Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

takket være Nikon sin tullete knapp for bytte av modus misset jeg et blinkskudd.

Bah! Jeg misset mange "blinkskudd" på grunn av det fordømte modushjulet på D70 i sin tid. Hjulet kommer borti ting, og endrer modus. Når du kan se i søkeren hvilket modus du endrer til, så er det ikke mye tid som går bort uansett hvilken vei du vrir på hjulet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags minnekort trenger man til D7000? Er 30mb/s overkill? 15mb/s enough?

Er ikke helt inne i minnekortens verden enda.

Er 30mb/s raskt nok, mene du vel?

 

Jeg synes ikke 30mb/s er overkill. 15mb/s er for tregt til høyeste video-oppløsning. Og selv om du aldri så mye har lovet at du ikke skal bruke video-funksjonen, så kommer du til å bruke den før du vet ordet av det ;)

Har jeg lovet det? :p Har vel kanskje gjort det jeg og som de fleste andre, men nå som jeg har det i hendene er det genialt. Får vel bare pøse på med the best minnekort for D7000.

Lenke til kommentar

Hehe, er på "kurs" via nav, så kan ikke gå ut å ta bilder atm, men senere idag skal jeg nok teste det ut ;D

Gleder meg vilt:)

 

*håper jeg får gå 13.00 så jeg slipper å vente på 14.00/15.00 bussen så jeg har litt dagslys* :p

Du får ta deg en tur ut i lunsjen ;)

 

edit: Det var muligens for sent ...

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Eller sagt på en annen måte; ikke særlig fint. :)

Precisely my point. :)

 

Men - hvis du skyter med horisonten midt på bildet, på litt videre brennvidde enn du skal bruke, så kan du croppe inn til gyldent snitt eller hva som er ønskelig - og du får samtidig shift!

 

En poor mans shift ved å skyte på vid brennvidde og croppe inn til kanten er en kjent og kjær teknikk for å få riktigere perspektiv.. Vel - hvis vidvinkelen er rettegnende nok, da, og det er de sjelden - men kompenserer du for geometrifeil i etterbehandlingen kan du der få en fin shift-effekt, på bekostning av oppløsning og litt detaljer. :)

Lenke til kommentar

Hehe, er på "kurs" via nav, så kan ikke gå ut å ta bilder atm, men senere idag skal jeg nok teste det ut ;D

Gleder meg vilt:)

 

*håper jeg får gå 13.00 så jeg slipper å vente på 14.00/15.00 bussen så jeg har litt dagslys* :p

Du får ta deg en tur ut i lunsjen ;)

 

edit: Det var muligens for sent ...

 

lunchen ble det ikkeno av;P argh, er på kurset enda :/

 

og skal snakke med de om noe før jeg drar så rekker ikke 14.05 bussen heller, argh, blir 15.05 og jeg er ikke hjemme før 16.30 ish da, uggh!

Lenke til kommentar

lunchen ble det ikkeno av;P argh, er på kurset enda :/

 

og skal snakke med de om noe før jeg drar så rekker ikke 14.05 bussen heller, argh, blir 15.05 og jeg er ikke hjemme før 16.30 ish da, uggh!

Da får du testet lavlys-egenskapene til 5D. Det er jo mye snø på Råde nå; så du kan få en del flotte vintermotiv. Du har stativ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...