Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

joa, men jeg liker å fylle framen, og noen ganger er det veldig kjekt å kunne bytte mellom 24 og 70mm på ett sekund(f.eks ved bilder av barn/hunder) :p

Tja, men som walkaround er kanskje vekt noe å ta hensyn til og. 24-70 veier omtrent fem ganger mer enn 35mm f/2, og slipper inn ett stopp mindre lys. 35mm er en utrolig fleksibel brennvidde på 36x24mm - bare prøv ;)

Lenke til kommentar

Er det verdt å oppgradere fra D200 til D300/D300s? Eller er det bedre å sitte på gjerdet og vente på D400? Har ikke noe behov for video, men savner muligheten for å bruke ISO høyere enn 800. Kunne godt tenke meg LV også, men jeg klarer liksom ikke å forsvare utgiften med de argumetene jeg har til nå. Bedre skjerm er jo også flott, og økt batterilevetid, men jeg har jo 6 batterier, så det spiller ingen trille.

Lenke til kommentar

joa, men jeg liker å fylle framen, og noen ganger er det veldig kjekt å kunne bytte mellom 24 og 70mm på ett sekund(f.eks ved bilder av barn/hunder) :p

Tja, men som walkaround er kanskje vekt noe å ta hensyn til og. 24-70 veier omtrent fem ganger mer enn 35mm f/2, og slipper inn ett stopp mindre lys. 35mm er en utrolig fleksibel brennvidde på 36x24mm - bare prøv ;)

 

jo takk jeg skal prøve;) gleder meg skikkelig! har sett på http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=141317 at det er mange som bruker 35mm'rn og 5d mk1 i kombinasjon, samme med 85mm 1.8 : http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=140371

 

ser lekkert ut og klarer såvidt å vente på mitt kamera:P

Lenke til kommentar

Så hvis noen er interessert i Sigma 105mm f/2.8 så er det bare å si ifra. ;)

Kan du ikke få oppdatert firmware da?

Det vet jeg ikke noe om. Men jeg har ikke brukt 105mm'en spesielt mye og jeg kommer nok ikke til å bruke det mer fremover, så det må nok dessverre forlate familien snart.

 

Er det fortsatt innenfor garantitiden mener jeg at du får utført oppdateringen av firmware gratis med Sigma sine objektiver.

Lenke til kommentar

Over til noe helt annet.

 

I morgen er det fototreff både i Trondheim og Oslo. Tenkte det i den anledning kunne være greit med en liten utfordring for oss som har tenkt å delta på treffene. (utfordringen er selvfølgelig også åpen for andre som tar seg en tur ut i morgen på egenhånd eller sammen med andre og som ikke befinner seg på de nevnte treff)

 

Da det er vinter stort sett over hele landet så kommer det en liten nøtt.

 

Ta et bilde som "skriker" vinter. Utfordringen ligger i at bildet IKKE skal inneholde IS eller SNØ.

 

NB! bildet må bli tatt i morgen 5.12

 

Det skulle vel by på både utfordring og mulighet for kreativitet for de fleste av oss.

 

Det er ikke planlagt noen premiering bortsett fra heder og ære fra andre på forumet.

 

Godt forslag, men for oss i Trondheim kommer det litt for sent. Vi har nemlig alltid treff på lørdager, og helst den første i måneden. Og det var idag. :) Skal til å gå gjennom bildene fra treffet akkurat nå.

Lenke til kommentar

Godt forslag, men for oss i Trondheim kommer det litt for sent. Vi har nemlig alltid treff på lørdager, og helst den første i måneden. Og det var idag. :) Skal til å gå gjennom bildene fra treffet akkurat nå.

 

 

Da har jeg misforstått litt.

 

Det medfører bare at dere får ta et nytt treff i morgen også. Evt at man tar en tur på egenhånd.

 

Regner med dere hadde en fin tur.

 

Her er det meldt snø til natten slik at utfordringen til i morgen skal bli litt verre. Dette var planlagt....

Lenke til kommentar

The Imaging Resource: Amazing Resolution: Pentax 645D Test Shots posted!

"We were expecting to see more resolution than from the highest-end full-frame pro 35mm bodies, but when we saw the first images, we were literally staring at the screen with our mouths open: If you've never seen just how much detail a medium-format SLR with a sharp lens can produce, you've got to check out our test shots from the Pentax 645D. (Fair warning, it may entirely spoil you for 35mm-format SLRs.)"

 

Sikleverdig! :dribble:

Lenke til kommentar

Er det verdt å oppgradere fra D200 til D300/D300s? Eller er det bedre å sitte på gjerdet og vente på D400? Har ikke noe behov for video, men savner muligheten for å bruke ISO høyere enn 800. Kunne godt tenke meg LV også, men jeg klarer liksom ikke å forsvare utgiften med de argumetene jeg har til nå. Bedre skjerm er jo også flott, og økt batterilevetid, men jeg har jo 6 batterier, så det spiller ingen trille.

 

Ville ikke oppgradert til D300. Ville ventet til neste sommer/sen-sommer.

 

D200:

D300 or D300s nets you a modest boost in high ISO work, better autofocus, Live View, and faster card writes. Just barely qualifies as a reasonable upgrade.

http://www.bythom.com/upgradepath.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...