olegunnaro Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Så lenge kortet greier ~7 MByte i sekundet, så holder det lenge til video. Tror nesten ikke det selges CF-kort som er tregere enn det... Både 30 MB/s og 60 MB/s er overkill. Husk forresten at det er forskjell på små og store bokstaver når man snakker om hastighet på minnekort. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Reinflokken springer mellom kameraet og mikrofonen, slik at kabelen mellom mikrofon og kameraet setter seg fast i hornene til et reinsdyr. – De stikker rett og slett av med både kameraet og stativet NRK-nordnytt 1 Lenke til kommentar
kimare Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Angående overføring til PC, så er det jo kjekt med litt høyere hastiget, men ikke et must. Sandisk er for det meste gode greier, men fra Lexar er det kun enkelte typer som gjelder, eller? Skrev nemlig opp på ønskelisten (til jul) SD-minnekort fra Sandisk eller Lexar, men kanskje jeg bare burde spurt om et gavekort på JP? Det eneste minnekortet jeg har hatt problemer med er *trommevirvel* fra Sandisk, jg mistet ingen bilder, men jeg hadde problemer med å formatere det og kameraet lese kortet. Hva som tilslutt hente med det husker jeg ikke helt, men jeg tror jeg fikk det til å fungere igjen, men stolte ikke helt på det, og gav det gratis med et kamera jeg solgte. Jeg har brukt Pretec kjøpt billig fra Ebay det siste året og har ikke opplevd noen problemer så langt. pt har jeg ett SD class 10 kort og to 8 gb cf 233x. Jeg ser at 16gb-versjonen nå er mulig å få under momsgrensa. Mulig jeg prøver meg på den. Edit: beklager vesentlig dårligere norsk enn vanlig, gidder ikke å rette opp Endret 15. desember 2010 av kimare Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Endelig får vi skikkelig bildekritikkløsning og galleri for våre brukere! Lyst til å få betatilgang? Se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1282960 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Jeg formatterer ikke kortet før jeg skal bruke det på nytt. Slik at jeg har bilder på to steder lengst mulig. Hvis du først drar på en netbook koster det ikke så mye ekstra å ha med en disk i tillegg. Jeg har alltid laptop i en annen sekk/koffert enn disken, reiser jeg sammen med noen andre lar jeg stort sett disse dra rundt på disken mens jeg beholder laptopen. Da burde faren for å miste noe være minimal, backup er fort gjort med en liten rsync-operasjon fra tid til annen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Da var 28mm objektivet ut av huset, og inn kom Nikkor 16 - 35 mm f/4.. Julegave til far, i fra far! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Hvis du først drar på en netbook koster det ikke så mye ekstra å ha med en disk i tillegg. Jeg har alltid laptop i en annen sekk/koffert enn disken, reiser jeg sammen med noen andre lar jeg stort sett disse dra rundt på disken mens jeg beholder laptopen. Da burde faren for å miste noe være minimal, backup er fort gjort med en liten rsync-operasjon fra tid til annen. Nå gjør jeg faktisk det også Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Da var 28mm objektivet ut av huset, og inn kom Nikkor 16 - 35 mm f/4.. Julegave til far, i fra far! Et tegn på at du er voksen er at gavene fra deg selv er de beste.. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Forskjellen på SB-700 og SB-900, folkens? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Forskjellen på SB-700 og SB-900, folkens? 200 9 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 200 Ammagad! Du er så morsom at jeg nesten trykket på det rød plusstegnet under advarselsgrafen din. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Blir man utrolig awesome når man blir moderator eller er det bare deg? Endret 15. desember 2010 av L4r5 I fix Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Blir man utrolig awesome når man blir moderator eller er det bare deg? Det er nok bare meg. Endret 15. desember 2010 av L4r5 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Tror han prøver å moderere seg. M en - sn0dig tar feil - i følge Japan Photos prislister er forskjellen 383,- Edit: Og - bra det ikke går ham til hodet... Endret 15. desember 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Snakker om blitser, sikler kraftig på å kjøpe 1 - 2 stk med softboks(er) for litt morsom fotografering... Hadde man bare hatt peiling på hva man egentlig trenger Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Blir man utrolig awesome når man blir moderator eller er det bare deg? Det er nok bare meg. gjør det vondt og ha nesen min så langt opp i rompa? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Tror han prøver å moderere seg. M en - sn0dig tar feil - i følge Japan Photos prislister er forskjellen 383,- Forskjellen er at du har ,- som betyr penger, det har ikke jeg. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Hva tror dere om Dell U2410 vs HP ZR24W? Skal brukes til bilderedigering, noe spilling og mye web. Dell skjermen er wide gamut. Vil dette være problematisk i "vanlige", ikke-fotorelaterte applikasjoner som nettlesere etc? http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2410.htm http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hp_zr24w.htm Francis Endret 15. desember 2010 av :Francis: Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Forskjellen er at du har ,- som betyr penger, det har ikke jeg. Meh - men det viktigste er at vi får fortsatt diskusjonen, og besvarer spørsmålet, bare vi ikke gir noen nyttig informasjon til vår kjære n00b-moderator.. Edit: ..Eller var det "l33t-moderator"? Endret 15. desember 2010 av Trondster Lenke til kommentar
ventle Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Hva tror dere om Dell U2410 vs HP ZR24W? Skal brukes til bilderedigering, noe spilling og mye web. Dell skjermen er wide gamut. Vil dette være problematisk i "vanlige", ikke-fotorelaterte applikasjoner som nettlesere etc? http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2410.htm http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hp_zr24w.htm Francis Pussig at du spør, kom inn gjennom døra med en U2410 under armen i dette øyeblikk Firefox har mulighet for fargestyring, om en liten stund vet jeg hvor godt det fungerer... ellers kan vel skjermen settes i sRGB-modus så den oppfører seg som ikke-wide gamut. valgte U2410 for å ha muligheten til å leke med hele (eller i hvertfall store deler av) AdobeRGB-fargerommet, hvorvidt jeg faktisk har bruk for det er en annen sak, de fleste bildene ender "bare" opp på nett uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå