gorpium Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg fikk en ide i går. Jobb-pcen min har e-sata (HP EliteBook 8530p), hva med å kjøpe en SSD som jeg kan koble til der, slik at jeg kan boote opp "privat" på et separat system? Burde da ikke være noe problem det. (ny avatar, yey for me) Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 fast lens Jeg ville gått for "Lightstrong objective". 5 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg ville gått for "Lightstrong objective". Briten i meg får vondt i øynene av å lese det, selv om jeg vet det bare er tull Lenke til kommentar
GLN Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Dere siddiser. Har dere gode viewpoint/locations til å ta nattbilder av motorveien fra Stangeland og inn til Stavanger? Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Hvorfor nøye seg med èn når man kan ha fem? Hotlink fungerer ikke, se her. Endret 9. desember 2010 av Shocktrauma Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Hvorfor nøye seg med èn når man kan ha fem? Tre av dem var voldsomt uskarpe, tror ikke de er så mye å samle på (pun intended) Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Ja, til og med Canon 50mm f/1.8 Mk II er mye skarpere enn f/1.0 L. Hvorfor Canon overhodet har laget slike objektiver er ut over min forståelse... Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 I 1989, da det ble lansert, var det kanskje noe av det bedre... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Det er fremdeles noe av den beste f/1.0-optikken du kan få.. Skal du ha lysstyrke eller skarphet? Endret 9. desember 2010 av Trondster Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Hvem trenger skarphet når man kan få lys? Men nei, om dere mener den er så ille og skal kaste den, så kan jeg være søppeldunk Spøk til side; skulle gjerne hatt det objektivet, jeg! Men jeg ville nok vel så mye hatt 50mm 1.2L, da det ikke er så fantastisk mye lys å bytte for å få et skarpere objektiv. Nå skal jeg innrømme å ikke ha sett data på det, men jeg innbiller meg at 1.2en er skarpere enn 1eren på samtlige felles blenderstep. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 "Ja takk, begge deler" hva med en Noctilux? Den er ikke så mye dyrere enn en 1.0L Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Så så karer. Hvorfor lager Leica rammesøkerkameraer når man ikke ser noe som helst? Live View burde være standard på Leica M10. Huff, nok spøk for i dag. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Hvem trenger vel å ta bilder i det synlige spektrum? Dette er hva jeg kaller et objektiv! (Begynner kanskje å dra det litt langt nå? ) EDIT: Nå skal jeg tilstå at jeg faktisk ikke vet hvordan blenderen regnes ut, men om jeg ikke tar heeeel feil vil den ha en blender på 150m/305m = 0.59 Endret 9. desember 2010 av ze5400 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Det der minner meg veldig om en Bond film jeg så for mange år siden. Francis Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Det er vel ikke så unaturlig, siden deler av Goldeneye er filmet akkurat der http://en.wikipedia.org/wiki/Arecibo_Observatory Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Hmm.. jeg skjønner nok ingenting. Kanskje bortsett fra "Do something". Det skal du ikke være lei deg for "//Do Something" er det vi kaller en kommentar i programkoden. En ev de bedre jeg har sett, er følgende: // When I coded this, only God and I knew. Now, only God knows ... Ellers pleier jeg å være eplekjekk og skriver øverst i filen: // The code is obvious Ble du noe klokere nå, så blir jeg imponert Nei, ble ikke klokere. Sist jeg var flink til noe slikt var i 1989 på teknisk fagskole. Da fikk jeg 6 i mikroprosessor-programmering. Synd at det eneste jeg husker fra det er hva boka het. Programming the Z80. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Da er en Panasonic GH2 sendt i min retning. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Da er en Panasonic GH2 sendt i min retning. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg får et Nikkor 16-85mm i morgen! Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Var og tafsa på Panasonic GF1 + 20/1.7 på FotoVideo i dag. Ble nesten frelst. IS og innebygd søker, så hadde det nok vært vanskelig å ikke handle - selv om det er knøttesensor. Blir dog definitivt noe speilløst å finne i lomma mi om ikke så alt for mange måneder. Tipper jeg skal vente til CaNikon får lansert sine though. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå