Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Delvis. Hovedpoenget hans er at for virkelige kunstnere, de som behersker teknikkene og verktøyene skikkelig og dermed kan hente ut og utnytte den ekstra dynamikken, detaljrikdommen og det på enorme prints, så er ikke digitalt mellomformat for dyrt. Altså kan han forsvare innkøp av det han vil ha :yes:

Det stemmer. Men DSLR og annet småtteri kan jo ikke levere den kvaliteten som som han mener at han trenger, og ikke er de noe særlig presise heller. For meg så virker det som om han ikke har brukt et moderne DSLR over noe lengre tid.

Jeg syns argumentene hans holder vann ganske bra. Er det T/S du er ute etter, så eier storformat, trenger du 100% flatt fokusplan (repro) så vil du ha repro-optikk osv...

En dslr minner litt om en Porsche Cayenne. Stor lastekapasitet, men ingen lastebil, terrengegenskaper, men ingen terrengbil, rask som en BMW M3, men ingen racerbil osv...

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Damn.. Japan Photo selger 5DMKII til 13.999,- http://www.japanphoto.no/product/digital-speilrefleks/canon/canon-eos-5d-mark-ii-kamerahus/

Det er billigere enn FotoVideo selger 7D..

Da ser du nok på 7D med et medfølgende objektiv. 7D, hus only, koster 9500,- på FotoVideo.

Men uansett. 13.999 gjorde meg litt gira. Å traske rundt i byen med 24mm 1.4L på 5D mkII nå på svarteste vinteren hadde vært kos. Men jeg ville nok angret til våren, når det blir litt mer liv i ting på avstand.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Hater å ha 2 dyre interesser! Det viser igjen på økonomien. Dessverre blir foto-delen skadelidene. Hadde det ikke vært for at jeg skal ha ny sykkel til våren, så hadde jeg nok snopt meg et 5D/7D hus og noe L optikk.

Foto er ikke dyrt. Et kurant dSLR og et par mellomklasseobjektiver holder lenge for de fleste. The rest is vanity (men der finnes det til gjengjeld få tegn til noe pristak).

Det blir fort lapper av det uansett. Og som hos de fleste gjelder det samme hos meg. Det er ikke utstyret det skal stå på :)

Lenke til kommentar

Må bare informere om hvor god kundeservice Foto Video har.

De hadde for noen dager siden tilbud på Jensis sine trådløse fjernkontroller.

Tok kontakt med de, siden jeg ikke fant en av Jenis sine som kunne passe ønsket jeg heller en Hähnel Giga T Pro Canon.

Varen skulle kostet 895 kr, men fikk tilbud å kunne kjøpe den for 695. :new_woot:

Selgeren som lagde tilbudet la også ved batterier til kr 114.

Selv hadde jeg glemt baterier å siden de kom opp som tilbehør på nettsiden tok jeg det som en selfølge jeg måtte ha med. I tilegg når selgeren la de med i tilbudet jeg fikk.

Jeg slo til på tilbudet, men etter å ha kommet hjem å sett på varen fulgte det med batterier i fjernkontrollen.

Kontaktet fotovideo for å si i fra slik at de ikke gjorde feilen på andre kunder.

De tilbakebetale pengene for batteriene å jeg fikk beholde de. Uten jeg spurte om det!!!!

Foto Video kan Kundeservice :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor man kan skaffe Singh Ray filtre raskt? Må helst ha det før 20. januar ettersom jeg skal på ferie da.

Lee filtre er vel bare å glemme for tiden, men Singh Ray skal vel være ca. like bra?

Ellers fant jeg denne geniale her:

http://klep.name/programming/expocalc/calculator/

Høyreklikk og velg "Lagre side som" og velg "Nettside komplett". Deretter er det bare å kopere HTML fila over på telefonen og bruke programmet ute i felten!

Endret av Audi TDI
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor man kan skaffe Singh Ray filtre raskt? Må helst ha det før 20. januar ettersom jeg skal på ferie da.

Lee filtre er vel bare å glemme for tiden, men Singh Ray skal vel cære ca. like bra?

Singh-Ray regnes for å være like bra, om ikke bedre enn Lee. Men de koster 300-400,- mere enn Lee (100x150mm) De kan bestilles direkte fra Singh-Ray. De har dog lang leveringstid.

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar

Takker igjen. Så kommer frågan, gjelder back-log'en kunn filtrene fra Lee eller gjelder det filterholderne også?

Tror det kun gjelder filtere, uten at jeg skal være for skråsikker. Men da jeg bestilte mine nye filtere (som det er backlog på) Bestilte jeg samtidig en adapterring som var på lager, men ligger på vent slik at alt kan shippes samtidig, en gang i nær fremtid.. Muligens..

Lenke til kommentar

Delvis. Hovedpoenget hans er at for virkelige kunstnere, de som behersker teknikkene og verktøyene skikkelig og dermed kan hente ut og utnytte den ekstra dynamikken, detaljrikdommen og det på enorme prints, så er ikke digitalt mellomformat for dyrt. Altså kan han forsvare innkøp av det han vil ha :yes:

Det stemmer. Men DSLR og annet småtteri kan jo ikke levere den kvaliteten som som han mener at han trenger, og ikke er de noe særlig presise heller. For meg så virker det som om han ikke har brukt et moderne DSLR over noe lengre tid.

Det er vel ogsaa andre, som ikke finner det han sier, til aa stemme 100%

http://diglloyd.com/diglloyd/2010-12-blog.html#blog20101221LeicaS2Focusing

Lenke til kommentar

Hepps. Lenge siden sist. :)

Har vært særdeles inaktiv i fotodelen en god stund nå. Det har stort sett å gjøre med at jeg har holdt hus på en multimedialinje på en viss høgskole i Trøndelag, og derfor har jobbet svært mye med video. Som et resultat av det har jeg jobbet så lite stillbilde at det er litt.. latterlig. Derfor har jeg sviktet litt. Beklager. Jeg håper dere kan tilgi meg, kjære akamerister.

;)

Lenke til kommentar

En dslr minner litt om en Porsche Cayenne. Stor lastekapasitet, men ingen lastebil, terrengegenskaper, men ingen terrengbil, rask som en BMW M3, men ingen racerbil osv...

Nja - en ting er avveiningen, men det er et par områder, som autofokus og ytelse på høy ISO, hvor digital speilrefleks meg bekjent er ubestridte konger på haugen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...