tomsi42 Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Da tror jeg at jeg har bestemt meg for vidvinkel i og med at jeg kjøper 70-200L senere i ferien. Hvordan er de forskjelligenår det gjelder skarphet og rask autofuks etc? Sigma 10-20 virker ganske lovende. Hmms. Canon sin er bedre Men en smule dyrere. Tom Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Du burde se på Tokina når det kommer til vidvinkler på DX format.. =)Huh? Da tror jeg at jeg har bestemt meg for vidvinkel i og med at jeg kjøper 70-200L senere i ferien. Hvordan er de forskjelligenår det gjelder skarphet og rask autofuks etc? Sigma 10-20 virker ganske lovende. Hmms. Canon sin er bedre Men en smule dyrere. Tom En _smule_ dyrere ja. Hehe. Er så keen på 11-16mm men den kommer ikke enda. Kunne eventuelt kjøpt mere lys utstyr som 2x PW, 2x Nikon Sb-24/sb-26-sb-80, paraplyer, softbokser og stativer da jeg har en normal zoom som er veldig skarpt nå. Istedenfor å rushe og kjøpe et objektiv jeg kansje ikke vil ha. Endret 26. juni 2008 av Zettec Lenke til kommentar
oystein_i Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Men en ting, arbeider du frilans eller vikarierer i en avis i sommer? Erfaring er viktigere enn teori. Om du har jobbet aktivt som frilanser, og gjerne under studiene også, tjener du penger og opparbeider deg praktisk erfaring. Og det vil du ikke angre på senere. Av litt forskjellige årsaker har det ikke blitt helt som jeg planla i sommer. Skal prøve å få litt frilans, og jeg er enig i behovet for praksis. Det blir jo praksisperiode til våren igjen på 3 måneder, men likevel. Vi har også ved siden av studiet full mulighet til å jobbe for studentmediehuset i alle ønskelige medier, og det skaper rom til å prøve seg frem. Det er vel forøvrig omtrent slutt på tiden med dedikerte fotografer og teknikere i medieverdenen. Nå må vel de fleste belage seg på å skaffe til veie både stills, video og tekst samtidig slik jeg oppfatter det. Forøvrig gode tips, jeg tar dem med meg videre! Var ute ved havet her om dagen og knipset noen bilder av noen slitne naust og slikt. Ser dere snakker om vidvinkel. Jeg har såvidt testet canon 10-22, morsom sak jeg gjerne skulle hatt i kamerabaggen hadde den bare ikke vært så dyr. I den andre enden kunne jeg nok gjerne tenkt meg 55-250is. Må si meg enig i at bildeserien til Bones er fantastisk. Har dere forresten noen fine fotobøker å anbefale? Lenke til kommentar
korjan Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg vil anbefale denne: http://www.norli.no/NORLI_HTML/ibeCCtpItmD...sp?item=1628020 . Synes den er veldig lettlest og inspirerende. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Da tror jeg at jeg har bestemt meg for vidvinkel i og med at jeg kjøper 70-200L senere i ferien. Hvordan er de forskjelligenår det gjelder skarphet og rask autofuks etc? Sigma 10-20 virker ganske lovende. Hmms. Har du sjekket ut Tokina sin 12-24? Jeg kjøpte denne i dag. Lenke til kommentar
oystein_i Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg vil anbefale denne: http://www.norli.no/NORLI_HTML/ibeCCtpItmD...sp?item=1628020 . Synes den er veldig lettlest og inspirerende. Takk for tips, jeg så forresten det var en egen tråd om fotobøker også. Jeg tenkte vel ikke mest på fototeknikk, mer på spennende fotografier. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Da tror jeg at jeg har bestemt meg for vidvinkel i og med at jeg kjøper 70-200L senere i ferien. Hvordan er de forskjelligenår det gjelder skarphet og rask autofuks etc? Sigma 10-20 virker ganske lovende. Hmms. Har du sjekket ut Tokina sin 12-24? Jeg kjøpte denne i dag. Er litt stiv pris på den og? Vil helst helt ned til 10mm. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Sigma sin 10-20mm er god. Litt uskarp i hjørnene, men det er alle vidvinklar til ein viss grad. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Frihelg denne helga, skal ikke gjøre noe. DA blir det fotografering. For håpe jeg ikke har glemt teknikken, har ikke tatt bilder på et par uker. Tar mopeden og kjører opp i skauen å tar bilder. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 For de som vil se noe virkelig vakkert: www.makro-forum.de Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 En _smule_ dyrere ja. Hehe. Er så keen på 11-16mm men den kommer ikke enda. Kunne eventuelt kjøpt mere lys utstyr som 2x PW, 2x Nikon Sb-24/sb-26-sb-80, paraplyer, softbokser og stativer da jeg har en normal zoom som er veldig skarpt nå. Istedenfor å rushe og kjøpe et objektiv jeg kansje ikke vil ha. Hvor får du tak i disse? Ebay? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Hvordan fungerer en minnekortleser? Jeg har plugget den i, men finner ikke igjen saken på PC'n. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 For de som vil se noe virkelig vakkert: www.makro-forum.de Kan ikke se på slikt. Da blir jeg kløen i fingrene. Og Ebay er ikke langt unna. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Hvordan fungerer en minnekortleser? Jeg har plugget den i, men finner ikke igjen saken på PC'n. Prøv å sett inn minnekortet også. Jeg har en kortleser som PC'en ikke finner før jeg setter minnekortet i. Faktisk må jeg først sette inn minnekortet, og så plugge leseren inn i PC'en for at det skal gå bra. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Har gjort det... Alt er som det burde være... Har ikke kjørt noen CD da, da det kun var 30 dagers trial på PS og noe recovery saker. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Prøv en annen USB-port Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Er sånn 1394 tilgang, ThorEh sier det er Firewire (?) Fulgte ikke med kabel til å passe i vanlig USB. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Er et kjent problem at Windows sliter med å vise lagring via ekstern kabel. høyreklikk min datamaskin -> behandle -> Diskbehandling. Finn minnekortet i listen, høyreklikk og skift stasjonsbokstav. Da skal den poppe opp igjen.. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Er sånn 1394 tilgang, ThorEh sier det er Firewire (?)Sjekk om den dukker på i Enhetsbehandler (Device Manager) i Windows, det hender den bare kommer opp med gul advarsel fordi Windows ikke finner ut hva det er... Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Er sånn 1394 tilgang, ThorEh sier det er Firewire (?) Fulgte ikke med kabel til å passe i vanlig USB. Er det en slik en SanDisk firewire-kortleser? Kjøpte nemlig lik før helgen. Men er det noe lys som lyser? Og hvilken av kablene bruker du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå