tomsi42 Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Har sett på reint videokamera Tom, men tar aller mest bilder og GH2 selv med zoom er en mer kompakt løsning enn Nikon D300 med zoom og batterigrep. Vurderer evt å selge Oly EP-1 slik at GH2 erstatter denne. GH2 er knøtt-liten i forhold til D300, men en del større enn EP-1, så jeg hadde nok beholdt sistnevnte. Ihvertfall hvis du har en 20mm f/1.7 eller lignende. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Noen som vet om en side son har gode tuts for en som er fersk med ekstern blits? Til standard snapshot fotografering bruker du manuelle innstillinger på kameraet og ttl på blitsen,forutsetter at du har en blits som støtter ttl. Bruk iso 100/200 blender etter dybden du vil ha i bilde og lukker imellom 1/60 og 1/125 sec,rett gjerne blitsen oppover og -1 på eksponering kontrollen i blitsen. Husk at lyset rundt omkring kan tulle med fargemetningen når du bruker blits. Her har du litt lesestoff angående blits. Takk Tatt et par testbilder med overnevnte innstillinger, gir veldig gode resultater! (: Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Skulle tro det. HD-video har jo gjerne en litt større mengde med data som skal lagres per sekund enn stillfoto. Funker det for HD-video funker det nok for vanlig fotografering. Uhm - vel - seriefotografering stiller markant høyere krav enn HD-video - i alle fall hvis du ønsker å skyte mange gjentatte serier kort tid etter hverandre. Canon full HD har en rimelig høy bitrate på 48Mbit/s eller så - her er 6-7 MB/s nok. Seriefotografering kan derimot utnytte båndbredden for å tømme bufferet hurtig, og kan godt utnytte det mangedobbelte. Men - når det er sagt - så vil nok kortet fungere helt fint. Der tråkket jeg nok litt i salaten, tenkte helt feil. That said, for de fleste er nok ikke behovet for veldig mange seriebilder der uansett, men still. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Du verden for en forkjell det er på fargene som vises i Firefox 4, kontra Opera. Synd, ettersom jeg er blitt svært glad i Opera . Francis Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Du verden for en forkjell det er på fargene som vises i Firefox 4, kontra Opera. Synd, ettersom jeg er blitt svært glad i Opera . Francis Er Firefox like treig som 3'ern? Er vel kun beta enda? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Du verden for en forkjell det er på fargene som vises i Firefox 4, kontra Opera. Synd, ettersom jeg er blitt svært glad i Opera . Francis Ja, jeg ser frem til Opera begynner å ta høyde for fargeprofilene på maskinen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Kl 23.20 i kveld på NRK3/super,"den nye paparazzi-generasjonen". Endret 25. desember 2010 av Nautica Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Wooo! Jeg fikk Leica 35mm f/1.4 ASPH! I wish. Må si du har gavmilde foreldre. Glass til over 30k er drøyt å få i gave. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Kl 23.20 i kveld på NRK3/super,"den nye paparazzi-generasjonen". For de som ikke får sett det så ligger den på nett =) Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Noen som vet om fotovideo Oslo er oppe den 31. des? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Noen som vet om fotovideo Oslo er oppe den 31. des? Ifølge websidene deres, så er de åpne fra 10:00 til 15:00 ... (F@€n hvor lat går det an å bli - www.fotovideo.no er da raskere å taste enn "Noen som vet om fotovideo Oslo er oppe den 31. des?" ) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Kl 23.20 i kveld på NRK3/super,"den nye paparazzi-generasjonen". For de som ikke får sett det så ligger den på nett =) NRK. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Enig. NRK er så bra. Jeg blir litt sint hver gang jeg hører den "NRK koster så mye, ser aldri på den toern og treern og supern." Så minner jeg dem om hvor langt framme de egentlig ligger (som å legge ut programmer og denne NRKBeta.no) ... så fortsetter de å være sinte. For å fortsette fra bildetråen. Freddern skrev av man får fargestikk av Cokin sine filter - og at Singh-Ray var flott. Tips til hvor man får tak i Singh-Ray? Bare å bestille fra B&H? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 For å fortsette fra bildetråen. Freddern skrev av man får fargestikk av Cokin sine filter - og at Singh-Ray var flott. Tips til hvor man får tak i Singh-Ray? Bare å bestille fra B&H? Var det ikke noe prat omSingh-Ray filtre i denne tråden for kort tid siden? Bla bakover en ukes tid (sånn ca.), så tror jeg du finner masse info. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Enig. NRK er så bra. Jeg blir litt sint hver gang jeg hører den "NRK koster så mye, ser aldri på den toern og treern og supern." Så minner jeg dem om hvor langt framme de egentlig ligger (som å legge ut programmer og denne NRKBeta.no) ... så fortsetter de å være sinte. Seconded. Ellers, hadde vært morsomt om Paparazzi-stilen ble populær blant konfliktfotografer. 25 fotografer med ekstern blits som tar førti bilder av soldater. Yeah. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 For å fortsette fra bildetråen. Freddern skrev av man får fargestikk av Cokin sine filter - og at Singh-Ray var flott. Tips til hvor man får tak i Singh-Ray? Bare å bestille fra B&H? Var det ikke noe prat omSingh-Ray filtre i denne tråden for kort tid siden? Bla bakover en ukes tid (sånn ca.), så tror jeg du finner masse info. Masse var det ikke - to innlegg som forsvant i alt annet. Jeg får titte litt rundt, tror jeg. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Tror det er enklest å bestille fra hjemmesiden til Singh-Ray. Syns selv siden er ekstremt dårlig, tidlig 2000-talls webdesign faller ikke i smak. Filtrene er visst supre, så det gjør vell opp for dårlig web-side. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 (F@€n hvor lat går det an å bli - www.fotovideo.no er da raskere å taste enn "Noen som vet om fotovideo Oslo er oppe den 31. des?" ) Kan jo tenkes at den nettsia vises feil på min mobil, og jeg dermed gav opp å se etter åpningstidene. Beklager hvis det plager deg. Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Fikk Canon EOS 550D i julegave, så har lest på denne delen av forumet og fikla å styra med litt av hvert i hele dag. Prøvd meg på timeshift med dårlig hell (kubbelys forandrer seg veldig lite på en time ), og selvsagt måtte jeg prøve noen dråpebilder Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 (F@€n hvor lat går det an å bli - www.fotovideo.no er da raskere å taste enn "Noen som vet om fotovideo Oslo er oppe den 31. des?" ) Kan jo tenkes at den nettsia vises feil på min mobil, og jeg dermed gav opp å se etter åpningstidene. Beklager hvis det plager deg. Så så barn, dette går så fint så. Alle er glade. Det er jul. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå