ventle Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Tamronen er jo ingenting i forhold til Nikon sin 17-55mm. Ein kompis av meg har Tamron sin, men måsei eg liker Nikon sin betre, trass størrelse. Det er mest det snevre brennviddeområdet som er showstoppern for meg - bildekvaliteten er det ingenting å si på. Er det da noe annet enn byggekvalitet Nikkoren har å by på? Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Hadde drøm om hvit 7D i natt. Fikk lyst å ta av alle dekslene til 5DIIen min og gi de til noen proffe lakkører for å gjøre den hvit. Hadde vært kult. http://www.digitalre...nk-7181-article Haha. Sett den med D90en for en stund siden. Tingen er jo at de ikke er proffe til det heller. Når jeg får råd til det så tror jeg at jeg skal kjøpe en 7D og sende den inn for å bli hvit, med en 85 1.8 kanskje. Episk. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Tja, jeg skal jo demontere en 20d for å konvertere til ir, kanskje jeg skal male den i samme slengen? 1 Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Trur eg skal gjera noko slikt med D90en når eg oppgradere, kan bli fancy. Tamronen er jo ingenting i forhold til Nikon sin 17-55mm. Ein kompis av meg har Tamron sin, men måsei eg liker Nikon sin betre, trass størrelse. Det er mest det snevre brennviddeområdet som er showstoppern for meg - bildekvaliteten er det ingenting å si på. Er det da noe annet enn byggekvalitet Nikkoren har å by på? Eg treng ikkje meir enn den og 85mm, har aldri likt tele. Den er tung og svær, men ellers har den ikkje noko anna enn byggkvalitet, nei. Eg treng jo litt kvalitet, liker eg å tru. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Nettopp, tviler ikke på at Nikonen er bra, men som sagt syns jeg 35/2'en gjør samme jobben, til halve prisen, halve størrelsen, under halve vekta og slipper inn dobbelt så mye lys Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Skjønner kva du meiner, derfor eg framleis har min 35/2(og vil ha ein 24mm). Men på reiser og slikt føler eg at eg treng noko med litt meir omfang, og kvalitet. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Har hatt 35/1.4 i under ei uke, og kjenner allerede at jeg har lyst til å erstatte 24-70/2.8 med 85/1.2 ellernoe. Har skutt to reportasjer og ett portrettintervju den uka her, og det eneste jeg ikke brukte 35L på var ett hodeportrett. Kan hende det bare er ny-leke-fenomenet som spiller inn - så venter litt med å gjøre noen eventuelle objektivskifter, men må inrømme at det frister. Glass med stor blender og rett* brennvidde er avhengighetsskapende. *)Sigma 50/1.4 som jeg kvitta meg med samme dag som jeg handla 35/1.4 var helt feil brennvidde på FF for min del, var verken vid eller trang nok. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Wohoo, får inn 2000kr på konto i nærmeste tid for ett fotooppdrag jeg hadde i forrige uke, samt jeg skal ha ett oppdrag til tirsdag så bare jeg får solgt min 40d nå så blir det 5d(mk1) på meg:D Bare husk "du må ikke selge skinnet før bjørnen er skutt" Ofte man ikke får inn penger til forventet tid og må purre. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Tro meg, selger ikke kameraet mitt før jeg er 100% sikker på at jeg kan ha en 5d innen 1 uke klarer meg ikke så lenge uten kamera:P Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Tamronen er jo ingenting i forhold til Nikon sin 17-55mm. Ein kompis av meg har Tamron sin, men måsei eg liker Nikon sin betre, trass størrelse. Det er mest det snevre brennviddeområdet som er showstoppern for meg - bildekvaliteten er det ingenting å si på. Er det da noe annet enn byggekvalitet Nikkoren har å by på? Jeg har hatt begge og synes det var klar forskjell i bildekvalitet i favør Nikkoren. Fargegjengivelsen og kontrasten/mikrokontrasten til 17-55/2.8 er helt på høyde med 24-70/2.8 som jeg har nå. Photozone forteller som oftest bare halve sannheten (den kjedelige halvparten). Jeg har for øvrig også prøvd å klare meg med kun fastobjektiv, men det ble for treg AF og for lite fleksibilitet for å fotografere barn i aktivitet (som utgjør omtrent halvparten av bildene mine). Ja takk, begge deler! Lenke til kommentar
kimare Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Å bytte fra 5d mk ii til pentax er ganske kleint. Ser nok bedre ut på papiret enn det er i virkeligheten. Du kan se jævlig langt etter å ha den fine dybdeskarpheten du får med 35 1,4 på hel / halvfig bilder ihvertfall Er det så vanskelig, da? Med cropfaktor på 1.54 skal du bare finne en passende 23mm f/0.9! Hvorfor ikke leke Ole Brum. 35 1,4 med stabilisator? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Hvorfor ikke leke Ole Brum. 35 1,4 med stabilisator? Lenke til kommentar
ET! Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Ja, en plass må en jo sette fotobagen. Kan ikke sette bag/sekk rett på bakken vettu. Edit: Selv har jeg enda ikke hatt et eneste objektiv med stabilisator. Pleier å leke fakir; stopper pulsen og skyter på halvt innpust. Blir det for galt så har vi jo alltids Endret 26. november 2010 av ET! Lenke til kommentar
kimare Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Hvorfor ikke leke Ole Brum. 35 1,4 med stabilisator? Oi, sinna? Det er ikke alltid det passer å drasse på stativ, selvom D700 har fantastiske høy-Iso egenskaper som i noen situasjoner kompenserer for stabilisator, er det noen ganger jeg fortsatt savner A700 med stabilisatoren. Jeg har forøvrig byttet stativ oppsett fra et stort og tungt Benro til et lite og lett Feisol-stativ, skal se om jeg får testet det i helga, foreløpig virker det lovende. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Oi, sinna? Nei - kronisk moroklump! Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Noen her inne som har erfaringer med (foto)reportasje (e.l) i dyreparker? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Personlig tar jeg ikke så mange bilder av ting som står helt stille @ f/1.4 i dårlig lys. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Okay. Finnes det er måte å lagre en photoshopfil i flere versjoner uten å måtte lagre til lightroom for så å åpne som en kopi? Hvis noen skjønte den. Saken er slik at jeg sitter med ett bildet i photoshop åpnet fra lightroom, men jeg ønsker å lagre dette i flere versjoner fra PS uten å lagre så åpne og lagre åpne lagre åpne lagre åpne lagre... Endret 26. november 2010 av Inc Lenke til kommentar
ET! Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 bare å bruke "save-my-ass-twice" er det ikke? (save as, shift-cmd/ctrl-s) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå