Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo tenkes at den nettsia vises feil på min mobil, og jeg dermed gav opp å se etter åpningstidene. Beklager hvis det plager deg.

Plager ikke meg, men i slike situasjoner kan du jo si hvorfor du spør. Folk blir gjerne mer hjelpsomme og mindre grinete da ;)

 

For min del er det diskusjon.no som ikke lenger virker på mobilen ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Er enig med Tom jeg. Det er noe som heter "å legge ned en egeninnsats", og som alle andre har også jeg syndet i mot det.. :) Men det skader ikke å forsøke et søk selv først, før man spør etter hjelp. :)

Lenke til kommentar

Ser på flere bilder/filmer (f.eks paparazzi-filmen) at man har en form for brakett slik at blitsen er snudd 45 grader til siden når man tar bilder i landskap-modus. Hva er det godt for?

Når man distanserer blits og kamera så forhindrer man røde øyer. Røde øyer kommer av at man skyter lys rett i øya, lyset slår da tilbake fra pupilen og inn i objektivet. Siden det er mange blodkar i øyet blir lyset rødt. Vet ikke hvor godt et bilde av Brad Pitt med røde øyer selger? ;)

Endret av Natrich
Lenke til kommentar

Ser på flere bilder/filmer (f.eks paparazzi-filmen) at man har en form for brakett slik at blitsen er snudd 45 grader til siden når man tar bilder i landskap-modus. Hva er det godt for?

Når man distanserer blits og kamera så forhindrer man røde øyer. Røde øyer kommer av at man skyter lys rett i øya, lyset slår da tilbake fra pupilen og inn i objektivet. Siden det er mange blodkar i øyet blir lyset rødt. Vet ikke hvor godt et bilde av Brad Pitt med røde øyer selger? ;)

 

For og ikke glemme fulle folk,noe kjendiser stortsett er når de er på byen.

 

Får vel også nevne at barn og fulle folk er mer mottakelig for å få røde øyner :)

Lenke til kommentar

Raskt spørsmål, noen som har tips til et objektiv som skal brukes til skifilming med et 550d? Er snakk om skifilming i løypa, med en makspris på 5k, og vi må over på vidvinkel. Noen som kan hjelpe?

 

Har lite peiling på filming med dslr men kanskje disse to er brukande?

 

over 5k...lettare og meir lyssterkt enn konkurrenten Sigma

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=20231&cat_id=24

 

Under 5k

https://prisguiden.no/product.php?product_id=36279&cat_id=24

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Foreløpig har jeg kun funnet ut at jeg har tatt ca. 15000 bilder i året de tre siste årene ...

 

Sattan! Har du tid til familien eller? :p Når jeg kikker på telleverket på mine kamera, så har jeg tatt ca 11000 bilder på det siste 1 året, fordelt på 2 kamera! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...