Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er klar over at vanligvis når man omtaler en mann som å være "under pisken", så er det figurativt ment, ikke sant? :p

Tydeligvis ikke - han prøver derfor å være over pisken.

Trodde det var foran eller bak pisken i denne sammenhengen.

Men hva vet jeg.

@L4r5: Så grisete er vi dog ikke. Men når du legger opp til det, slikt du gjorde. ;~)

Lenke til kommentar

Blitsen takler det nok helt fint, men spillerne er neppe særlig begeistret for å få ett blink i trynet i det de skal opp for å skyte.

Hadde tenkt til å bruke noe softboks elns hvis det hjelper noe på bilde?

Det blir vell ikke så ille for spillerne hvis jeg bruker den?

NBA i USA bruker vell alle fotografene blitz, gjør de ikke?

Lenke til kommentar

Blitsen takler det nok helt fint, men spillerne er neppe særlig begeistret for å få ett blink i trynet i det de skal opp for å skyte.

Hadde tenkt til å bruke noe softboks elns hvis det hjelper noe på bilde?

Det blir vell ikke så ille for spillerne hvis jeg bruker den?

NBA i USA bruker vell alle fotografene blitz, gjør de ikke?

Jeg har aldri sett proffe fotografer i USA bruke blits under sportsfotografering.

Lenke til kommentar

Sånn som det ser ut for meg, så blir ikke bildene tatt under en konkurranse, men under planlagt photoshoot, for å si det sånn. Stor forskjell på det og bruk av blits der utøveren faktisk er i en konkurransesituasjon, og antakelig ikke forventer en blits midt i fleisen akkurat idet som vedkommende skal gjøre noe kritisk.

Lenke til kommentar

Unektelig litt krøkkete å abonnere på slikt når man ikke har fast bosted. Jeg er i en litt tilsvarende situasjon, bortimot kontinuerlig på reise, men det er jo en hyggelig bunke med lesning som dukker opp hver gang jeg er hjemom.

Anbefaler i utgangspunktet den engelskspråklige utgaven – i tillegg til at den er billigere er det et langt mer gjennomarbeidet produkt.

Du har ikke vurdert et iPad-abonnement da?

Lenke til kommentar

Som sagt, det kommer an på idretten. Mange tenker bare på ballspill når man nevner sportsfotografering, men det er en rekke andre idretter som er vel så fotogene, og der det er helt stuerent å bruke blits under konkurranse.

Og du nevner i fleng:

Jeg skyter friidrett, langrenn og terrengsykling, og der er det både uproblematisk og ganske utbredt å bruke blits. Jeg skyter også en del skiskyting, der unngår jeg å bruke blits for ikke å risikere at en løper er blendet når han kommer inn til skyting, men mange bruker blits når de skal ta bilder av målgangen, da er det jo ikke farlig lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...