Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Er vell ingen som har et canon hus som er villig til å låne det bort 30.12.10?

50D eller 7D helst

Hvis optikk også hadde det vært herlig.

Skal brukes på cufinalene i håndball, så endten et zoom objektiv eller noe zoom objektiv i mellom 18 og 120 mm med rask fokus.

Har bare en 30D - tviler på at den har noe i en håndballhall å gjøre.

Høyner tomsi42 sitt tilbud med en 40D dersom du ikke får tak i noe annet.

Jeg får låne et 450D. vet ikke hvordan det er i forhold til 40d jeg?

Vil enten ha Canon EFS 18-55mm 3,5-5,6 IS eller Canon ef 50mm F1.8 på det.

Det er de to eneste objektivene jeg har ved siden av 70-200mmf2.8L

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyner tomsi42 sitt tilbud med en 40D dersom du ikke får tak i noe annet.

Jeg får låne et 450D. vet ikke hvordan det er i forhold til 40d jeg?

Vil enten ha Canon EFS 18-55mm 3,5-5,6 IS eller Canon ef 50mm F1.8 på det.

Det er de to eneste objektivene jeg har ved siden av 70-200mmf2.8L

450D er litt nyere, 3,5 bilde pr sekund og har 12 Mp sensor, SD kort

40D har 6,5 bilde pr sekund i serie og 10 Mp sensor, CF kort

40D er litt større og tyngre. Mer solid bygd

Lenke til kommentar

Ja, det har den vell også ja, det ville vell sikkert gått på en måte.

Men dagen er i morgen å tror ikke akkurat jeg får lånt noe, har lite/null penger å låne for nå også :thumbdown:

Men 450D kan jeg få låne gratis :new_woot:

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Ja jeg rotet rundt der, men klarte ikke få det slik jeg helst skulle hatt det. Jeg fikk til å få dato med bindestrek på mappen men ikke filnavnene. Og jeg klarte få med dato + custom navn på filnavnene, men ikke mappen.

Tar selvsagt ikke lang tid å rename mappen manuellt, men burde jo være mulig å slippe tenke på det.

Lenke til kommentar

Da har jeg tatt skrittet og lagt ut 70-200mm f/4L IS og 100mm f/2.8L IS Macro for salg, slik at jeg kan finansiere kjøp av 70-200mm f/2.8L IS II (som er på tilbud til 16999,- hos JapanPhoto).

Får sove på det i natt og eventuelt trekke annonsene i morgen, hvis jeg får angst. Men satan, jeg har lyst på den glugga!

Forøvrig et par andre gode romjulstilbud der også.

http://ourproductimages.com/f/japan/katalog/Romjulsalg.pdf

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Hmm. Vanskelig å finne fotointeresserte folk som har lyst å ta bilder hele tiden. Har kun en slik venn, men han er mer en landskapsfotograf. Lengter etter fotogale portrett (og alt innen) folk, som gjerne også skyter med strober.

Er jo kjekkest å utvikle nye ferdigheter når man har en annen å diskutere og prøve seg fram med. thumbup.gif

Lenke til kommentar

Tror jeg har fått solgt den ene Macen min - så er [-] så langt i fra å bestille en 1D III brukt fra Fotovideo - men en til 5D II til 14k fra JapanPhoto er kanskje et like godt alternativ? Ca. like god høy-ISO ytelse, og antall MP er egentlig litt irrelevant. Suger litt at 1D III ikke har videofunksjon - men i noen tilfeller er god AF og skuddtakt kjekt å ha til og med for min del. :hmm:

Edit: Fant fort ut at tre-fire flasker Nøgne Ø + pittelitt Fernet Branca var nok for min del i kveld. Sparer Glenliveten jeg fikk til Jul til Nyttårsaften. (Feigt å poste midt i natta uten å skrive om kveldens erfaringer med øl og brennevin)

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Tror jeg har fått solgt den ene Macen min - så er [-] så langt i fra å bestille en 1D III brukt fra Fotovideo - men en til 5D II til 14k fra JapanPhoto er kanskje et like godt alternativ? Ca. like god høy-ISO ytelse, og antall MP er egentlig litt irrelevant. Suger litt at 1D III ikke har videofunksjon - men i noen tilfeller er god AF og skuddtakt kjekt å ha til og med for min del. :hmm:

5D2 har ikke ca. like god ytelse på høy ISO som 1D3. 5D2 er mye bedre.

Lenke til kommentar

Hmm. Vanskelig å finne fotointeresserte folk som har lyst å ta bilder hele tiden. Har kun en slik venn, men han er mer en landskapsfotograf. Lengter etter fotogale portrett (og alt innen) folk, som gjerne også skyter med strober.

Er jo kjekkest å utvikle nye ferdigheter når man har en annen å diskutere og prøve seg fram med. thumbup.gif

:p

Lenke til kommentar

Noen fra Oslo med en reporter i magen som vil være med å gjøre en enquete i Oslo sentrum i dag fra 12-16 med ferdige spørsmål? Betalt og greier ;)

Faen. Den måtte jo komme når jeg er back in Stavanger for jul/nyttårs-besøk.

Kunne vært digg med små journalistiske oppdrag* ved siden av mediestudiene innimellom. PM meg om du har noen kontakter el. jeg kan låne ;)

*foto, film, tekst osv.

Endret av ET!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...