Bolivar Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Har dere blitt oppringt av Lyd&bilde før? De ville hjelpe meg å selge canon makroobjektivet mitt. Er veldig skeptisk til slike ting over telefonen... Har ikke blitt oppringt selv, men har hørt om dette fenomenet, og dersom de hadde ringt meg skulle jeg tilbudt dem å kjøpe det av meg og så selge det videre for deres risiko - om de virkelig tror på det de driver med burde ikke det være noe problem, går de ikke med på det har de vel heller ikke noe særlig "salgshjelp" å tilby? Smart ;-) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Er det virkelig vits å svare? Det er virkelig vits i å ignorere slike mail Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Er det virkelig vits å svare? Det er virkelig vits i å ignorere slike mail Og jeg som trodde jeg endelig hadde fått en kjøper. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 For spesielt interesserte. Kunne jo vært en fin julegave til meg selv. "TORI" limited-edition Lomography film camera & lens set with unreleased & autographed live double CD Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Og jeg som trodde jeg endelig hadde fått en kjøper. Nå skal du høre ... Du svarer på mailen og oppgir pris. Du får svar tilbake at dette er tenkt som en gave til en eller annen som jobber et eller annet lugubert sted (f.eks. Amerikansk ambassade i Nigeria). Så avtalerer dere metode for betaling og sending av utstyr. Du blir kvitt utstyret ditt. Og du sitter igjen med akkurat så mye mindre penger som frakten koster. Men det viste du vel allerede Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 For spesielt interesserte. Kunne jo vært en fin julegave til meg selv. "TORI" limited-edition Lomography film camera & lens set with unreleased & autographed live double CD Sweeeeet... Damen har det med å lage spesialutgaver.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Og jeg som trodde jeg endelig hadde fått en kjøper. Nå skal du høre ... Du svarer på mailen og oppgir pris. Du får svar tilbake at dette er tenkt som en gave til en eller annen som jobber et eller annet lugubert sted (f.eks. Amerikansk ambassade i Nigeria). Så avtalerer dere metode for betaling og sending av utstyr. Du blir kvitt utstyret ditt. Og du sitter igjen med akkurat så mye mindre penger som frakten koster. Men det viste du vel allerede Kan jo hende Wiciwato er heldig og bare blir e'spammet i en lengere periode Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Siden jeg liker spenning så kjører jeg på. Fikk forresten et bud på 1500,- istad. What did you say? Endret 7. desember 2010 av Wiciwato Lenke til kommentar
ventle Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Himmel og helvete står for fall: One.com har endelig gått med på å slå av PHP safe mode på webhotellene sine. Seks år etter at jeg begynte å mase på dem! Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Jan Fredrik by Bjørnli Foto, on Flickr Testbilde med mitt "nye" kamera, 5D MK1. exif : iso 800, 35mm, 2.0, 1/80. 1 Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Noen her som har prøvd Fujifilm's instax kamera? Lurer litt på ett i julegave til meg selv. Trenger enda mer analog spenning Lenke til kommentar
ET! Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Når man er innpå ACBA så har min LBA komt snikende igjen. Bytte ut 24-70mm 2.8 med 35mm 1.4L? 35 fordeler: 540g. IQ 24-70 fordeler: fin for journalistikk/events men er tung å dra på Har fra før 50mm 1.4 denne blir ofte sittende på som allround fordi den er lettere og mindre å dra på. Student økonomien tillater dessverre ikke JATAKKBEGGEDELER så det er enten eller. En setup som kan erstatte for meg 24-70mm er 35mm 1.4L, 50mm 1.4 og 85mm 1.8 Kamera er en 5dmkII, jeg er bare litt i tvil på om min fotostil/type kommer til å endre seg til journalistisk foto eller mer planlagt foto. Tror dere jeg kommer unna med primes i journalistisk/events sammenheng? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Nå har jeg vært borti en raring på bruktmarkedet her... - 25. juni legger jeg ut min Canon 28mm 1:2.8 for salg på foto.no - 19. juli får jeg melding fra en som ønsker å kjøpe. Overfører pengene til konto, og jeg sender avgårde. Jeg setter annonsen som 'arkivert', så den dukker ikke opp når folk søker på den lenger - 23. juli sender han meg melding om at objektivet er mottatt i god stand, og er søye fornøyd med det - Ett par dager senere ser jeg at han har lagt det ut for salg på finn.no, med samme pris, samme annonsetekst og samme bilder (som jeg hadde tatt selv) som jeg hadde i min annonse. - Nå i kveld sender han meg melding på foto.no via 'send melding til bruker'-linken i (den arkiverte) annonsen og spør om objektivet er solgt... jeg svarer høflig at det ble solgt til nettopp ham den 19. juli, spent på å se om han svarer Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 what is this, i dont even Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 what is this, i dont even Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 hmmm, noen sm har canon 5d OG canon 35mm 2.0 ? synes jeg ser vignettering @ 2.0 - 4.0 ca? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) hmmm, noen sm har canon 5d OG canon 35mm 2.0 ? synes jeg ser vignettering @ 2.0 - 4.0 ca? Vignettering, CA og distorsjon på enkelte objektiver er noe av prisen du må betale for fullframe. Iflg The Digital Pictures testbilder er det opp mot tre stopp vignettering i hjørnene på det objektivet der på full åpning.. Protip: Installer nyeste versjon av DPP og oppdater firmware til nyeste versjon (krever for 5D firmware v1.1.0). Koble kameraet til maskinen med USB-kabel og start EOS Utility. Gå inn i menyen og kryss av for alle de objektivene du bruker med huset. Så kan du i RAW-konverteringen i DPP korrigere både vignettering og geometrifeil! Sweet, eller hva? Det er ganske så mange objektiver som støttes. Endret 8. desember 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Det er ingen som har et Nikkor 16-85mm de vil kvitte seg med? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Nerd swimsuit heaven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå