Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg fisheye og en 30mm iløpet av året. Har lyst på en kortere makro, en SB-800, større sekk, og kanskje en 300mm f/4, for å se om fuglegnisten kommer tilbake....

Har du ikke en SB-800 fra før? I følge signaturen din.

Snakker en til... SB-600 er for tungvindt å bruke når man har 800 fra før av, lettere med 2 like.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men Sigma 100-300 f/4 er utmerket, og finnes jo til Canon også.

Det er jo en mulighet. Ser at Sigma kommer med en 120-400 - mulig at den blir et greit kompromiss. Kommer nok til å satse på 50-150mm som grom-tele-objektiv + 1.4x konverteren. Så da gjelder det å få dekket resten på en fornuftig måte. Trenger neppe noe mer enn 400mm.

Tom

Lenke til kommentar
Dere Nikonister har en fordel, i og med at dere har en 300mm f/4 - Canon har ikke det.
Hva er dette da? Koster det samme som Nikkoren...

Dessuten har jo Sigma også slike, også som zoomvarianter som er utmerket!

Jeg tenkte uten IS (for å få ned prisen).

Tom

De har en uten IS også, men er ikke i produksjon lenger.

Jeg fikk min 300/4L IS splitter ny på foto.no til 6000 kroner inkl. UV-filter. Uten IS burde dermed være enda billigere, selv om jeg kanskje var en smule heldig i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min 300/4L IS splitter ny på foto.no til 6000 kroner inkl. UV-filter. Uten IS burde dermed være enda billigere, selv om jeg kanskje var en smule heldig i mitt tilfelle.

Seks lapper! Det er til å leve med - import da ?

Tom

Lenke til kommentar

Seks lapper! Det er til å leve med - import da ?

Tom

Ja, er nok fra USA. Kjøpte av privatperson etter å ha lagt ut ønsket-kjøpt annonse på foto.no. Ble ringt opp dagen etter, og det var ikke ETT eneste støvkorn på frontelementet eller UV-filteret. 6000 kr inkl. HOYA HCM UV-filter. På toppen av det hele glemte selgeren å sende som postoppkrav, så jeg fikk prøvd objektivet før jeg betalte. ;)

Lenke til kommentar
Ja, er nok fra USA. Kjøpte av privatperson etter å ha lagt ut ønsket-kjøpt annonse på foto.no. Ble ringt opp dagen etter, og det var ikke ETT eneste støvkorn på frontelementet eller UV-filteret. 6000 kr inkl. HOYA HCM UV-filter. På toppen av det hele glemte selgeren å sende som postoppkrav, så jeg fikk prøvd objektivet før jeg betalte. ;)

Innimellom har man bare flaks.

På tide du legger ut noe bilder av fuglene da.

Tom

Lenke til kommentar

Tom

Hehe. Lykkes jeg med havørnprosjektet mitt blir det nok lagt ut noen bilder her ja, skal du se. Lykkes jeg ikke - jaja, det får så være.

Den er uansett observert i området, og jeg har snakket med utallige fiskere og naturfotografer som har lyktes med å fotografere den fra båt ved å kaste fisk på sjøen. Alt som gjenstår nå er bare å finne den, mate den og fotografere den. ;)

Lenke til kommentar

Tom

Hehe. Lykkes jeg med havørnprosjektet mitt blir det nok lagt ut noen bilder her ja, skal du se. Lykkes jeg ikke - jaja, det får så være.

Den er uansett observert i området, og jeg har snakket med utallige fiskere og naturfotografer som har lyktes med å fotografere den fra båt ved å kaste fisk på sjøen. Alt som gjenstår nå er bare å finne den, mate den og fotografere den. ;)

Hvorfor spør du ikke bare disse fiskerne om og få være med ut?

Mulig du kansje må betale en liten slant, men det er det værdt :)

Lenke til kommentar

Gleder meg til April-Mai, da skal vi forhåpentligvis til statene! :D

Da blir det nok litt hamstring på utstyrsfronten gitt.

Har fra før:

Canon EOS 400D

Tamron 17-50 f/2.8

Tamron 70-300 f/4-5.6

Diverse bøker etc. + ekstra batteri

Trenger (/vil ha^^):

Speedlite 580 EX II (evnt. EX 430, har ikke bestemt meg ennå)

Canon EF 70-200 f/4 IS USM (gratis IS ifht. Norsk pris! :D Ikke sikkert though)

Canon 50mm f/1.8

Kanskje også en vidvinkelzoom om jeg gidder/har råd.

Må også få bestilt filtere fra EBAY snart, trenger UV, pola og gråfilter 3x/4x.

Noen anbefalinger??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...