) Funke fine inne ihertfall :-) og ETTL funker veldig stabilt så langt.Har enda ikke sett overeksponering ihvertfall. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Ha en fiin aften alle sammen, og takk for det gamle! I like måte - nå er det like før det blir kalkun, sprudlevann og fyrverkeri. For de som syns fransk sprudlevann fra et distrikt i sør er for dyrt er Liersider et godt alternativ. Jeg sitter og drikker Nøgne Ø og har inntatt en sabla god whisky. Bare et par småsmaker enda, men tror det blir mer. The Glenrothes Robur Reserve heter den. Veldig fruktig og god. Nesten så jeg kan si det er et hint av appelsinsmak. Hvilken Nøgne Ø og hvilken whisky? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Takke faen for i fjor alle sammen. Med en litt sår hals gikk vi etter hvert over på litt kraftigere saker enn øl. (omtrent bare for halsens skyld...) Jon Bertelsen Prelude er faktisk en veldig god VSOP. Ønsker dere en fortsatt hyggelig kveld. Gleder meg nesten allerede til å ligge på sofaen i morgen med en iskald Dr. Pepper, frossenpizzaen i ovnen og Tour de Ski og nyttårshopprennet på TV. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Innen brennevin syns jeg nok Caol Ila er å foretrekke. Genial whisky. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Caol Ila er fantastisk. Ca. mitt andre møte med whisky forøvrig. Skjønte ikke at det var godt den gangen though. Drakk selv et par glass Glenlivet i kveld. Smakte helt ok, men foretrakk stortsett julebrygget til Pappa. Ble en overraskende rolig kveld for min del i kveld. Litt greit det óg en gang i blandt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Jeg fikk min blitz (580EXII) igår og er helt i ekstase. (...) Eneste drawbacet er at jeg ønsker meg flere blitzer nå, og de er altfor dyyyre.. Vær glad du ikke kjøper blitser i high-end klassen du. Billigste jeg ser på koster tre ganger så mye som en 580EX II Uansett bra at du har fattet interessen for blitsbruk. Huff!! jeg viste ikke det fantes så dyre blitzer. Ikke vær lei deg du,580 EX er high-end blitsen til Canon,det er rene studio-blitser som pleier og tømme bankkontoen din Edit:godt nytt år og ikke korrupt nyttårsforsettene deres Endret 1. januar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
kaian Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hey! God morgen og godt nytt år! Skal hilse fra en sliten Lagavulin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå