Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

100.000+ bilder

Og jeg syntes 10.000 var altfor mange og lukte videre ned til 3.000...

 

 

 

 

Nå hører det med til historien at om alle de 3.000 forsvant så hadde jeg tatt det med fatning, men savnet 100 av dem, en sjelden gang. Gleder meg til å bli en dyktigere fotograf med tid og stunder... :blush:

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette sa meg nada :)

 

Det Tom vil frem til er at versjonskontrollsystemer (som Subversion) og Apple Time Capsule tar vare på eldre versjoner av filer. Har jeg f.eks. office-dokumenter eller kildekode som jeg jobber med fra tid til annen, og finner ut at jeg vil tilbake til en eldre versjon, kan ikke en enkel nas gjøre dette - har jeg både rukket å lagre, og tatt backup, er den gamle versjonen borte (med mindre jeg lager manuelle rutiner for å ta vare på flere versjoner av samme dokument).

 

Nå er det ikke den funksjonaliteten som er viktigst for meg, kanskje kunne en nas gjort jobben, men det blir mye dyrere - nå bruker jeg bare en pc som jeg allerede har stående, og en 2TB ekstern harddisk innkjøpt for i underkant av 800 kroner :)

Lenke til kommentar

Nå er det ikke den funksjonaliteten som er viktigst for meg, kanskje kunne en nas gjort jobben, men det blir mye dyrere - nå bruker jeg bare en pc som jeg allerede har stående, og en 2TB ekstern harddisk innkjøpt for i underkant av 800 kroner :)

Man skal være ytterst forsiktig med å la eksterne disker stå tilkoblet og være på over lange perioder. Stol på meg, de dør av det :)

Lenke til kommentar

Nå hører det med til historien at om alle de 3.000 forsvant så hadde jeg tatt det med fatning, men savnet 100 av dem, en sjelden gang. Gleder meg til å bli en dyktigere fotograf med tid og stunder... :blush:

Jeg har så godt som alle bilder jeg noensinne har tatt etter grovsortering av "rejects" (har hatt noen uhell med minnekort som har død, negativer som har blitt stjelt samt et par harddisk-kræsjer som har medført at noe av samlingen har gått tapt). Derfor jeg nå alltid har 2 eksterne backup'er på fysisk forskjellige lokasjoner samt speiling på server av alt.

 

Riktignok ikke kommet skikkelig i gang med scanning av negativer ennå (startet x antall ganger, og skiftet mening på hvordan gjøre det). Løsning for negativer så langt: NEF og ingen innstillinger.

Lenke til kommentar

Er det ikke lettere å bruke en enum? .NET enum er vel like smarte som Java sine og skjønner ting som MyEnum.ValueOf("A string") ?

Dessverre, Java > .NET når det kommer til Enum.

Meh.

 

Hørt om Enum.Parse?

 

 

using System;

[Flags] enum Colors { None=0, Red = 1, Green = 2, Blue = 4 };

public class Example
{
  public static void Main()
  {
     string[] colorStrings = { "0", "2", "8", "blue", "Blue", "Yellow", "Red, Green" };
     foreach (string colorString in colorStrings)
     {
        try {
           Colors colorValue = (Colors) Enum.Parse(typeof(Colors), colorString);        
           if (Enum.IsDefined(typeof(Colors), colorValue) | colorValue.ToString().Contains(","))  
              Console.WriteLine("Converted '{0}' to {1}.", colorString, colorValue.ToString());
           else
              Console.WriteLine("{0} is not an underlying value of the Colors enumeration.", colorString);
        }
        catch (ArgumentException) {
           Console.WriteLine("'{0}' is not a member of the Colors enumeration.", colorString);
        }
     }
  }
}

 

 

Fra og med .Net Framework 4 får du en enklere måte:

MyEnum m_Enum;

if (Enum.TryParse(enumString, out m_Enum)) {

(..)

 

Bruk heller Enum.

Lenke til kommentar

@ .NET utviklere:

if(TargetApplication.Contains("myTargetApplication"))
{
   //Do something
}

enum TargetApplication { myTargetApplication, yourTargetApplication }
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
   string appName = "myTargetApplication";
   if(Enum.IsDefined(typeof(TargetApplication), appName))
   {
       TargetApplication app = (TargetApplication) Enum.Parse(typeof(TargetApplication), appName);
       switch (app)
       {
           case TargetApplication.myTargetApplication:
               //Do something
               break;
           case TargetApplication.yourTargetApplication:
               //Do something else
               break;
       }
   }
}

 

Disclaimer: Ikke en gang kompilert.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Hmm.. jeg skjønner nok ingenting. Kanskje bortsett fra "Do something".

Det skal du ikke være lei deg for ;)

 

"//Do Something" er det vi kaller en kommentar i programkoden. En ev de bedre jeg har sett, er følgende:

 

// When I coded this, only God and I knew. Now, only God knows ...

 

Ellers pleier jeg å være eplekjekk og skriver øverst i filen:

 

// The code is obvious

 

Ble du noe klokere nå, så blir jeg imponert ;)

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

enum TargetApplication { myTargetApplication, yourTargetApplication }
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
   string appName = "myTargetApplication";
   if(Enum.IsDefined(typeof(TargetApplication), appName))
   {
       TargetApplication app = (TargetApplication) Enum.Parse(typeof(TargetApplication), appName);
       switch (app)
       {
           case TargetApplication.myTargetApplication:
               //Do something
               break;
           case TargetApplication.yourTargetApplication:
               //Do something else
               break;
       }
   }
}

 

Disclaimer: Ikke en gang kompilert.

 

Kult, takk for tipset :).

 

Jeg fikk en ide i går. Jobb-pcen min har e-sata (HP EliteBook 8530p), hva med å kjøpe en SSD som jeg kan koble til der, slik at jeg kan boote opp "privat" på et separat system?

 

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

Canon speilløst kamera-rykter:

18mm x 12mm sensor (43-størrelse).

 

Man får se..

 

Litt forskjell angående 4/3formatet "17.2-13mm",et spirende rykte har blitt født og hvis ryktene stemmer så passer andre kvartal perfekt for meg :)

 

 

btw: http://fotovideo.no/...ype-110614.aspx er den no tess? kan få den for 477 kr

 

Du kan selv sjekke kvaliteten på Sigmaen og her er andre pl-filter.

Lenke til kommentar

 

Jeg fikk en ide i går. Jobb-pcen min har e-sata (HP EliteBook 8530p), hva med å kjøpe en SSD som jeg kan koble til der, slik at jeg kan boote opp "privat" på et separat system?

 

Francis

Det høres ut som en lur ide.

 

Hvilken linux distribusjon er det du tenker på? For du tenker på Linux, ikke sant? :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...