Bjørnli Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 merker jeg gleder meg til tirsdag(foto-oppdrag i studioet til ett reklamebyrå) men så ligger en forkjølelse på lur her tror jeg:( hatt vondt i halsen i flere dager og idag er stemmen min begrensa:( 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) merker jeg gleder meg til tirsdag(foto-oppdrag i studioet til ett reklamebyrå) men så ligger en forkjølelse på lur her tror jeg:( hatt vondt i halsen i flere dager og idag er stemmen min begrensa:( Jeg pleide og hølje nedpå et par liter appelsin juice nå jeg føler en forkjølelse er på vei,om det hjelper vet jeg ikke men ble bare litt uggen et døgns tid før alt er tilbake til det normale.Er forkjølelsen allerede et faktum er det nok ikke så mye som hjelper. Jeg skrev pleide,det pga. av at jeg har brukt tran de siste 5 årene og aldri vært forkjølt igjen Endret 28. november 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Inc Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Jeg er støkk i byn et par timer, ca fra 15-1630. Noe som blir med på en fototur? I Bergen altså Endret 28. november 2010 av Inc Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Eg hadde eigentleg tenkt meg ein tur til Skjellbreia (i den Trondhjemske bymark) for å fotografera til årsutfordringa mi, men 10 km skitur i -17 fristar ikkje. Endret 28. november 2010 av ok67 Lenke til kommentar
kaian Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Jeg er støkk i byn et par timer, ca fra 15-1630. Noe som blir med på en fototur? I Bergen altså God ide, feil by Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Zeiss 21mm f/2.8? Vurderes meget sterkt, får sjå kor mykje eg skal jobba i sommar. Tenker også i de banene! Vurderer en Nikkor 24mm 1,4G, men så frister også en Nikkor 14 - 24mm 2,8G også.. omtrent samme pris. Og da blir ikke valget så enkelt plutselig!! Ingen av dei to er manuelle då. Også vil eg ha noko litt meir eksotisk enn Nikon Da er vi jaggu 3 som sikler på noe sånt, mitt (foreløpige) budsjett er dog ikke høyere enn 6 - 7000 kroner. Kikker på blant annet Nikon 35mm F2 og Nikon Nikkor AF 24mm f/2.8D... Har 35/2 og det er absolutt eit fint objektiv, veldig greit å ha med seg. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Oi, hadde det ikke vært for at jeg nettopp solgte Sigma 50/1.4 fordi jeg ikke greide å bli glad i brennvidden, hadde nok Zeiss ZF 50/1.4 til 3999 blitt innhandla. Finfin pris. Jojo, men med gammel versjon av Nikon-varianten? Er forresten storfornøyd med at jeg solgte min. Gjør jo ikke noe at den ikke er ZF.2 når jeg uansett må sette et adapter mellom det og 5Den. ZF.2 er vel bare kommunikasjon mellom objektivet og kamera så vidt jeg vet? Lenke til kommentar
Epp Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Leste en artikkel i sist Black & White Photography om Sigmas siste speilrefleks med Foveon. Fikk bra anmeldelse for bildekvaliteten. Foveon virker interessant. Kunne tenkt meg en DP2s, men tror nok det blir nye objektiver til Nikon og E-P1 først. Apropos: Hvor kan man best søke på eldre brukte objektiver for Nikon? Vurderen å kjøpe 35mm f1.8, men er litt usikker om jeg heller vil ha 20-28mm ... Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Og ref den saken fra Kuwait Times: RETRACTION On Saturday, November 20, 2010 the Kuwait Times published an article titled 'Multi ministry camera ban frustrates artists' in which incorrect information was provided. The newspaper regrets failing to verify the information. The article wrongly stated that a ban on DSLR cameras was implemented by the Ministries of Information, Social Affairs and Finance. This information is false. In a follow up investigation, it was proved that no such ban has been issued. We regret this error and deeply apologize for any inconvenience caused. http://www.kuwaittimes.net/read_news.php?newsid=MzAwMTg4ODg1 Good going, Kuwait Times. 1 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Good going, Kuwait Times. ...og ikke minst andre medier som ukritisk har gjengitt nyheten Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Paisley - ikke sammenlign på skjermen bak - den skjermen er dårligere på 1000D - sammenlign heller de egentlige filene på en PC! Hvis 1000D ikke har bra nok auto-hvitbalanse - skyt i RAW. Så langt tenkte jeg ikke da frustrasjonen og skrekkheten tok overhånd. Skal sjekke filene på pc! Skyter alltid i RAW, men har ikke stort behov for å endre hvitbalansen Merker at prisene synker på de semiproffe modellene på bruktmarkedet for tiden. Spørs om jeg ikke plukker opp et pent brukt, f.eks 40d/50d. Fikk et tilbud om å kjøpe pent brukt 40d til to lapper, og spørs om jeg ikke slår til Endret 28. november 2010 av Paisley Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Helvete, hater når kjøpere trekker seg i absolutt siste liten.. Jaja, 40d fortsatt til salgs: http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=141983 hvis noen fra akam vil kjøpe fort så kan jeg slenge med 1 batteri ekstra;) Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Good going, Kuwait Times. ...og ikke minst andre medier som ukritisk har gjengitt nyheten Det er litt morsomt med alle de som nå har slengt med leppa mot "den type samfunn". Litt morsomt, og samtidig veldig trist. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Helvete, hater når kjøpere trekker seg i absolutt siste liten.. Jaja, 40d fortsatt til salgs: http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=141983 hvis noen fra akam vil kjøpe fort så kan jeg slenge med 1 batteri ekstra;) Hva er grunnen til at du selger dette kameraet? Er du ikke i besittelse av 450d også? En ting som slo meg istad. Er det noen tommelfingerregel som forteller på hvilken blender skarpheten er best? Hva er deres erfaringer? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Hva er grunnen til at du selger dette kameraet? Er du ikke i besittelse av 450d også? Følger du ikke med? "Noen" har ramla oppi fullformatsbøtta Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Hva er grunnen til at du selger dette kameraet? Er du ikke i besittelse av 450d også? Følger du ikke med? "Noen" har ramla oppi fullformatsbøtta Haha, huff. De store snømengdene her gjør meg så forvirret at jeg knapt vet hva jeg heter. Det stemmer at han falt i den bøtta ja! Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Jeg hadde en 450d før, men ville heller ha en 40d, og nå vil jeg ha en 5d mk1 Følger du ikke med? "Noen" har ramla oppi fullformatsbøtta ingen dum bøtte å ramle oppi det da;) Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Lastet opp en liten test av D7000 på lekeplassen med dårlig panorering og humor. http://www.youtube.com/watch?v=r2yJRDL2AyA Men filmfunksjonen er knall! At autofokusen er litt i det sløveste laget bryr jeg meg ikke nevneverdig om. Endret 28. november 2010 av Wiciwato 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 ingen dum bøtte å ramle oppi det da;) Tja. Det blir fort en dyr bøtte da Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 jaja, men verdt det;) veldig fin bøtte:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå