Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Jeg kom til skade for å bestille en HDMI --> Mini HDMI kabel sammen med skjermen jeg bestilte i går, men oppdaget det ikke før jeg fikk sporingsnummer i dag.

Sendte straks en epost til DustinHome hvor jeg forklarte situasjonen og spurte om de kunne bytte kabel, hvis pakken ikke hadde forlatt lageret deres.

Et par minutter senere fikk jeg epost om at ny kabel var på vei, og at jeg bare kunne beholde den jeg hadde bestilt feil.

Snakk og god kundeservice! Stort pluss i margen til DustinHome!

Francis

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men, altså, jeg kjøpte ALT SAMLET for å unngå å måtte vente på én avgjørende leveranse. Lurt forsåvidt, hvis de sender alt som står på plukklista. RAM manglet :mad:

Pinlig! :blush:

Jeg hadde fått med ram, men siden den var helt feil innpakket :whistle: kastet jeg bare et halvt blikk på esken og heiv den der all embalasjen ble lagt. -Jeg kunne ha sverget på at den lille cd-boksen var spillet som fulgte med skjermkortet, men det var ram gitt! :yes:

Så, da skulle alt være bra. Men, så booter det ikke. Har holdt på å feilsøke noen timer nå, uten hell :ermm:

Lenke til kommentar

Noen her som har brukt DSLR til å filme med ?

Jeg har ikke filmet mer enn et par testklipp

Noen synspunkter på dette ?

Klart det, manglende kompetanse har aldri holdt meg tilbake! Jeg har tenkt, at dersom jeg skulle forsøkt å lage en film, så ville jeg filmet mesteparten med et vanlig videokamera og klippet inn noen overganger filmet med systemkamera. Type lavlys, tynn dof, etc - altså kun brukt systemkameraet når det virkelig kan tilføre noe, og unngå det ellers. Men, som sakt, dette har jeg ikke greie på.

Lenke til kommentar

Uggh. Tror jeg begynner å få litt i overkant LBA. Eneste jeg tenker på for tiden er hvordan jeg best kan optimalisere objektivlineupen etter mine behov. Sitter og vurderer om jeg skal slenge 24-70L ut for salg, og handle en 85mm + noe rundt 21mm (evt. 200/2.8L) - bruker jo zoomen ganske sjeldent uansett. Men så er det jo i noen situasjoner deilig å bare kunne vri for å endre brennvidde. :|

Har egentlig ikke behov for normalzoom for tiden - tror jeg, blir nok mest reportasjefoto (og video) i vinter/vår.

Har uansett tenkt å låne med meg min mors 18-200mm + 10-20mm når jeg drar til Cuba og India, ifall en uventa situasjon oppstår og jeg står der med feil objektiv på 5Den.

Noen her som har noen fornuftige innspill?

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Noen her som har brukt DSLR til å filme med ?

Har fått forespørsel om å leke Uwe Boll på en eller flere musikkvideoer neste år, selv begrensningen at jeg har filmet maks 5 min med mobilkamera har hittils ikke lagt noen demper på entusiasmen til de som har spurt.

Har lest om temaet på nettet og sett noen videoer, og virker som det ender opp med ett par ting, for det første egner DSLR seg dårlig til nettopp video, og skal man få det til så krever det tilleggsutstyr som glatt både dobler og 8 dobler prisen på selve huset...

Noen synspunkter på dette ?

Og siden det er snart jul så hiver jeg ut en link til en fotobok jeg har i trykken:

http://picasaweb.google.com/JoonGoii/Fotoboka2010?authkey=Gv1sRgCKv0mZXSmu7aYQ#

Vel, tilleggsutstyr er kjekt, men absolutt ikke noe nødvendighet. Har man et godt stativ med videohode og en monopod kommer man veldig langt. Med litt trening greier man fint å handholde ganske greit også - spesielt om man har objektiver (eller sensor!) med bildestabilisator.

Til planlagte shoots (som musikkvideoinnspilling) vil jeg påstå at et speilrefleks egner seg vel så godt som semiproffe videokamera - på konsumentvideokameraene har man ikke tilstrekkelig med manuelle instillinger.

Driver og redigerer en konsert vi tok opp der vi brukte to speilrefleks og et Canon XH A1 - lyssettinga var litt viren, så på det kamera jeg brukte lå jeg på ISO 3200-5000 og blender mellom f/1.4 og f/2.2. Speilrefleksene banker OG spiser XH A1en opp til frokost under sånne forhold. Videoen fra videokameraet er så full av grain at vi har bestemt oss for å gjøre hele konserten i sort/hvitt. Under innspilling av musikkvideo tipper jeg dog dere har mer kontroll på lyset, men man kommer uansett ikke unna at stor sensor gir finere bilder enn liten sensor.

Lenke til kommentar

Snakk og god kundeservice! Stort pluss i margen til DustinHome!

Francis

Har samme inntrykk der i gården ja,kjøpte en pc i deler fra dem og det ble noen telefoner pga. at jeg hadde glemt ting og tang.Kjempe fin hjelp og få der samt at de ikke påførte meg noen mer frakt og det var et par feilbestilte småting som jeg bare kunne beholde Kjempe service :)

Lenke til kommentar

Det er vel at de fleste som bruker ekstern mus, har den på høyre side. Og da er det pes med mange ledninger i veien.

Joda et lite poeng, men her snakker vi rimelig småpirk. Hvor ofte sitter man med en haug av kabler koblet til den bærbare PCen da? Nettverkskabel har jeg vel bortimot aldri koblet til PCen min, annet enn ved feilsøking. Skal jeg koble til en ekstern skjerm så kobler man til et ekstern tastatur og så da er ett fett hvor utgangen er. Og at det er USB-inngang på begge sider av maskinen kan hvertfall ikke være negativt.

Jeg synes Asus har prioritert ganske så riktig og faktisk satt de tilkoblingene man bruker oftest på venstresiden, nemlig strøm og lyd.

Lenke til kommentar

Det er vel at de fleste som bruker ekstern mus, har den på høyre side. Og da er det pes med mange ledninger i veien.

Joda et lite poeng, men her snakker vi rimelig småpirk. Hvor ofte sitter man med en haug av kabler koblet til den bærbare PCen da? Nettverkskabel har jeg vel bortimot aldri koblet til PCen min, annet enn ved feilsøking. Skal jeg koble til en ekstern skjerm så kobler man til et ekstern tastatur og så da er ett fett hvor utgangen er. Og at det er USB-inngang på begge sider av maskinen kan hvertfall ikke være negativt.

Jeg synes Asus har prioritert ganske så riktig og faktisk satt de tilkoblingene man bruker oftest på venstresiden, nemlig strøm og lyd.

Jeg bruker ekstern mus, tastatur, skjerm og nettverkskabel med min bærbare pc hver eneste dag.

Francis

Lenke til kommentar

Jeg og lurer på det samme! Må nesten få tak i et filtersett før jeg skal på ferie i midten av januar...

Denne så litt interessant ut forresten:

http://www.singh-ray.com/varind.html

Fet den der! Fet pricetag også! :hmm: Jeg satset på Robert White og bestilte noen Lee´s derfra. Krysser fingrene for at de klarer å levere i akseptabel tid.. Lurer litt på om jeg skal bestille Reverse Neutral Density Graduated fra Singh-Ray.. :hmm:

Lenke til kommentar

Diffuser er ikke ett alternativ til softboks eller paraply. Softboks eller paraply gjør lyskilden større og dermed lyset mykere, mens en diffuser gjør bare at det lyset spres videre og jevnere, men det vil fortsatt være like harde skyggeoverganger som uten. Diffuser er hovedsaklig ment for å bruke om du har en stor, nøytralt farget flate å reflektere lyset mot og så gjøre lyskilden større på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...