Trondster Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Å bytte fra 5d mk ii til pentax er ganske kleint. Ser nok bedre ut på papiret enn det er i virkeligheten. Du kan se jævlig langt etter å ha den fine dybdeskarpheten du får med 35 1,4 på hel / halvfig bilder ihvertfall Er det så vanskelig, da? Med cropfaktor på 1.54 skal du bare finne en passende 23mm f/0.9! Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Sssshhh Trondster... snart kommer Pentaxmafiaen og roper om sensorstabilisator! 2 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Hvor leste du det? Her, for eksempel? Sssshhh Trondster... snart kommer Pentaxmafiaen og roper om sensorstabilisator! Hadde vært noe til både videregående og universitetet - har fått et par urettferdige resultater på prøver - selv om det nå begynner å bli en stund siden.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 leser at Olympus gir opp 43 og satser bare på m43. stemmer det? Det er nok bare misforståtte rykter. Hvis en ser nærmere på E-5, så er det tydleig at Olympus ikke dropper 4/3 på en stund enda. Men Olympus kutter nok ut de små 4/3 modellene (E-4xx/E-5xx/E-6xx) og erstatter de med µ-4/3 modeller. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Å bytte fra 5d mk ii til pentax er ganske kleint. Ser nok bedre ut på papiret enn det er i virkeligheten. Du kan se jævlig langt etter å ha den fine dybdeskarpheten du får med 35 1,4 på hel / halvfig bilder ihvertfall Det er ikke alle som synes at smal DOF er det aller viktigste her i livet Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Å bytte fra 5d mk ii til pentax er ganske kleint. Ser nok bedre ut på papiret enn det er i virkeligheten. Du kan se jævlig langt etter å ha den fine dybdeskarpheten du får med 35 1,4 på hel / halvfig bilder ihvertfall Det er ikke alle som synes at smal DOF er det aller viktigste her i livet Smal DOF ikke det aller viktigste her i livet??!?! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Å bytte fra 5d mk ii til pentax er ganske kleint. Ser nok bedre ut på papiret enn det er i virkeligheten. Du kan se jævlig langt etter å ha den fine dybdeskarpheten du får med 35 1,4 på hel / halvfig bilder ihvertfall Det er ikke alle som synes at smal DOF er det aller viktigste her i livet Smal DOF ikke det aller viktigste her i livet??!?! Har du glemt at det eksisterer både pupper og skotsk whisky? 2 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Det er nok bare misforståtte rykter. I følge intervjuet jeg indirekte linker til over sier Olympus' europeiske direktør for marketing at de ikke utvikler flere 43-objektiver. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Har du glemt at det eksisterer både pupper og skotsk whisky? Du glemte tysk øl. Og smal DOF er vel strengt takk ikke ønskelig ved fotografering av pupper? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Smal DOF ikke det aller viktigste her i livet??!?! Nei, det er også bildestøy, eller mangel på sådan. Og piker, vin og sang, da, som L4r5 elegant oppsummerer - selv om han mangler "mettall" i oppramsingen. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 bythom.com "2011 Predictions" men mener jeg leste lignende et annet sted. kan ikke finne det med google igjen dog. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 leser at Olympus gir opp 43 og satser bare på m43. stemmer det? Det er nok bare misforståtte rykter. Hvis en ser nærmere på E-5, så er det tydleig at Olympus ikke dropper 4/3 på en stund enda. Men Olympus kutter nok ut de små 4/3 modellene (E-4xx/E-5xx/E-6xx) og erstatter de med µ-4/3 modeller. Det gir menig i forhold til det jeg leste. Så blir det å se hvor helhjerta de er på E-5 og etterfølgere. Tror nok at m4/3 nisjen passer Olympus. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Det er nok bare misforståtte rykter. I følge intervjuet jeg indirekte linker til over sier Olympus' europeiske direktør for marketing at de ikke utvikler flere 43-objektiver. Rykter som har kommet senere, tyder på at de vil komme med 4/3 objektiver, men ikke i 2011. Men hva er det som egentlig mangler? Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Å bytte fra 5d mk ii til pentax er ganske kleint. Ser nok bedre ut på papiret enn det er i virkeligheten. Du kan se jævlig langt etter å ha den fine dybdeskarpheten du får med 35 1,4 på hel / halvfig bilder ihvertfall Jeg har ikke 5DII, har eneren. Men ja, blir nok å savne den syke separasjonen. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Jeg har ikke 5DII, har eneren. Men ja, blir nok å savne den syke separasjonen. Har du prøvd toer'n? 1 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Det sa brura og. 6 Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Er det noen som kan komme med noen tips til en enkel fotobakgrunn/ backdrop enten det er av hjemmelaget kvalitet eller på internettet? Har søkt mye, men finner lite svar på dette. Trenger hverken store greiene eller store kvaliteten og er snakk om hvit bakgrunn Fredrik Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Er det noen som kan komme med noen tips til en enkel fotobakgrunn/ backdrop enten det er av hjemmelaget kvalitet eller på internettet? Har søkt mye, men finner lite svar på dette. Trenger hverken store greiene eller store kvaliteten og er snakk om hvit bakgrunn Fredrik Dette f.eks. En annen mulighet er bakgrunn av velur, som ikke krøller seg, men man får litt gjenskinn i stoffet. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 leser at Olympus gir opp 43 og satser bare på m43. stemmer det? Det er nok bare misforståtte rykter. Hvis en ser nærmere på E-5, så er det tydleig at Olympus ikke dropper 4/3 på en stund enda. Men Olympus kutter nok ut de små 4/3 modellene (E-4xx/E-5xx/E-6xx) og erstatter de med µ-4/3 modeller. Og går vi ut i fra at E-4xx/E-5xx/E-6xx står for minst 80% av salget. Tar vi med E30 som "utgående" model, er vell muligens 95% av speilrefleksene fra Olympus borte. For alle praktiske formål høres det ut som de har gitt opp 43. De av oss med noe bedriftsøkonomisk utdannelse, har sikkert noen bedre utrykk og teorier på hvorfor ang hva slik "strategi" kalles (Som elektro ingeniør, har jeg vell utelukket meg-selv her). For meg høres det ut som seigpining til en langsom og stille død i møte, uten at for mange som kjøpte seg inn i 43 system skal bli alt for sinna/skuffa. Til det, med de ryktene som går rundt, vil jeg ikke tru at mange nye kjøper seg inn i Olympus 43 system. Altså blir objektiv salg mest til de som er i systemet fra før av. Med ingen nye objektiver, vil total salget av Olympus 43 objektiver da falle. Da sitter vi igjen med en marginalisert 43 avdelig, og en m43 avdelig som går godt (kanskje). Utviklingsbudsjett vil bli styrt til m43. Etter eller annet Return On Investment, som jeg har hørt om. Hvis du kommer ned til Oktoberfest i 2015, Tomsi, kan vi se hvordan det gikk. Har Olympus mer en E6, spanderer jeg en öl. Hvis Olympus ikke har hat noen nye 43 speilreflex de siste 2 aarene, spandere du. ;~) Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Jeg har ikke 5DII, har eneren. Men ja, blir nok å savne den syke separasjonen. Har du prøvd toer'n? Ja, et par ganger. Ikke så jævlig imponert. Men hadde nok vært en formidabel oppgradering det og. Er vel ikke så fryktelig lenge til mark III kommer da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå