Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En mann var på sesjon og legen skulle se han uten klær. Legen sier "nå, du

er jøde.. du er omskåret!" "Næ... Æ e Nordlending, og det e almindelig slitasje! Du skjønna rævhølet er myki trangere"

 

:)

 

fixed :dremel:

 

Så du mener at gutta østpå er mer velbrukte :)

vet a fader åssen det står til der :p

 

2 samer står og prater sammen:

"du æ har hørt at det er nesten likt og pule dama som rein!"

"det må du snakke med han lars om, han har prøvd og knulle dama!"

 

 

Lenke til kommentar

Yay, da var 5d mk1 med 3-4 batterier, batterigrep (og det vanlige tilbehøret som følger med) "bestilt" har den forhåpentligvis til onsdag

 

*glede seg* :D

Grats! :D

 

Skal du bare bruke den på f/2.8 og kjappere optikk, og du liker å se i søkeren hvor fokusplanet befinner seg, så anbefaler jeg Canons supermatte mattskive - EE-S. Får mye mer kontroll på fokus på lyssterk fastoptikk! Søkeren blir litt mørkere, men jeg merker kun det innendørs med f/4-5.6-optikk.

Lenke til kommentar

Har for øyeblikket bare 85mm 1.8 og 35mm 2.0

Bare? Det er jo omtrent alt man trenger :thumbup:

 

Gratulerer med flott nytt kamera!

 

Ja, bare :p har ille lyst på en 24-70 2.8 L, men er nok for dyr for meg:P

 

Men har lyst på ett "all-around" objektiv som er lys-sterkt, ellers har jeg lyst på en 50mm av noe slag (for å ha noe mellom 85mm og 35mm), og så etter jeg lånte en 70-200 2.8 is usm L fikk jeg ille lyst på den også :p men hovedsakelig er det "all-around/walkaround" objektiv og lys-sterk 50mm jeg har lyst på :p

Lenke til kommentar

joa, men jeg liker å fylle framen, og noen ganger er det veldig kjekt å kunne bytte mellom 24 og 70mm på ett sekund(f.eks ved bilder av barn/hunder) :p

Jeg prøver bare å overbevise meg selv om at jeg ikke egentlig trenger mer optikk. Selv så fortviler jeg over hvor mye bra det er for µFT allerede, og enda er det mer rundt hjørnet, og jeg trenger ikke, men har veldig lyst på mer. :blush:

Lenke til kommentar

Tror dere jeg trenger et skikkelig allround-objektiv når jeg skal til Thailand? Jeg har på følelsen at 10-20mm og 35mm ikke kommer til å holde. Har alltid kommet i situasjoner hvor jeg virkelig har fått lyst på litt tele og. :hmm:

 

Jeg savner ofte mer vidvinkel når jeg er på ferie. Men det kommer selvsagt an på hva du har tenkt å gjøre og hva du liker å ta bilder av. Jeg tror du kommer veldig langt med en 10-20 og en 35.

 

Hvis du tenker på 18-200(250)mm når du sier allround-objektiv, så anbefaler jeg heller å kjøpe en dedikert tele. Kvaliteten på allround-objektivene sies å være sånn så som så.

Lenke til kommentar

joa, men jeg liker å fylle framen, og noen ganger er det veldig kjekt å kunne bytte mellom 24 og 70mm på ett sekund(f.eks ved bilder av barn/hunder) :p

Jeg prøver bare å overbevise meg selv om at jeg ikke egentlig trenger mer optikk. Selv så fortviler jeg over hvor mye bra det er for µFT allerede, og enda er det mer rundt hjørnet, og jeg trenger ikke, men har veldig lyst på mer. :blush:

Optikk har jeg heldigvis nok av, har et par kandidater som hadde vært kjekt å ha, men ingen jeg trenger. Objektivpark på 18 objektiver får holde inntil videre :) Faktisk over 1 år siden siste objektiv ble kjøpt inn.

 

PC-E 85mm f/2.8 og AF-S 200-400mm f/4 blir det neste en vakker dag, men ingen hastverk. A2+ skriver (epson 3880 eller 4900), og et par Profoto D1 med BatPacProPac står høyere på listen :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

joa, men jeg liker å fylle framen, og noen ganger er det veldig kjekt å kunne bytte mellom 24 og 70mm på ett sekund(f.eks ved bilder av barn/hunder) :p

Jeg prøver bare å overbevise meg selv om at jeg ikke egentlig trenger mer optikk. Selv så fortviler jeg over hvor mye bra det er for µFT allerede, og enda er det mer rundt hjørnet, og jeg trenger ikke, men har veldig lyst på mer. :blush:

Optikk har jeg heldigvis nok av, har et par kandidater som hadde vært kjekt å ha, men ingen jeg trenger. Objektivpark på 18 objektiver får holde inntil videre :) Faktisk over 1 år siden siste objektiv ble kjøpt inn.

 

PC-E 85mm f/2.8 og AF-S 200-400mm f/4 blir det neste en vakker dag, men ingen hastverk. A2+ skriver (epson 3880 eller 4900), og et par Profoto D1 med BatPacProPac står høyere på listen :)

 

Det bør dekke de fleste forhold det.

Lenke til kommentar

Over til noe helt annet.

 

I morgen er det fototreff både i Trondheim og Oslo. Tenkte det i den anledning kunne være greit med en liten utfordring for oss som har tenkt å delta på treffene. (utfordringen er selvfølgelig også åpen for andre som tar seg en tur ut i morgen på egenhånd eller sammen med andre og som ikke befinner seg på de nevnte treff)

 

Da det er vinter stort sett over hele landet så kommer det en liten nøtt.

 

Ta et bilde som "skriker" vinter. Utfordringen ligger i at bildet IKKE skal inneholde IS eller SNØ.

 

NB! bildet må bli tatt i morgen 5.12

 

Det skulle vel by på både utfordring og mulighet for kreativitet for de fleste av oss.

 

Det er ikke planlagt noen premiering bortsett fra heder og ære fra andre på forumet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...