Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

50mmpunktumfinale. Normaluken (uke 35) har vi ordningen du tenker på, Epp.

 

Arg. Kjøpte nettopp en Nikkor 35mm 1.8. Jaja, gamle trofaste 50mm-eren (75mm) får duge den :)

 

Morsomt, har faktisk ikke 50mm til E-P1-en (konas egentlig), men så har det en cropfaktor på 2 så 50mm ville vært et fint portrett objektiv ;)

Endret av Epp
Lenke til kommentar

... og da er formodentlig en telefon enda mer portabel og like brukbar? Foretrekker 10" skjerm på tablet; noe mindre og tastaturet blir krøkkete, nettsider knuslete, filmer pinglete og brukeropplevelsen som helhet en skuffelse. Innholdet på iPad overgår også foreløbig med god margin det som er tilgjengelig for andre plattformer – for eksempel blir det heller kostbart for aviser som eksperimenterer å skulle levere en variant både for Android og iOS; om det er Toscanas åser (SKÅL! Men i kveld er det Riesling i glasset.) eller Sommes ødemark vi ser om et par år vet jeg ikke, men foreløbig er konklusjonen klar.

 

Med forbehold om at jeg ikke har prøvd andre enn iPad (mange timer daglig i mange måneder) og Galaxy (kun et par-tre timer).

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

... og da er formodentlig en telefon enda mer portabel og like brukbar? Foretrekker 10" skjerm på tablet; noe mindre og tastaturet blir krøkkete, nettsider knuslete, filmer pinglete og brukeropplevelsen som helhet en skuffelse.

 

Skal man ikke bare se på mulimedia/nettsider med disse dingsene da :p

 

Foretrekker noe med tastatur jeg og som ikke er lenket til Steve Jobs kongedømme ;). Er ikke overbegeistret over Google-Android forbindelsen heller...

Lenke til kommentar

Noen som får nrk nett-tv til å fungere i OSX? Fikk beskjed om å installere silverlight, gjorde det, men det vises ingen film.

 

I linux så bruker jeg Firefox med MediaPlayerConnectivity plugin og VLC. Det fungerer fint. Burde fungere i OSX (som er bygd på BSD).

 

Silverlight skyr jeg som pesten...

Jeg fikk det til etter hvert. Måtte bruke Safari. Firefox ville ikke vise videoen. Kan være den nye betaen som ikke har implementert støtte for silverlight ennå.

 

Fin dokumentar :)

Lenke til kommentar

Noen som får nrk nett-tv til å fungere i OSX? Fikk beskjed om å installere silverlight, gjorde det, men det vises ingen film.

 

I linux så bruker jeg Firefox med MediaPlayerConnectivity plugin og VLC. Det fungerer fint. Burde fungere i OSX (som er bygd på BSD).

 

Silverlight skyr jeg som pesten...

Jeg fikk det til etter hvert. Måtte bruke Safari. Firefox ville ikke vise videoen. Kan være den nye betaen som ikke har implementert støtte for silverlight ennå.

 

Fin dokumentar :)

 

Greit at de stoler på værtettingen på sine kameraer, men å la de stå ute med gromobjektiv i regnvær mens de sover i telt gav meg hakeslepp! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...