Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Raskt spørsmål, noen som har tips til et objektiv som skal brukes til skifilming med et 550d? Er snakk om skifilming i løypa, med en makspris på 5k, og vi må over på vidvinkel. Noen som kan hjelpe?

Filming - så skal du ha objektiv med god fokusring - autofokus er ikke så viktig her - her er det bare å lære seg å fokusere manuelt. Antar du også vil ha zoom, så du har mer fleksibilitet.

EF-S 15-85 har fantastisk bildekvalitet, good zoomrekkevidde og en ok zoomring. Du kunne kanskje her vurdere en tredjepartsleverandør? Kanskje en Sigma 10-20?

Du kunne også vurdert en superzoom som en 18-200 eller 18-270, hvis målet er å fange en skiløper langt nede i løypa og følge oppover..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det var 2008, Simon.

Sitter og ser på NRK1 - om Øystein Sunde. Der er det premiere på ny låt - "Det må du ha". Han begynte i fotobutikken ...

My bad. Og ja, han begynte der.

Kikket på, men må legge barn. Den mann genial!

Mannen er så genial at det blir genialt.

Kjeder meg og trenger filmer. Så tenkte jeg dagens tema kunne vært krigsfotografer. Sanne historier eller fiksjon. Gief tips!

Finnes det noe særlig med filmer om slike?

Salvador (1986) handler om to fotografer som reiser til San Salvador for å dokumentere det som skjer der.

War Photographer (2002) er en dokumentar om James Nachtwey. Svært god og informativ.

Lenke til kommentar

Kjeder meg og trenger filmer. Så tenkte jeg dagens tema kunne vært krigsfotografer. Sanne historier eller fiksjon. Gief tips!

Finnes det noe særlig med filmer om slike?

Full Metal Jacket... men det fototekniske vies forholdsvis lite plass.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Det er liksom det jeg spør om da. Er du treeeeeeig elller?

Tregere enn frossen sirup.

Har forøvrig en elendig aften. Skulle bytte disk på laptoppen, og så ramlet et par småskruer inn i selve laptoppen. Ikke får jeg åpnet dyret, og vil skruene ut. Grrrrr.

Hmmmslegge..... :ph34r:

Lenke til kommentar

post-151946-0-04915900-1293401664_thumb.jpg

Fa''n,hvorfor tømmer Canon objektiv-eskene for alt ekstra utstyr i Norge,blir fort endel hundrelapper ekstra for solblender og stativfeste.

Hmmmslegge..... :ph34r:

Det frister. Alternativet er å hive mannskjiten og kjøpe ny. Bare på trass :p

Det positiver er at hver gang pc'en tuller kan du si at den har en skrue løs :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Planlegger å kjøpe meg en ny bilderedigerings/hobbyspilling/altmuligbærbar. Har to bærbare, den ene er 4 år gammel og den andre er en 11.6" acer aspire med hele 1GB RAM og 1.3GHz atom cpu.. og så har jeg selvfølgelig ikke med stasjonæren opp til lolfoten.

Noen tips til 5-6000? Maks 15.6", helst 13.3".

Lenke til kommentar

Planlegger å kjøpe meg en ny bilderedigerings/hobbyspilling/altmuligbærbar. Har to bærbare, den ene er 4 år gammel og den andre er en 11.6" acer aspire med hele 1GB RAM og 1.3GHz atom cpu.. og så har jeg selvfølgelig ikke med stasjonæren opp til lolfoten.

Noen tips til 5-6000? Maks 15.6", helst 13.3".

15.6" er stort sett billigere. Hvis vi ser på Komplett (tilfeldig valgt nettsjappe) så har de en Acer med i5-460. Samme sum på 13.3" gir deg en Core i3 eller eldre/slappere CPU.

Lenke til kommentar

15.6" er stort sett billigere. Hvis vi ser på Komplett (tilfeldig valgt nettsjappe) så har de en Acer med i5-460. Samme sum på 13.3" gir deg en Core i3 eller eldre/slappere CPU.

Men hvor stor forskjell er det egentlig på en i3 2.4ghz og en i5 2.53ghz?

Jeg er vant med 11.6" og drar den mye frem og tilbake imellom de forskjellige bygningene på skolen, og synes at selv den 4 år gamle 14" er i største laget... forøvrig er det uansett en kraftig forbedring i ytelsen i forhold til de to jeg har fra før...

(og i de eksemplene du kommer med så har den lille 2x2gb i dual channel og 7200rpm disk, i forhold til 1gb + 2gb i single channel og 5400rpm...)

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...