Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Var og klådde på et Nikkor 70-200mm VRII her om dagen. Dævven hvor jeg fikk lyst på dette glasset altså!! På Stavanger Foto skulle de ha 22000 kr for herligheten, på Japan Foto koster det ca 15500kr.. gjett i så fall hvor jeg blir kunde denne gangen? ;)

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Puh, vanskelig med stjernefotografi altså! Var nettopp ute og fotograferte tretoppene sett rett nedenifra med stjernene som star trails ovenfor det igjen, men uten lys så feilet jeg sterkt på fokuset og det ble i tillegg altfor mye greiner i bildet.. Nesten gang får jeg planlegge hvor det ser greit ut med greiner og ta med meg en lommelykt for å sette fokuset. ;)

 

Så nettopp dette på flickr. Ser ut til å være klippet inn dyr her, blir nesten for ekstremt å få begge to i et bilde. Hva sier dere?

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

er faktisk ikke abbonent, men skal tegne abb. så fort jeg har ett eget sted å bo igjen, for tiden så bor jeg litt her og der pga mangel på leilighet:P

 

edit: hvor man man bestille? :p

edit2: fant: http://natgeo.no/natgeo/abonner

Unektelig litt krøkkete å abonnere på slikt når man ikke har fast bosted. Jeg er i en litt tilsvarende situasjon, bortimot kontinuerlig på reise, men det er jo en hyggelig bunke med lesning som dukker opp hver gang jeg er hjemom.

 

Anbefaler i utgangspunktet den engelskspråklige utgaven – i tillegg til at den er billigere er det et langt mer gjennomarbeidet produkt.

Lenke til kommentar

Puh, vanskelig med stjernefotografi altså! Var nettopp ute og fotograferte tretoppene sett rett nedenifra med stjernene som star trails ovenfor det igjen, men uten lys så feilet jeg sterkt på fokuset og det ble i tillegg altfor mye greiner i bildet.. Nesten gang får jeg planlegge hvor det ser greit ut med greiner og ta med meg en lommelykt for å sette fokuset. ;)

 

Fokuset setter du manuelt på forhånd,vri fokuset helt til uendelig "" så bittelitt tilbake.

Lenke til kommentar

Puh, vanskelig med stjernefotografi altså! Var nettopp ute og fotograferte tretoppene sett rett nedenifra med stjernene som star trails ovenfor det igjen, men uten lys så feilet jeg sterkt på fokuset og det ble i tillegg altfor mye greiner i bildet.. Nesten gang får jeg planlegge hvor det ser greit ut med greiner og ta med meg en lommelykt for å sette fokuset. ;)

 

Fokuset setter du manuelt på forhånd,vri fokuset helt til uendelig "" så bittelitt tilbake.

Ja, var det jeg gjorde, men det kan godt hende jeg vrei for langt. Tok bare ett bilde i tillegg da jeg ikke gadd å stå og vente i 10 minutt for at bildet skulle bli ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...