Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

@ .NET utviklere:

 

Jeg har en klasse som jeg bruker for å sentralisere noen konstanter:

 

public static class TargetApplication
{
   public const string Application0 = "Application0";
   public const string Application1 = "Application1";
   public const string Application2 = "Application2";
   public const string Application3 = "Application3";
}

 

Som jeg bruker slik flere steder i koden min:

 

switch (targetApplication)
{
   case(TargetApplication.Application0):
       //Do something
       break;
   case(TargetApplication.Application1):
       //Do something else
       break;
}

 

 

Vet dere om en lett måte for å oppnå funksjonalitet som:

if(TargetApplication.Contains("myTargetApplication"))
{
   //Do something
}

 

Uten bruk av reflection?

 

Ja, jeg kunne hatt en parallell liste med de samme verdiene, men jeg vil unngå duplisering av data i koden min, ettersom det kan bli en feilkilde hvis jeg glemmer å oppdatere en av delene.

 

På forhånd takk :).

 

Francis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

En ekstra bonus er jo at jeg kan få passordbeskyttet, kryptert tilgang til filene på SVN-serveren fra en hvilken som helst datamaskin koblet på internett, det kan være kjekt å ha :)

 

Som den data-nooben jeg er så bare slenger jeg det ut :)

 

Vil du ikke få de samme egenskapene med en nas "Network-Area Storage" ?

Lenke til kommentar

Er det ikke lettere å bruke en enum? .NET enum er vel like smarte som Java sine og skjønner ting som MyEnum.ValueOf("A string") ?

 

Dessverre, Java > .NET når det kommer til Enum.

 

public static bool Contains(string Param)
{
   string[] arr = { TargetSystem0, TargetSystem1, TargetSystem2, TargetSystem3 };
   return arr.Contains(Param);
}

 

Fungerer, men er ikke pent.

 

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

Som den data-nooben jeg er så bare slenger jeg det ut :)

Noen må være det også ;)

 

Vil du ikke få de samme egenskapene med en nas "Network-Area Storage" ?

Nei. NAS er egentlig bare en avanseret USB disk som du kobler til via nettverk istedet for USB.

 

Ved å bruke subversion (eller et annet versjonskontrollverktøy) så får man noe som minner om Apple's time machine (dog ikke like "elegant" og glatt).

Lenke til kommentar

Dessverre, Java > .NET når det kommer til Enum.

Jøss. Det er noe Java har fått til :fun:

 

Det er ikke alltid man kan være elegant; løsningen din vil virke. Men jeg tror jeg hadde laget arrayet utenfor funksjonen - slik at den ligger nær definisjonene. Ellers er det fort gjort å glemme å oppdatere den når du legger til en ny en.

Lenke til kommentar

Gief <3

 

Gratulerer, håper du blir fornøyd med den........ Ikke det at jeg er misunnelig...............

 

Takk! Liker konseptet godt :)

 

Leica kameraene ser sykt nice ut. Men jeg kladda på et i butikken der jeg jobber. (det hadde dessverre ikke strøm i seg). Og jeg syns rett og slett utløserknappen kjentes billig ut på både m8.2 og m9. Skuffa. Må ha vært syk den dagen tror jeg....

 

Jasså? Liker utløserknappen jeg. Den har fin respons. Det jeg liker godt med Leica er at man kan håndholde på lange lukkertider, fikk til 1/10 på 50mm (67mm eq. på ff) i sted på et kjedelig portrettbilde. Viser hvertfall at det er mulig. Deilig at det ikke blir svart når man tar bilde og.

 

Bastard. Slett ikke misunnelig - neida, neida! :love:

 

:new_woot:

Lenke til kommentar

Gratulerer Ole. Blir kjempegøy å følge med på bildene dine framover. Du står som kontakt på flickr for dette. Gleder meg! :)

 

I snart 8 måneder har jeg lidd med en ussel maskin. Core 2 duo E21XX et eller annet, integret grafikkort, 3gb single-channel minne. Dette har ført til at bilder tar EVIGHETER å bli ferdigredigert, filmer som ikke kunne redigeres, og generelt elendighet. Vel, ikke helt sant. Etter 4 måneder så satt jeg i en gammel E6600 og dette hjalp skikkelig på. For to uker siden satt jeg inn et 8800 GTS 640mb og jeg kan nå helt OK redigere 1080p video, dog med effekter så kan jeg fortsatt legge det fra meg.

 

WELL NO LONGER!

 

Bestilte for en halvtime siden en i7 950, Gigabyte GA-X58A-UD5, Corsair Dominator 12GB 3x4 moduler, MSI GTX 460, kabinett, kjøling og hele sulamitten (bortsett fra harddisk og skjerm - får nøye meg med hdden jeg har her hjemme, så får ssd komme over nyttår). Alt dette kjører Mac OS X 10.6.5 ganske out-of-box så jeg er kjempeglad for å ha en ufattelig billig mac. Snapper kanskje opp 12gb ram til rett før jul kanskje for totalt 24gb. Skal bli kjekt å ENDELIG kunne faktisk redigere disse 40000px breie panoramaene mine uten at det tar 3 dager.

 

Er i ekstase. :D Hipp hipp hurra for tidlig julegave til meg selv.

 

Måtte bare få det ut. Endelig med i "The big league" hva arbeidsflyt gjelder.

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Som den data-nooben jeg er så bare slenger jeg det ut :)

Noen må være det også ;)

 

Vil du ikke få de samme egenskapene med en nas "Network-Area Storage" ?

Nei. NAS er egentlig bare en avanseret USB disk som du kobler til via nettverk istedet for USB.

 

Ved å bruke subversion (eller et annet versjonskontrollverktøy) så får man noe som minner om Apple's time machine (dog ikke like "elegant" og glatt).

 

Dette sa meg nada :)

 

sitat :

En ekstra bonus er jo at jeg kan få passordbeskyttet, kryptert tilgang til filene på SVN-serveren fra en hvilken som helst datamaskin koblet på internett, det kan være kjekt å ha

 

Jeg har en nas lagret i en annen bygning "trådløst" og den lagrer automatisk albumene/dokumenter hver natt,jeg har tilgang til den fra enhver datamaskin m/nett-tilgang og kan lage passordbeskyttete mapper som andre kan få aksess til samt at alt foregår sikret.

 

Så jeg får akkurat de samme egenskapene men kanskje ikke den løsningen som en som har relativ god innsikt i dette vil bruke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...