Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som husker hvilke fotograf som tok bilder av folk gjennom vinduene deres, hun (tror det var en dame) la lapper under dørene til folk der hun ba dem om å stille opp i ett vindue på et gitt tidspunkt hvis de ville delta i prosjektet. Noen som husker hvem dette var? det var på forsiden av foto.no for en stund siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Puh, vanskelig med stjernefotografi altså! Var nettopp ute og fotograferte tretoppene sett rett nedenifra med stjernene som star trails ovenfor det igjen, men uten lys så feilet jeg sterkt på fokuset og det ble i tillegg altfor mye greiner i bildet.. Nesten gang får jeg planlegge hvor det ser greit ut med greiner og ta med meg en lommelykt for å sette fokuset. ;)

 

Fokuset setter du manuelt på forhånd,vri fokuset helt til uendelig "" så bittelitt tilbake.

Ja, var det jeg gjorde, men det kan godt hende jeg vrei for langt. Tok bare ett bilde i tillegg da jeg ikke gadd å stå og vente i 10 minutt for at bildet skulle bli ferdig.

 

Tålmodighet er viktig for å få resultetet du streber etter. Dersom du har iPhone eller iPad vil du kanskje har nytte av Bokeh.

Jeg brukte det og for å ta mitt første stjernespors bilde for et par uker siden. satt sammen av 28 bilder á 30 sek ved hjelp av Startrails.

 

_KAG1234_web.jpg

Lenke til kommentar

Selger Canon RC-6 til en hundre lapp, ny i eske. Passer til 5D/7D/550D/500D/450D/400D/350D.

..Og 300D/60D. 5D som støttes er mkII, da. Og du har?

 

(Morsomt at den hverken støtter 1000D, 50D eller 1D(s) - men seriene "mellom" støttes.)

30D...

Hadde en sånn til 350D'en. Og brukte den en juleaften, hadde kameraet på stativ mot oss og tenkte ta par-tre bilder mens vi spiste middag. Så oppdaget en da 5-årig nevø at jeg hadde den, og ville selvfølgelig låne den. Og som den snille onkelen jeg er så lot jeg jo ham få lov til det. Tror jeg har borti 150 bilder av den middagen, og på hvert eneste ett ser 5-åringen rett inn i kameraet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei!

Noen som husker hvilke fotograf som tok bilder av folk gjennom vinduene deres, hun (tror det var en dame) la lapper under dørene til folk der hun ba dem om å stille opp i ett vindue på et gitt tidspunkt hvis de ville delta i prosjektet. Noen som husker hvem dette var? det var på forsiden av foto.no for en stund siden.

 

Du tenkjer gjerne på Shizuka Yokomizo? Prosjektet heiter "Stranger".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...