Andreasfe Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) Planlegger å kjøpe meg en ny bilderedigerings/hobbyspilling/altmuligbærbar. Har to bærbare, den ene er 4 år gammel og den andre er en 11.6" acer aspire med hele 1GB RAM og 1.3GHz atom cpu.. og så har jeg selvfølgelig ikke med stasjonæren opp til lolfoten. Noen tips til 5-6000? Maks 15.6", helst 13.3". Dersom du skal ha 13,3" og ønsker å få litt igjen for å velge nettopp denne størrelsen i form av både ytelse og portabilitet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610817 Dersom du kan godta 15,6" får du veldig mye maskinkraft for pengene ved å velge: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610589 Merk at skjermoppløsningen på sistnevnte (og alle rimelige 15,6" forøvrig) vil oppleves som lav for alle med synet godt i behold. Personlig syns jeg 1366x768 gjør seg godt på 13,3" og til dels 14,1", mens det på 15,6 blir altfor lav oppløsning. Endret 26. desember 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Dersom du skal ha 13,3" og ønsker å få litt igjen for å velge nettopp denne størrelsen i form av både ytelse og portabilitet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610817 får vel mer for pengene her I5, til og med litt billigere.. sånn er det med komplett Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Merk at skjermoppløsningen på sistnevnte (og alle rimelige 15,6" forøvrig) vil oppleves som lav for alle med synet godt i behold. Personlig syns jeg 1366x768 gjør seg godt på 13,3" og til dels 14,1", mens det på 15,6 blir altfor lav oppløsning. Du har nok rett i det. Men da blir det fort dyrt. Et 15.6" panel på sånn ca. 1600x1000 hadde passet meg. Selv med gammel-gubbe synet mitt. Men må bruke databriller da. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) Dersom du skal ha 13,3" og ønsker å få litt igjen for å velge nettopp denne størrelsen i form av både ytelse og portabilitet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610817 får vel mer for pengene her I5, til og med litt billigere.. sånn er det med komplett Får'n si. Nesten så jeg slo til på flekken. Det er mye for pengene! Endret 26. desember 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Nei.. det vel på tide å finne fram til bingen.. har nok et skift på 14,5 timer i morgen.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Nei.. det vel på tide å finne fram til bingen.. har nok et skift på 14,5 timer i morgen.. Sov godt, søte drømmer og alt det der. Jeg skal ikke jobbe noe særlig mer i år; egentlig skulle jeg tatt fri allerede på torsdag, men de sliter litt i Tunis. Men jeg tror min supportkanal har tatt seg fri; slik at det er lite jeg kan bidra med i morgen ... Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Om gamle kamera: mitt er ett år gammelt - kjøpte det i begynnelsen av desember 2009 - har tatt ca 80 000 bilder. Til gjengjeld har lukkeren gidd seg. Satser på at canonpusheren har åpent imorra. Og at jeg er edr nok til å komme meg dit. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Om gamle kamera: mitt er ett år gammelt - kjøpte det i begynnelsen av desember 2009 - har tatt ca 80 000 bilder. Til gjengjeld har lukkeren gidd seg. Satser på at canonpusheren har åpent imorra. Og at jeg er edr nok til å komme meg dit. 80000 - da begynner du å nærme deg grensesland - litt avhengig av hvilket hus. Du får ikke trøstedrikke for mye; men litt må det være lov å unne seg. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 27. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2010 Kan man spørre om problemer med uTorrent på forumet uten å få advarsler? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Torrents er lovlig teknologi og brukes bl.a. til å distribuere Linux-distroer, så om du formulerer spørsmålet ditt riktig er det ingen som kan ta deg for noen ting. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Kan man spørre om problemer med uTorrent på forumet uten å få advarsler? Vil tro det kommer an på hvilket torrent du spør om. 1 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 27. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2010 Er generelt med programmet. Har lastet ned Linux-distroer uten at det har vært noe problem i det siste, men i dag skulle jeg laste ned 6 stk og nedlastningshastigheten er på 0,7kB/s, og jeg får ikke gjort mye med det. Prøvde å restarte programmet, og da gikk nedlastningen først opp til 250kB/s men dalte rett ned til 0,xx, og det tar nå rundt 7 uker før nedlastningen er ferdig. Har lest noe om porter osv. men det er noe jeg ikke har tenkt å begi meg ut på da jeg kan null og niks, og det oppsto plutselig for noen timer siden, så tror ikke det er det som er problemet. 2 Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Om gamle kamera: mitt er ett år gammelt - kjøpte det i begynnelsen av desember 2009 - har tatt ca 80 000 bilder. Til gjengjeld har lukkeren gidd seg. Satser på at canonpusheren har åpent imorra. Og at jeg er edr nok til å komme meg dit. 80000 - da begynner du å nærme deg grensesland - litt avhengig av hvilket hus. Du får ikke trøstedrikke for mye; men litt må det være lov å unne seg. Er på en 5D II. Er nok i grenseland uansett hus. Er ikke veldig lei meg fo at huset er fubar. Men drikking ble det vist uansett. Tror jeg må handle meg ei kilkeny til. Flaks at man har iPhone når menneskene man er ute med er kjedelige. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 27. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2010 Sjekket hastigheten på denne siden http://www.digi.no/93796/maal-internett-hastigheten-med-diginos-surfometer og fikk Nedlastingshastighet: 10 806 kbit/s (10 000 000 bytes på 7,403 sek) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Er generelt med programmet. Har lastet ned Linux-distroer uten at det har vært noe problem i det siste, men i dag skulle jeg laste ned 6 stk og nedlastningshastigheten er på 0,7kB/s, og jeg får ikke gjort mye med det. Prøvde å restarte programmet, og da gikk nedlastningen først opp til 250kB/s men dalte rett ned til 0,xx, og det tar nå rundt 7 uker før nedlastningen er ferdig. Har lest noe om porter osv. men det er noe jeg ikke har tenkt å begi meg ut på da jeg kan null og niks, og det oppsto plutselig for noen timer siden, så tror ikke det er det som er problemet. Min erfaring med torrents (stort sett linux distros) er at det blir aldri raskt. Det går liksom bare jevnt og trutt ansetthva jeg skrur på. Tror det har noe med at man må pushe ut en del for å få fart inn. Og jeg mistenker at ruteren (eller internet-levrandøren) struper. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Er på en 5D II. Er nok i grenseland uansett hus. Er ikke veldig lei meg fo at huset er fubar. Men drikking ble det vist uansett. Tror jeg må handle meg ei kilkeny til. Ta en Kilkenny for meg også Har bare Whiksy og varm hvitvin her. Ikke det,10 år gammel Ardbeg kan drikkes det ... Kan være noe annet so mer feil med kamera. Prøv en full reset i morgen. Flaks at man har iPhone når menneskene man er ute med er kjedelige. Kjedelige når man er ute med feil folk ... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 27. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2010 Har hatt hastigheter på 600 kB/s før, men nå er det heelt på bærtur. Hva mener du med at mer må ut for å få inn? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 27. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2010 Satan! Satte opplastingen til ubegrenset (har hatt minimum tidligere) og nedlastningen skøyt i været. Ligger på 700kB/s ! woohoo! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Satan! Satte opplastingen til ubegrenset (har hatt minimum tidligere) og nedlastningen skøyt i været. Ligger på 700kB/s ! woohoo! Der ser du - torrents er kilent ... Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 (endret) Er på en 5D II. Er nok i grenseland uansett hus. Er ikke veldig lei meg fo at huset er fubar. Men drikking ble det vist uansett. Tror jeg må handle meg ei kilkeny til. Ta en Kilkenny for meg også Har bare Whiksy og varm hvitvin her. Ikke det,10 år gammel Ardbeg kan drikkes det ... Kan være noe annet so mer feil med kamera. Prøv en full reset i morgen. Flaks at man har iPhone når menneskene man er ute med er kjedelige. Kjedelige når man er ute med feil folk ... Neida, fikk Err30 (altså lukkerfeil) allerede da jeg var i Polen i begynnelsen av desember. Så er nok lukkeren som har gidd opp. Men det burde være relativt lett å få fiksa... Fant forøvrig ut at det var like greit å komme seg hjem. Var alt for fullt på uteplassen uansett. Kan ta meg et grandiosastykke for deg. Har drukket nok whisky/rødvin/juleøl samt cognac i kveld Edit: Juleepisode av Dr. Who er forøvrig ikke feil. Endret 27. desember 2010 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå