Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Da jeg innom fotobutikken igjen.. skulle ha en ekstra diffuser paraply.. meeeeen.. tror dere ikke at det snek seg med et MB-D10 til D700'en også?! :p Merka det ikke før jeg kom i bilen, og kona kom med en tørr kommentar! :D

 

EDIT: Typo

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Hehe iStereo, det drar på seg?

 

 

Åh ja! :) Begynner å få utstyret på plass iallefall! Så er det å få hevet kvaliteten på det man gjør bak kameraet da.. "øvelse gjør mester" har jeg hørt! :)

Lenke til kommentar

Hva er dette for noe? Eller altså, jeg ser jo at det er noe som involverer blitspærer, men jeg skjønner ikke helt hvordan den skal funke. Den er produsert av Zeiss, formodentlig tiltenkt bruk i kombinasjon med Contax II, som jeg fant den sammen med. Den har vanlig skofeste under, og en hengslet dings som stikker ut, med et vanskelig identifiserbart skruefeste under. Fatningen som pæra festes i kan snurres rundt. Det står 3613/15 på den hengslede dingsen.

 

 

 

 

 

 

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Mitt neste objektiv skal bli manuell og fast, muligens vidvinkel. Må berre få nok peng.

 

 

Tenker også i de banene! Vurderer en Nikkor 24mm 1,4G, men så frister også en Nikkor 14 - 24mm 2,8G også.. omtrent samme pris. Og da blir ikke valget så enkelt plutselig!! :)

Lenke til kommentar

Jeg har kronisk forkjølelse fra første dag med minusgrader helt frem til våren i slutten av mars. Det slår aldri feil.

 

Gleder meg til Ski-VM!

 

Glad jeg ikke har det, men er siste gang jeg er ute UTEN skjerf... var ute i pluss/minus 13t for å filme musikkvideo... DET var kaldt det.

 

jobber på sjøen, ergo rundt i en liten båt i minus 11 i 12 timer! det er kaldt det!

Lenke til kommentar

Jeg føler med deg, men du tilvenner deg det vel etter tid, gjør du ikke?

 

er litt bedre enn i fjor, men forsatt ille! det verste er at jeg ikke kan bruke hansker, så selv om jeg har på meg en varm dress, så er det dritt kaldt. i fjor klarte jeg også og ramle på sjøen fordi vannet som spruter opp på båten fryser til is :(

Lenke til kommentar

Jeg har lenge følt at mitt nybegynnerkamera har tatt bedre bilder med manuelle innstillinger, enn det andre venner med semiproffe kameraer har tatt med automatiske innstillinger. Men etter at jeg sammenlignet bilder tatt med mitt canon 1000d og min veninnes 500d med lik blender, lukkertid, hvitbalanse, iso, fokus, samme utsnitt og samme brennvidde på automatiske innstillinger ble jeg meget skuffet. Selv med gromglasset Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM montert på mitt Canon 1000d, mot min veninnes kitobjektiv EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, var forskjellene store.

Det virket som kameraet slet med å gjengi fargene korrekt, sammenlignet med min veninnes kamera. Personene på mitt bilde hadde noe rødlig i huden, tiltross for riktig hvitbalanse og bruk av blits. På 500d var ikke denne rødfargen tilstede, tiltross for helt like innstillinger i menysystemene, hvitbalansen og innstillinger på den innebygde blitsen. Bildene tatt med auto innstilligner ble også langt bedre enn mine.

 

Det virket som om skjermen på 500d var bedre på å gjengi fargene, og bildene så nesten redigerte ut sammenlignet med de på min skjerm.

 

Forskjellene var så merkbare at jeg er usikker på om det er vits å kjøpe tilleggsutstyr til mitt nåværende kamera, eller om jeg skal spare til et nytt kamera. På en måte føler jeg det er for tidlig å kjøpe nytt kamera før jeg har hatt mitt nåværende kamera i et år..

Tilleggsutstyret jeg da vurderer er ekstern blits, stativ, batterigrep, og en 50mm f/1.8. Er det noe vits å kjøpe dette, eller burde jeg spare til et kamera som 550d/60d/7d?

Tenker på å kjøpe tilleggsutstyret listet opp, og gå til innkjøp av en brukt 40d/50d i løpet av det kommende året, og heller ha penger klare til en erstatter til 7d om et par år.

 

Noen som har noen tanker rundt dette? Følte at tipset "billig kamera, og godt objektiv" fremfor "bra kamera og billig objektiv" er veldig missledende etter dagens sammenligning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...