Bruker-93156 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Ser ut som noen kunne trengt et kurs i makroknipsing Jeg verken kjøler de ned, lokker de til meg med duft/mat eller sitter å venter på de. Har funnet meg en liten tust på 1x2m som har masse store gresstrå og litt rusk, og der er det urovekkende mye fluer. Så står bare på veien og venter til jeg ser en, går inn i dusken og knipser. Skal sies at det har blåst så h*lvettes mye i det siste at om jeg rørte på noen strå så gjorde det ikek noe fordi det blåste så mye. Men da kan dere se for dere for JÆVLIG det er å feste noe til sensoren som er skarpt, men lukkertider på gennomsnitt 1/25! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Da var det nok den beste løsningen denne gang. Det er ingen katastrofe uansett. Nå får du se å komme deg i seng. Det skal i alle fall jeg. Altfor mye arbeid å tenke på for meg dette her. Du får begrense deg litt neste gang du legger ut tråder da, Marius God natt. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Måtte nesten ta igjen det tapte Edit: Natta nå, trøtt nå. Endret 26. juni 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 snakker om BK-bombing :-) Bra du kom deg inn igjen. prøv å hold deg i nakkeskinnet nå da :-) Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 God morgen til folk og fe. Hvordan er fotoværet rundt om i landet? Ser ut til å bli en klar dag med blå himmel og sterkt lys her. Må vel gå an å gjøre noe ut av det også. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg har funnet ut at jeg må ha blitt gal. Fordi jeg sitter her i begeistring og studerer mrOlsens fluebilder. Mulig man vil si at jeg ikke er gal på grunn av akkurat det .. men jeg har en pakke jeg henta på posten isted (fra japanphoto) liggende på sofaen som jeg ikke har hatt tid til å åpne enda. Snakker om fluebilder. Nei, nå er det pakken sin tur.. 30D Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Slingshot 300 AW. Noen som har denne? Lurte på hvordan den er å bære. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 For de som vil se alle bildene: http://www.flickr.com/photos/27474071@N02/tags/flies/ Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Noen her som kan tolke drømmer? I natt drømte jeg at faren min dro av lcd - skjermen på D200'n, et rent uhell. Som kompensasjon kjøpte han D300 til meg. Så våknet jeg. Noen innspill? Edit: Godt å ha deg tilbake Mr. M. Endret 26. juni 2008 av Eirik_a Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 strå så gjorde det ikek noe fordi det blåste så mye. Men da kan dere se for dere for JÆVLIG det er å feste noe til sensoren som er skarpt, men lukkertider på gennomsnitt 1/25! Regner med at du har tatt alle bildene med 150mm Sigmaen. Siden du da får så inni hampen skarpe bilder på 1/25 s. lukkertid, så regner jeg med at du enten bruker stativ eller har en form for OS i linsa. Eller er du bare sinnsyk stødig på hånda? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Slingshot 300 AW. Noen som har denne?Lurte på hvordan den er å bære. Full-lastet, så blir den nok tung. Har selv prøvd en 200AW; å bære er den grei. Den spiste også mye utstyr. Jeg synes at er for mye styr å få tak noe mer enn selv kameraet. Det finnes forvrig en ny serie (Fastback) som er mer en tradisjonell sekk men med mange av de samme løsningene. tror den vil være bedre å bære. Tom Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Slingshot 300 AW. Noen som har denne?Lurte på hvordan den er å bære. Jeg synes den er veldig bra, men jeg har ikke akkurat testet mange fotovesker, altså. Veldig kjekt med belte som man kan ha rundt livet i tillegg til den over skuldra for å lette vekta på skuldrene (retting:skuldra). Og for kjapp tilgang til kamera, er det bare å løsne beltet rundt livet, og skli sekken ned på venstre side, også har man tilgang til kamera uten å måtte ta av hele sekken. Endret 26. juni 2008 av Ratleto Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 strå så gjorde det ikek noe fordi det blåste så mye. Men da kan dere se for dere for JÆVLIG det er å feste noe til sensoren som er skarpt, men lukkertider på gennomsnitt 1/25! Regner med at du har tatt alle bildene med 150mm Sigmaen. Siden du da får så inni hampen skarpe bilder på 1/25 s. lukkertid, så regner jeg med at du enten bruker stativ eller har en form for OS i linsa. Eller er du bare sinnsyk stødig på hånda? Jeg bruker stativ, og en teknikk der man vipper stativet frem og tilbake. Hjelper lite når det blåser though, så man må ha tålmodighet. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Høres jo greit ut. Må sekken ligge på bakken, eller klarer man å åpne den i oppreist stilling uten at alt raser ut? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Da har jeg kjøpt meg "Tokina 12-24 f/4. Im happy! :} Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Blir vel en Tokina 12-24 på meg også i løpet av uken. Merker virkelig savnet etter vidvinkel! Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Høres jo greit ut. Må sekken ligge på bakken, eller klarer man å åpne den i oppreist stilling uten at alt raser ut? Man bør legge ned veska på bakken for å få tilgang til resten. Men det er to glidelåslommer på utsida av veska som man kan ha litt i. Jeg har foreløpig hatt paraply og hansker i den største lomma, men det er plass til mer der. I den andre har jeg hatt ladere, ledninger og andre "tynne" ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå