Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående gradvis gråfilter. Ikke kjøp noe billig ræl, da sparer du deg til fant. Lee er å foretrekke, men da må du gjerne vente en stund grunnet stopp i produseringen (av en eller annen grunn jeg ikke husker). Cokin gir et lilla-ish fargeskjær og er generellt sett dårlige filtre. Du kan prøve exposure merging mens du venter på at Lee er tilgjengelig igjen. Men det er ikke billig, koster nærmere 2000,- importert. Foto er ikke en billig hobby.

Lenke til kommentar

hjelp! mitt 5d kamera med vertikalgrep har et problem.

Når jeg setter vertikalgrepet på "ON" så tar kameraet bilde med en gang det har fokusert.. det vil si at det piper at den har fokus så tar den bilde, har altså ingen mulighet til å bare fokusere for å så om-komposere, setter jeg bryteren på "OFF" så fungerer det som det skal men får da ikke brukt utløser knappen på vertikalgrepet. er det noen som har vært borti samme problem eller vet hvordan jeg fikser dette så setter jeg pris på svar og tilbakemelding..

 

edit: nvrmind, googla og så at det er ett vanlig problem, må nok sendes til canon elns

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

hjelp! mitt 5d kamera med vertikalgrep har et problem.

Når jeg setter vertikalgrepet på "ON" så tar kameraet bilde med en gang det har fokusert.. det vil si at det piper at den har fokus så tar den bilde, har altså ingen mulighet til å bare fokusere for å så om-komposere, setter jeg bryteren på "OFF" så fungerer det som det skal men får da ikke brukt utløser knappen på vertikalgrepet. er det noen som har vært borti samme problem eller vet hvordan jeg fikser dette så setter jeg pris på svar og tilbakemelding..

 

edit: nvrmind, googla og så at det er ett vanlig problem, må nok sendes til canon elns

 

Problem? Det er et problem at vertikalgrepet ikke fungerer når det er avskrudd?

Endret av matsktsk
Lenke til kommentar

Har dere blitt oppringt av Lyd&bilde før? De ville hjelpe meg å selge canon makroobjektivet mitt. Er veldig skeptisk til slike ting over telefonen...

 

Har ikke blitt oppringt selv, men har hørt om dette fenomenet, og dersom de hadde ringt meg skulle jeg tilbudt dem å kjøpe det av meg og så selge det videre for deres risiko - om de virkelig tror på det de driver med burde ikke det være noe problem, går de ikke med på det har de vel heller ikke noe særlig "salgshjelp" å tilby?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...