King-Nothing Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Ser på flere bilder/filmer (f.eks paparazzi-filmen) at man har en form for brakett slik at blitsen er snudd 45 grader til siden når man tar bilder i landskap-modus. Hva er det godt for? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Kan jo tenkes at den nettsia vises feil på min mobil, og jeg dermed gav opp å se etter åpningstidene. Beklager hvis det plager deg. Plager ikke meg, men i slike situasjoner kan du jo si hvorfor du spør. Folk blir gjerne mer hjelpsomme og mindre grinete da For min del er det diskusjon.no som ikke lenger virker på mobilen ... Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 He he GrineteTom..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Er enig med Tom jeg. Det er noe som heter "å legge ned en egeninnsats", og som alle andre har også jeg syndet i mot det.. Men det skader ikke å forsøke et søk selv først, før man spør etter hjelp. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Joa e nok litt enig med Tom!! Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Wooo! Jeg fikk Leica 35mm f/1.4 ASPH! I wish. Må si du har gavmilde foreldre. Glass til over 30k er drøyt å få i gave. - Dagbladet har valgt å bruke illustrasjonsbilde med verdens største hårstrå på. Er det mulig! 1 Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) Ser på flere bilder/filmer (f.eks paparazzi-filmen) at man har en form for brakett slik at blitsen er snudd 45 grader til siden når man tar bilder i landskap-modus. Hva er det godt for? Når man distanserer blits og kamera så forhindrer man røde øyer. Røde øyer kommer av at man skyter lys rett i øya, lyset slår da tilbake fra pupilen og inn i objektivet. Siden det er mange blodkar i øyet blir lyset rødt. Vet ikke hvor godt et bilde av Brad Pitt med røde øyer selger? Endret 26. desember 2010 av Natrich Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Så de gjør det kun for å slippe unna noen få minutter i photoshop? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Meh - det er mange gode grunner til å få blitsen litt unna - refleksjoner og annet - alltid mye bedre å få det riktig i kameraet, så man har bedre utgangspunkt. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) Så de gjør det kun for å slippe unna noen få minutter i photoshop? Når 20 andre er der og tar bilde så er tid det viktigste. Bildene må ut i media kjappest mulig vet du Edit: Leif Endret 26. desember 2010 av Natrich Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Så de gjør det kun for å slippe unna noen få minutter i photoshop? Det er jo også for at ein ikkje skal få like mange skuggar som ein gjere visst ein har blitsen på hotshoen. Derfor kan dei variere med landskap og høgdebilde uten dei store forskjellane med tanke på skuggar (trur eg) Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Akkurat det med å spare tid i photoshop er ganske viktig - veldig ofte tar de nok bildene i minste oppløsning og med mest JPEG-komprimering til og med - så de kan sende bildene raskere til redaksjonen via en pda/mobiltelefon. Sånne typer bilder er ofte ekstremferskvare. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Ser på flere bilder/filmer (f.eks paparazzi-filmen) at man har en form for brakett slik at blitsen er snudd 45 grader til siden når man tar bilder i landskap-modus. Hva er det godt for? Når man distanserer blits og kamera så forhindrer man røde øyer. Røde øyer kommer av at man skyter lys rett i øya, lyset slår da tilbake fra pupilen og inn i objektivet. Siden det er mange blodkar i øyet blir lyset rødt. Vet ikke hvor godt et bilde av Brad Pitt med røde øyer selger? For og ikke glemme fulle folk,noe kjendiser stortsett er når de er på byen. Får vel også nevne at barn og fulle folk er mer mottakelig for å få røde øyner Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Raskt spørsmål, noen som har tips til et objektiv som skal brukes til skifilming med et 550d? Er snakk om skifilming i løypa, med en makspris på 5k, og vi må over på vidvinkel. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Raskt spørsmål, noen som har tips til et objektiv som skal brukes til skifilming med et 550d? Er snakk om skifilming i løypa, med en makspris på 5k, og vi må over på vidvinkel. Noen som kan hjelpe? Har lite peiling på filming med dslr men kanskje disse to er brukande? over 5k...lettare og meir lyssterkt enn konkurrenten Sigma https://prisguiden.no/product.php?product_id=20231&cat_id=24 Under 5k https://prisguiden.no/product.php?product_id=36279&cat_id=24 Lenke til kommentar
fototim Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Så de gjør det kun for å slippe unna noen få minutter i photoshop? Ja, merkelige greier. Mye bedre med fake look øyne fra red eye funksjonen 1 Lenke til kommentar
kaian Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Så de gjør det kun for å slippe unna noen få minutter i photoshop? Ja, merkelige greier. Mye bedre med fake look øyne fra red eye funksjonen Fake look? Mener du den fine zoombie-gaze'n? Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Raskt spørsmål, noen som har tips til et objektiv som skal brukes til skifilming med et 550d? Er snakk om skifilming i løypa, med en makspris på 5k, og vi må over på vidvinkel. Noen som kan hjelpe? Har ein kompiss som skyte mykje ski. Han har blant anna ein Samyang 8mm f/3.5. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Har akkurat begynt å leke litt med katalgofunksjonene i Bibble. Foreløpig har jeg kun funnet ut at jeg har tatt ca. 15000 bilder i året de tre siste årene ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Foreløpig har jeg kun funnet ut at jeg har tatt ca. 15000 bilder i året de tre siste årene ... Sattan! Har du tid til familien eller? Når jeg kikker på telleverket på mine kamera, så har jeg tatt ca 11000 bilder på det siste 1 året, fordelt på 2 kamera! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå