Bjørnli Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 400 hørtes ganske fornuftig ut egentlig, ikke for lavt og ikke for høyt så de synes jeg er for dyr til å brukes igjen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 400 hørtes ganske fornuftig ut egentlig, ikke for lavt og ikke for høyt så de synes jeg er for dyr til å brukes igjen Jeg kan være enig i det. Du kan jo også prøve deg med 450,- så har du litt prutningsmonn hvis nødvendig. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Vurderer å bytte system til Pentax. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Forstår deg godt - de har de mest aggressive fanboysene, og så slipper du mas fra dem om at Pentax har ditt og datt.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Vurderer å bytte system til Pentax. Det meste er vel bedre enn Canon Untatt Nikon da - det suger rumpe det Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Haha, forstår dem, de har jo enorme mengder CaNikon-fans å forsvare seg mot, så at de blir litt passiv-aggressive skjønner jeg godt. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) ? Endret 24. november 2010 av ÅdneD Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Hahaha! Nei, ikke akkurat. Mer slik: Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Vil selv aldri kunne ha Pentax - ville fått på hjernen hver gang jeg så på logoen.. Har ellers kommet fram til at mine hovedkriterier for systemvalg først og fremst er optikkutvalg og pris, og som sekundære kriterier størrelse, vekt og sensorstørrelse. Har også et krav om at systemet vedlikeholdes med nye produkter. Sensoregenskaper og dill på huset er ikke så viktig i forhold til de andre punktene. Sensorer og funksjoner går hele tiden opp og ned - merkene bytter på hvem som er de ledende. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Tamron sin 10-24 (3300,-) eller Sigma sin 10-20 (4000,-) Definitivt Sigma. Hva med Tokina 12-24mm eller 11-17mm? Eller en brukt Canon 10-22mm, hvor du evt får pengene igjen dersom du av en eller annen grunn velger å selge. http://www.kenrockwell.com/tech/digital-wide-zooms/comparison.htm Lenke til kommentar
kimare Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Sensorer og funksjoner går hele tiden opp og ned - merkene bytter på hvem som er de ledende. Så sant det ikke er helt spesielle ting som tilsier at man skal bytte, så vil de flestes behov dekkes greit av de fleste systemene. Mao bør man tenke over grunnen til at man skal bytte, hvor mye det evt koster og om det strengt tatt er nødvendig. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Vil selv aldri kunne ha Pentax - ville fått på hjernen hver gang jeg så på logoen.. Har ellers kommet fram til at mine hovedkriterier for systemvalg først og fremst er optikkutvalg og pris, og som sekundære kriterier størrelse, vekt og sensorstørrelse. Har også et krav om at systemet vedlikeholdes med nye produkter. Sensoregenskaper og dill på huset er ikke så viktig i forhold til de andre punktene. Sensorer og funksjoner går hele tiden opp og ned - merkene bytter på hvem som er de ledende. Den kan jeg skjønne. 5D produserer fantastiske bilder, og 35L er upåklagelig glass. Det eneste problemet jeg har med det er at det er så svært og tungt! Og det er et stort problem, da kameraer er ubrukelige når de ligger hjemme fordi de er så svære. Så blir jeg fristet av 4-stopps sensorstabilisering, i tillegg til alt det fine glasset som Pentax har (se det jeg postet over, f.eks), og så har de mange utmerkede pannekaker også. Den største mangelen til Pentax såvidt jeg ser er noe i området 18-25mm med god lysstyrke (1.4-1.8). Det idéelle hadde vært M9, men jeg er ikke millionær enda. Endret 24. november 2010 av olelovold Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) 400 hørtes ganske fornuftig ut egentlig, ikke for lavt og ikke for høyt så de synes jeg er for dyr til å brukes igjen Jeg kan være enig i det. Du kan jo også prøve deg med 450,- så har du litt prutningsmonn hvis nødvendig. Går utifra at anbefalte priser er med MVA,eller ? Jeg ville nok lagt meg på 380.- + mva til og begynne med,og eventuell lagt til noen "gebyrer" så som transportkostnader pr.km. faktureringsgebyr,prosessering,etc. Endret 24. november 2010 av Nautica Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Vurderer å bytte system til Pentax. Oh god why? Det eneste problemet jeg har med det er at det er så svært og tungt! Og det er et stort problem, da kameraer er ubrukelige når de ligger hjemme fordi de er så svære. Så blir jeg fristet av 4-stopps sensorstabilisering, i tillegg til alt det fine glasset som Pentax har (se det jeg postet over, f.eks), og så har de mange utmerkede pannekaker også. Den største mangelen til Pentax såvidt jeg ser er noe i området 18-25mm med god lysstyrke (1.4-1.8). Kjøp en 550D for anledninger hvor du ikke vil 'pack the heat'. Til det du holder på med skjønner jeg ikke hvordan du vil flytte vekk fra fullformat. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Fordi det er kompakt og svært bra, både hus og glass. 4-stopps innebygd IS, ISO opp til 51k, sinnsykt dynamisk omfang, godt utformet ergonomi. Limited-glasset har en spesiell plass i hjertet mitt - mitt første SLR var K10D med 43mm f/1.9. Mangelen ligger primært i lyssterke vidvinkler som nevnt tidligere. Cropfaktoren kan jeg leve med. På lang sikt (3 år) blir det uansett anskaffet MF - kanskje 645D, som forøvrig har gjort det svært bra i test mot langt dyrere Phase One P40+. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Går utifra at anbefalte priser er med MVA,eller ? Det stemmer. Jeg ville nok lagt meg på 380.- + mva til og begynne med,og eventuell lagt til noen "gebyrer" så som transportkostnader pr.km. faktureringsgebyr,prosessering,etc. Lurt forslag. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Er det noe poeng uten lyssterke vidvinkler da? Om ja, kjør på. Pentax med Limited-glass er et flott system. Er akkurat det som er mitt største ankepunkt og hovedgrunn til at jeg ikke har skaffa meg et mer kompakt system enda - uten lyssterkt glass kan jeg like gjerne la kameraet ligge hjemme i de tilfellene jeg tror det kunne vært greit med et kompakt system. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 leser at Olympus gir opp 43 og satser bare på m43. stemmer det? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 leser at Olympus gir opp 43 og satser bare på m43. stemmer det? Hvor leste du det? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Å bytte fra 5d mk ii til pentax er ganske kleint. Ser nok bedre ut på papiret enn det er i virkeligheten. Du kan se jævlig langt etter å ha den fine dybdeskarpheten du får med 35 1,4 på hel / halvfig bilder ihvertfall 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå