Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Dagens Microsoft-propaganda: MSN Sladrehanken

 

Script som utnytter en svakhet i nettleseren. IE8 har den samme svakheten, og andre nettlesere (i hvertfall Firefox) har samme mulighet til å surfe anonymt (private browsing). Med andre ord, budskapet er "bruk Internet explorer 8, ikke fordi den gir deg noe ingen andre kan gi deg, men fordi vi sier det"...

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt dette med maset om å måtte ha W7 eller Linux for å kjøre lavnivådefragmentering. Jeg har gjort dette i OS X i godt over et år med Lloyd Chambers (Diglloyd) sitt program Disktester.

 

Her er resultatene fra min Intel 160gb SSD Gen2 med Disktester. På min andre SSD fra Intel er jeg nede i ~90mb/s skriving på 70-100% delen av testen etter snart 9 måneders bruk uten noen form for vedlikehold.

 

 

------------------- Averages for "ssd" (4GB/4MB, 1 iteration) ------------------

Area (159.9GB) Write MB/sec Read MB/sec

0% - 104.1 - 260

10% - 104.2 - 260

20% - 103.6 - 256

30% - 103.8 - 260

40% - 104.0 - 261

50% - 103.7 - 261

60% - 104.0 - 261

70% - 104.0 - 260

80% - 104.2 - 260

90% - 103.7 - 260

100% - 103.6 - 261

Average write speed across the volume: 103.9MB/sec

Average read speed across the volume: 260MB/sec

 

 

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt dette med maset om å måtte ha W7 eller Linux for å kjøre lavnivådefragmentering. Jeg har gjort dette i OS X i godt over et år med Lloyd Chambers (Diglloyd) sitt program Disktester.

Såfremt du jevnlig kjører et program som rydder opp, så tut og kjør - fordelen med TRIM er at OS'et ordner det for deg i bakgrunnen, men kjører du annet program, så får du for alle praktiske formål eksakt samme effekt.

Lenke til kommentar

Har en på 80 GB og omtrent bare operativprogrammet installert på den,er alt for lite så blir nok og kjøpe en større utover vinteren når gen.3 blir mer tilgjengelig.

 

Men du lagrer vel data på en HDD?

 

Ellers så fungerer en Hybrid-disk som Momentux XT overraskende bra. Skulle ønske man kom med noen 3.5" hybrider med litt større SSD på dog.

 

Jepp,lagrer alt på andre Hd.Meningen var og bare ha operativsystemet/LR3 på SSD'en,men det har blitt noen flere programmer der.

Lenke til kommentar

 

Tenker meg en hackintosh istedenfor Mac Pro denne gang.

 

 

Gigabyte GA-EX58-UD5

Intel Core i7 950

Antec CP-850 850W

Antec Performance One P183

Corsair H50

Corsair Dominator DDR-3 1600 12 GB (6x2GB)

MSI GeForce GTX 460 Hawk

OCZ Vertex 2 60 GB

OCZ Vertex 2 60 GB

 

Omnomnom den spiser Apple til frokost... http://browse.geekbe...ch2/view/324193

 

Hva skal du med to 60 GB SSD-er?

En for OS X og en for Windows, men når og om jeg kjøper den kan det hende jeg bruker begge for OS X. Jeg kjører en del programmer og de er svære så kunne trengt plassen. Får vel rulle inn 2tb disker for alt av bilder og video jeg har, dog.

Lenke til kommentar

Reiser til Gdansk i morrakveld. For å ikke få fravær på mandag må jeg levere en liten bildereportasje fra turen. Noen som har gode forslag til noe jeg kan skyte uten å bruke så alt for mye energi på det? :p

Skipsverftet har et historisk sus over seg. Skal ikke mye til for å få en lærer til å synes at det er et ålreit prosjekt.

 

Pokker, nå ser det ut til at jeg må brenne enda flere laken på et 28mm Elmarit ASPH.

Er det ikke en liten uke siden du skulle kjøpe Pentax for å spare penger ... ? :)

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Skipsverftet har et historisk sus over seg. Skal ikke mye til for å få en lærer til å synes at det er et ålreit prosjekt.

Tenkte litt på det sjøl, men kan fort bli litt for omfattende (det er i utgangspunktet en fylletur med et par kompiser). Hmm. Må vel bruke kvelden på å google litt. Kan hende jeg bare ender opp med å lage en liten serie om hostelet vi bor på - kan fort bli interessant nok, om det bor spennende mennesker der.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...