Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Ser ut som noen kunne trengt et kurs i makroknipsing :p

Jeg verken kjøler de ned, lokker de til meg med duft/mat eller sitter å venter på de. Har funnet meg en liten tust på 1x2m som har masse store gresstrå og litt rusk, og der er det urovekkende mye fluer. Så står bare på veien og venter til jeg ser en, går inn i dusken og knipser. Skal sies at det har blåst så h*lvettes mye i det siste at om jeg rørte på noen strå så gjorde det ikek noe fordi det blåste så mye. Men da kan dere se for dere for JÆVLIG det er å feste noe til sensoren som er skarpt, men lukkertider på gennomsnitt 1/25!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var det nok den beste løsningen denne gang. Det er ingen katastrofe uansett. Nå får du se å komme deg i seng. Det skal i alle fall jeg. Altfor mye arbeid å tenke på for meg dette her. Du får begrense deg litt neste gang du legger ut tråder da, Marius ;)

God natt.

Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut at jeg må ha blitt gal. Fordi jeg sitter her i begeistring og studerer mrOlsens fluebilder. Mulig man vil si at jeg ikke er gal på grunn av akkurat det :hmm: .. men jeg har en pakke jeg henta på posten isted (fra japanphoto) liggende på sofaen som jeg ikke har hatt tid til å åpne enda. Snakker om fluebilder.

Nei, nå er det pakken sin tur.. 30D

Lenke til kommentar

Noen her som kan tolke drømmer?

I natt drømte jeg at faren min dro av lcd - skjermen på D200'n, et rent uhell. Som kompensasjon kjøpte han D300 til meg. Så våknet jeg. Noen innspill?

Edit: Godt å ha deg tilbake Mr. M.

Endret av Eirik_a
Lenke til kommentar
strå så gjorde det ikek noe fordi det blåste så mye. Men da kan dere se for dere for JÆVLIG det er å feste noe til sensoren som er skarpt, men lukkertider på gennomsnitt 1/25!

Regner med at du har tatt alle bildene med 150mm Sigmaen. Siden du da får så inni hampen skarpe bilder på 1/25 s. lukkertid, så regner jeg med at du enten bruker stativ eller har en form for OS i linsa. Eller er du bare sinnsyk stødig på hånda?

Lenke til kommentar
Slingshot 300 AW. Noen som har denne?

Lurte på hvordan den er å bære.

111106-003.jpg

Full-lastet, så blir den nok tung. Har selv prøvd en 200AW; å bære er den grei. Den spiste også mye utstyr. Jeg synes at er for mye styr å få tak noe mer enn selv kameraet.

Det finnes forvrig en ny serie (Fastback) som er mer en tradisjonell sekk men med mange av de samme løsningene. tror den vil være bedre å bære.

Tom

Lenke til kommentar
Slingshot 300 AW. Noen som har denne?

Lurte på hvordan den er å bære.

Jeg synes den er veldig bra, men jeg har ikke akkurat testet mange fotovesker, altså. Veldig kjekt med belte som man kan ha rundt livet i tillegg til den over skuldra for å lette vekta på skuldrene (retting:skuldra). Og for kjapp tilgang til kamera, er det bare å løsne beltet rundt livet, og skli sekken ned på venstre side, også har man tilgang til kamera uten å måtte ta av hele sekken.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
strå så gjorde det ikek noe fordi det blåste så mye. Men da kan dere se for dere for JÆVLIG det er å feste noe til sensoren som er skarpt, men lukkertider på gennomsnitt 1/25!

Regner med at du har tatt alle bildene med 150mm Sigmaen. Siden du da får så inni hampen skarpe bilder på 1/25 s. lukkertid, så regner jeg med at du enten bruker stativ eller har en form for OS i linsa. Eller er du bare sinnsyk stødig på hånda?

Jeg bruker stativ, og en teknikk der man vipper stativet frem og tilbake. Hjelper lite når det blåser though, så man må ha tålmodighet.

Lenke til kommentar
Høres jo greit ut. Må sekken ligge på bakken, eller klarer man å åpne den i oppreist stilling uten at alt raser ut?

Man bør legge ned veska på bakken for å få tilgang til resten. Men det er to glidelåslommer på utsida av veska som man kan ha litt i. Jeg har foreløpig hatt paraply og hansker i den største lomma, men det er plass til mer der. I den andre har jeg hatt ladere, ledninger og andre "tynne" ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...