Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei det kan du si. Holdt nesten på å miste 12300 kroner i bakken da jeg gikk med kameraet på stativet her istad. Kom borti den superfast-take-off-solution-knappen på stativet og vips så falt det ned mot isen. Heldigvis hadde jeg en finger eller to på remmen så jeg reddet det i siste sekund. Hadde ikke gjort noe uansett, fordi jeg har magnesium alloy body som tåler alt i verden. :)

Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/programoversikt/?p_otr_prog_id=DMPV73200910&p_otr_sendedato=20101213&p_otr_anntid=21.30&p_otr_kanal=NRK2&p_knapp=Omtale&p_artikkel_id=0

 

 

Nå trenger du ikke lenger være så nøye når du tar et bilde. Uklare bilder og motiv ute av fokus kan rettes i redigeringen. Programleder Hanne Kari Fossum og ekspertpanelet viser deg hvordan ny teknologi gjør det mulig å fikse bildefeil etter at bildet er tatt.

 

må jeg virkelig se

Lenke til kommentar

What, jeg får jo hot/dead/sleepy pixels selvom jeg har på noise reduction. Greit nok at det var på en 830-sekunders eksponering, men uansett. Burde jeg ikke få forlange mer (mindre)?

Hvilke andre innstillinger kjører du?

High ISO NR Normal, Long exposure NR ON, iso 200.. f3.5.. Ikke noe mer som skulle vekke interesse tror jeg.

Lenke til kommentar

Nei det kan du si. Holdt nesten på å miste 12300 kroner i bakken da jeg gikk med kameraet på stativet her istad. Kom borti den superfast-take-off-solution-knappen på stativet og vips så falt det ned mot isen. Heldigvis hadde jeg en finger eller to på remmen så jeg reddet det i siste sekund. Hadde ikke gjort noe uansett, fordi jeg har magnesium alloy body som tåler alt i verden. :)

Har lest flere reviews hvor de anbefaler skrustramming til feste av L-platen og ikke en hurtigspak - nettopp av grunnen du forteller om her.

 

Bra alt endte godt, da. :)

Lenke til kommentar

What, jeg får jo hot/dead/sleepy pixels selvom jeg har på noise reduction. Greit nok at det var på en 830-sekunders eksponering, men uansett. Burde jeg ikke få forlange mer (mindre)?

Noen tusen stuck pixels her og der er da ikke noe å sutre for. På så lange eksponeringer er det nok ingen kameraer som produserer silkemyke bilder. High ISO NR på noe som helst annet enn "off" straffes forøvrig med buksevann der jeg kommer fra.

Lenke til kommentar

What, jeg får jo hot/dead/sleepy pixels selvom jeg har på noise reduction. Greit nok at det var på en 830-sekunders eksponering, men uansett. Burde jeg ikke få forlange mer (mindre)?

Noen tusen stuck pixels her og der er da ikke noe å sutre for. På så lange eksponeringer er det nok ingen kameraer som produserer silkemyke bilder. High ISO NR på noe som helst annet enn "off" straffes forøvrig med buksevann der jeg kommer fra.

Jeg mener å huske at selv D40 med NR på under laange eksponeringer leverte renere bilder enn D7000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...