OJ Doe Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Hva slags fotosekker er å anbefale? Må være en sekk, med to bæreremmer. Slingshotløsningen er ikke noe for meg. Skal huse D1H,D200, 80-200, 13-35,50, SB-700 og ladere. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 I mars hadde vi en vellykket Akam tur til dyreparken i Kristiansand. Skal vi satse på en tilsvarende treff i 2011? Og isåfall skal vi finne et annet sated enn dyreparken, slik at vi får litt variasjon? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Hva slags fotosekker er å anbefale? Må være en sekk, med to bæreremmer. Slingshotløsningen er ikke noe for meg. Skal huse D1H,D200, 80-200, 13-35,50, SB-700 og ladere. LowePro Vertex 300 burde vel ha plass til alt det der? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Tenker du i Kristiansandsområde da? Mandal om sommeren er veldig fint. Odderøya har en nedlagt marinebase. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Hva slags fotosekker er å anbefale? Må være en sekk, med to bæreremmer. Slingshotløsningen er ikke noe for meg. Skal huse D1H,D200, 80-200, 13-35,50, SB-700 og ladere. LowePro Vertex 300 burde vel ha plass til alt det der? Tiltredes Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Tenker du i Kristiansandsområde da? Mandal om sommeren er veldig fint. Odderøya har en nedlagt marinebase. Ikke nødvendigvis Kristiansandområdet. Så lenge det kan nås med en ikke for lang biltur fra Stavanger i den ene enden og Oslo i den andre. Stedet bør ha muligheter for overnatting for de som ønsker det, og motivene bør være fotovennlige i slutten av mars; som tidspunket jeg tenker på. Grunnen til at jeg sier mars er at da har det begynt å bli litt lunk i været, det er brukbart fotolys, men turistene har ikke invadert området enda. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Og der senker julefreden seg, en uke for tidlig. Årsaken er denne røveren fra broderlandet: Her er det ikke spart på noe: Oppastöristert färksöl. Bryggt på fem sorters kornmalt og fem sorters humle samt vatten fra Pilgrimskällen. Holy water, med andre ord Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt et billig Casio EX-F1, eventuelt andre (med overkommelig pris og kvalitet) kameraer som kan filme med 1000 FPS eller fortere? 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 I mars hadde vi en vellykket Akam tur til dyreparken i Kristiansand. Skal vi satse på en tilsvarende treff i 2011? Og isåfall skal vi finne et annet sated enn dyreparken, slik at vi får litt variasjon? Trondheim sentrum. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) PocketWizard MiniTT1 og FlexTT5 er magi! Plugg på SU-800 på toppen av MiniTT1; og man kan bruke systemet klin identisk som med SU-800 og blitser i remote-mode. Eneste forskjellen er at gruppe på setter på FlexTT5 og blitsen ikke settes i remote (men ordinær modus). Poenget med SU-800 på toppen av MiniTT1 er for å justere styrke eller full manuell styring av hver blitsgruppe. Blits-trigging uten antydning av lukker på 1/8000 bidrar også til den positive opplevelsen. Endret 16. desember 2010 av TGB Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Trondheim sentrum. Hadde vært morsomt det også, men Trondheim ligger ikke helt der jeg skisserer Men det er klart, at hvis folk ikke har noe imot å sette seg på flyet (eller toget, eller kjøre) så er Trondheim er like godt (eller dårlig) alternativ. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Når man først skal sette seg på flyet, vil jeg foreslå Stuttgart i Tyskland. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Når man først skal sette seg på flyet, vil jeg foreslå Stuttgart i Tyskland. Now we are talking edit: Men nå er det slik at vi allerede planlegger allerede en langtur med fly ... Endret 16. desember 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Noen 580 EX brukere her som lurer på hvorfor hele displayet blinker i ny og ne ? http://www.youtube.com/watch?v=s8Qrv83F_Ik Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 http://www.popularmechanics.com/technology/how-to/gadgets/they-finally-invented-the-flash-free-camera Qlt Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Lenge siden jeg har vært aktiv på fotodelen, men jeg har uansett "fremkalt" en del gamle glassnegativer ved hjelp av et transparent fotobord og min D90 som kanskje kunne være av interesse for noen av dere fotonerder Bildene er ikke datert enda, men det antas at de er rundt 100 år gamle. http://davidgabrielsen.net/ledum Kameraet er vateret opp på stativ, manuel eksponering, speillås og fjernutløser. Jeg lagde et spor med gaffateip på fotobordet, slik at glassplatene lett kunne settes inn på samme sted. Baklyset er produsert av en SB-900 satt i manuell (husker ikke styrken). Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Herlig av Dagbladet (eller de som har laget testen): Sitat: Her kan vi se at Asus har plassert i overkant mange porter på høyre side av maskinen Og så viser de frem hvilken side av maskinen? *) men de har ihvertfall kreditert fotografen, det skal de ha. *) de gjentar teksten på bildet nederst på siden Og, ja jeg kan tenke meg en slik en ... Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Herlig av Dagbladet (eller de som har laget testen): Sitat: Her kan vi se at Asus har plassert i overkant mange porter på høyre side av maskinen Og så viser de frem hvilken side av maskinen? *) men de har ihvertfall kreditert fotografen, det skal de ha. *) de gjentar teksten på bildet nederst på siden Og, ja jeg kan tenke meg en slik en ... må være en mac bruker som har laget artikkelen, var da ikke så mange porter! jeg har 7 på den ene siden min Lenke til kommentar
ventle Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 (endret) Og så viser de frem hvilken side av maskinen? *) De viser frem den høyre siden. Er ikke det riktig når de kommenterer nettopp den høyre siden? Endret 17. desember 2010 av ventle Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 De viser frem den høyre siden. Er ikke det riktig når de kommenterer nettopp den høyre siden? På det første bildet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå