Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker du i Kristiansandsområde da? Mandal om sommeren er veldig fint. Odderøya har en nedlagt marinebase.

Ikke nødvendigvis Kristiansandområdet. Så lenge det kan nås med en ikke for lang biltur fra Stavanger i den ene enden og Oslo i den andre. Stedet bør ha muligheter for overnatting for de som ønsker det, og motivene bør være fotovennlige i slutten av mars; som tidspunket jeg tenker på. Grunnen til at jeg sier mars er at da har det begynt å bli litt lunk i været, det er brukbart fotolys, men turistene har ikke invadert området enda.

Lenke til kommentar

PocketWizard MiniTT1 og FlexTT5 er magi!

Plugg på SU-800 på toppen av MiniTT1; og man kan bruke systemet klin identisk som med SU-800 og blitser i remote-mode. Eneste forskjellen er at gruppe på setter på FlexTT5 og blitsen ikke settes i remote (men ordinær modus). Poenget med SU-800 på toppen av MiniTT1 er for å justere styrke eller full manuell styring av hver blitsgruppe.

Blits-trigging uten antydning av lukker på 1/8000 bidrar også til den positive opplevelsen.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært aktiv på fotodelen, men jeg har uansett "fremkalt" en del gamle glassnegativer ved hjelp av et transparent fotobord og min D90 som kanskje kunne være av interesse for noen av dere fotonerder :)

Bildene er ikke datert enda, men det antas at de er rundt 100 år gamle.

http://davidgabrielsen.net/ledum

Kameraet er vateret opp på stativ, manuel eksponering, speillås og fjernutløser. Jeg lagde et spor med gaffateip på fotobordet, slik at glassplatene lett kunne settes inn på samme sted. Baklyset er produsert av en SB-900 satt i manuell (husker ikke styrken).

Lenke til kommentar

Herlig av Dagbladet (eller de som har laget testen):

Sitat:

Her kan vi se at Asus har plassert i overkant mange porter på høyre side av maskinen

Og så viser de frem hvilken side av maskinen? *)

men de har ihvertfall kreditert fotografen, det skal de ha.

*) de gjentar teksten på bildet nederst på siden

Og, ja jeg kan tenke meg en slik en ...

Lenke til kommentar

Herlig av Dagbladet (eller de som har laget testen):

Sitat:

Her kan vi se at Asus har plassert i overkant mange porter på høyre side av maskinen

Og så viser de frem hvilken side av maskinen? *)

men de har ihvertfall kreditert fotografen, det skal de ha.

*) de gjentar teksten på bildet nederst på siden

Og, ja jeg kan tenke meg en slik en ...

må være en mac bruker som har laget artikkelen, var da ikke så mange porter! jeg har 7 på den ene siden min :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...