k-h-s Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Hvordan er det å bruke en canon 580 ex 2 innendørs? Til baskett foreksempel? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Blitsen takler det nok helt fint, men spillerne er neppe særlig begeistret for å få ett blink i trynet i det de skal opp for å skyte. Endret 16. desember 2010 av ventle Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Er jeg blind eller får man ikke opp sporingsnummer når man bestiller fra JP? Ja vanligvis, med det er jo dem som liker det litt bokstavlig også. Fysj, for noen griser! Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Du er klar over at vanligvis når man omtaler en mann som å være "under pisken", så er det figurativt ment, ikke sant? Tydeligvis ikke - han prøver derfor å være over pisken. Trodde det var foran eller bak pisken i denne sammenhengen. Men hva vet jeg. @L4r5: Så grisete er vi dog ikke. Men når du legger opp til det, slikt du gjorde. ;~) Lenke til kommentar
kaian Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Blitsen takler det nok helt fint, men spillerne er neppe særlig begeistret for å få ett blink i trynet i det de skal opp for å skyte. Og selv om 580 kan bounce, så tåler den neppe gjentakelsene... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 @L4r5: Så grisete er vi dog ikke. Eh... Ikke jeg heller. Lover. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Ja vanligvis, med det er jo dem som liker det litt bokstavlig også. Hvis man liker det, så burde det jo ikke være noe problem å sprenge budsjettet litt Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Trodde det var foran eller bak pisken i denne sammenhengen. Men hva vet jeg. ..Jeg vil ikke vite hvor han stapper den hen.. Eh... Ikke jeg heller. Lover. You're a lover, not a fighter? Endret 16. desember 2010 av Trondster Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Blitsen takler det nok helt fint, men spillerne er neppe særlig begeistret for å få ett blink i trynet i det de skal opp for å skyte. Hadde tenkt til å bruke noe softboks elns hvis det hjelper noe på bilde? Det blir vell ikke så ille for spillerne hvis jeg bruker den? NBA i USA bruker vell alle fotografene blitz, gjør de ikke? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Blitsen takler det nok helt fint, men spillerne er neppe særlig begeistret for å få ett blink i trynet i det de skal opp for å skyte. Hadde tenkt til å bruke noe softboks elns hvis det hjelper noe på bilde? Det blir vell ikke så ille for spillerne hvis jeg bruker den? NBA i USA bruker vell alle fotografene blitz, gjør de ikke? Jeg har aldri sett proffe fotografer i USA bruke blits under sportsfotografering. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Det kommer vel veldig an på hvilken idrett det er. Denne fyren bør være mer enn proff nok, er fra USA og skyter sport med blits http://www.youtube.com/watch?v=xNDAINwhTWU Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Sånn som det ser ut for meg, så blir ikke bildene tatt under en konkurranse, men under planlagt photoshoot, for å si det sånn. Stor forskjell på det og bruk av blits der utøveren faktisk er i en konkurransesituasjon, og antakelig ikke forventer en blits midt i fleisen akkurat idet som vedkommende skal gjøre noe kritisk. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Som sagt, det kommer an på idretten. Mange tenker bare på ballspill når man nevner sportsfotografering, men det er en rekke andre idretter som er vel så fotogene, og der det er helt stuerent å bruke blits under konkurranse. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Som sagt, det kommer an på idretten. Mange tenker bare på ballspill når man nevner sportsfotografering, men det er en rekke andre idretter som er vel så fotogene, og der det er helt stuerent å bruke blits under konkurranse. Og du nevner i fleng: Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Langrenn? Rytmisk sportsgymnastikk? Dressur? Agility? Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Unektelig litt krøkkete å abonnere på slikt når man ikke har fast bosted. Jeg er i en litt tilsvarende situasjon, bortimot kontinuerlig på reise, men det er jo en hyggelig bunke med lesning som dukker opp hver gang jeg er hjemom. Anbefaler i utgangspunktet den engelskspråklige utgaven – i tillegg til at den er billigere er det et langt mer gjennomarbeidet produkt. Du har ikke vurdert et iPad-abonnement da? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 CloneZilla fungerte aldeles fortreffelig for cloning av disk --> disk . Francis Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Fant litt her å virker da som om de bruker masser av blitz i nba? http://www.nba.com/spurs/features/photog_080428.html http://www.nba.com/spurs/features/photog_080428.html Lenke til kommentar
ventle Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Som sagt, det kommer an på idretten. Mange tenker bare på ballspill når man nevner sportsfotografering, men det er en rekke andre idretter som er vel så fotogene, og der det er helt stuerent å bruke blits under konkurranse. Og du nevner i fleng: Jeg skyter friidrett, langrenn og terrengsykling, og der er det både uproblematisk og ganske utbredt å bruke blits. Jeg skyter også en del skiskyting, der unngår jeg å bruke blits for ikke å risikere at en løper er blendet når han kommer inn til skyting, men mange bruker blits når de skal ta bilder av målgangen, da er det jo ikke farlig lenger. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Det kommer vel veldig an på hvilken idrett det er. Denne fyren bør være mer enn proff nok, er fra USA og skyter sport med blits http://www.youtube.com/watch?v=xNDAINwhTWU Hva blir regnestykket med blist som leggest til? 2x blits = what? Endret 16. desember 2010 av Inc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå