Bruker-88036 Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Noen her som kan si fra til de som drifter prisguide om et problem? Når man går inn på siden til SB-900 blir man fort lurt siden man også får opp ringblitsadapter under samme produktkoden. https://prisguiden.no/produkt/98050 I går skulle jeg sjekke priser på digitale videokameraer. Stusset på at de billigste kostet 295,- og sånt.. men skjønte etterhvert at det var prisen på batterier til de kameraene jeg skulle sjekke pris på. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Det var da mye mindre slike problemer før oppgraderingen, var det ikke? Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Har sikkert spørt om dette tidligere, men hvordan i all huleste verden linker jeg et bilde fra flickr profilen min til bildetråden her på diskusjon.no. En flink bruker sa det til meg for noen måneder siden, men har pokkern meg glemt det igjen.. Noen? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Share this -> HTML/BBCode -> Velg BBCode. 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Jeg bruker bare å høyreklikke på den størrelsen som jeg vil vise og velge "åpne bilde", da får man en side med bare bildet på. Også kopierer jeg adressen til bildet og trykker på "sett inn bilde" her i forumet (som man kan gjøre fra hurtigsvar). Da blir det sånn om jeg har valg det minste på flickr. og sånn om jeg har valgt medium. 1 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Det var da mye mindre slike problemer før oppgraderingen, var det ikke? Det hender fra tid til annen, har sett det før også. Antar det er usikkerhetsmomenter rundt hvordan systemet tolker prislistene de får tilsendt fra butikkene som deltar i prisguiden. Bruk 'tips om feil'-linken, så bruker de å rette det ganske fort Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Tamron sin 10-24 (3300,-) eller Sigma sin 10-20 (4000,-) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Oi, som jeg skal få meg XBox Kinect! Se så realistisk det er, og kjøretøyet følger førerens minste bevegelser helt perfekt! http://www.youtube.com/watch?v=KWbLOFGSEDo Realisme, here I come! 1 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Har sikkert spørt om dette tidligere, men hvordan i all huleste verden linker jeg et bilde fra flickr profilen min til bildetråden her på diskusjon.no. [img=http://www.mydomain.com/myimage.jpg] Francis 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 [img=http://www.mydomain.com/myimage.jpg] Francis Foretrekker den enkle linkingen der, samt en eventuell link under bildet. Vanligvis resizer forumsoftwaren bildet, og i det jeg klikker for å se det litt større, så tar url'en meg til flickr-siden, når jeg egentlig bare ville se bildet bittelitt større. 2 Lenke til kommentar
ET! Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Tamron sin 10-24 (3300,-) eller Sigma sin 10-20 (4000,-) Definitivt Sigma. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Takk for hjelpen angående flickr og bildeadressen! Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Japan Photos nattåpent tilbud (Bergen) på torsdag 25.11. Får bli opp til dere å vurdere tilbudene. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Bergen er jo ikkje såå langt vekke... Får forresten veldig mange gode idear etter midnatt. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Apropos spørsmålet ditt Hr.Olsen ang bilder av is; tok dette i fjor vinter, men er ikkje sikkker på om det er akkurat det du leiter etter: WOW! Det bilde likte jeg. Hvordan fikk du frem fargene? Etterprosessering eller lyssetting? Lenke til kommentar
Epp Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) I går ble jeg lei av alt støvet i speilreflekskameraet mitt, så jeg fant frem blåsebelgen. Men denne gangen var det ikke så lett å få ut støvet. Jeg leste litt på nettet og så at man kunne prøve med en fin børste. Så jeg gjorde det og fikk bort det gjenstridige støvet (som en kunne se på bildene), men så kom sjokket. Da jeg tok noen testbilder oppdaget jeg lysegrønne og røde prikker. Jeg tok noen bilder i mørket og det var sikkert et dusin av dem om man så veldig nøye på bilde. Regnet med at nå hadde jeg tatt livet av mange sensorpixler. Søking på nettet gav ingen trøst, da bilder så ut som døde pixler. Nå er det ikke noe dyrt kamerahus jeg har (Nikon D40), så å reparere var utelukket, da var D3100 eller D5000 mer aktuelle (dog jeg hadde tenkt å bruke D40-en et par-tre år til før jeg kjøpte et mer avansert kamerahus. Jeg har fokusert på optikk og blitser) Etter ei dårlig natt med en del grubling/drømming over hvordan jeg kunne klare å få ødelagt sensoren etc... så testet jeg kameraet igjen i dag og alle prikkene var bort. Så sannsynligvis ble det bygd opp statisk elektrisitet som medførte at pixlene hang seg opp i går kveld. Og i løpet av nattet har den ladet seg ut. Jeg har ikke gjort noe med kameraet i mellomtiden, så jeg finner ingen annen forklaring. Så dagen ble betraktelig bedre enn fryktet og nå blir kameraet med på tur 100% crop med "stjernekart" av pixler som var hengt opp Endret 24. november 2010 av Epp Lenke til kommentar
Epp Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Det var da mye mindre slike problemer før oppgraderingen, var det ikke? Jo, forferdelig mye rot i prisguiden nå. Man må være veldig forsiktig når en skal bygge en PC, for enkelte ganger har man forskjellige produkter listet som det samme. Mest irriterende er at feil ikke blir rettet opp når en melder fra om det. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Japan Photos nattåpent tilbud (Bergen) på torsdag 25.11. Får bli opp til dere å vurdere tilbudene. Dumme kontoen min er nesten skrapa frem til neste uke uansett. Har tilogmed måtte ty til faren min for at den ikke var helt skrapa og det er ikke ofte jeg gjør. Heldigvis får jeg og dama en god slump penger snart. Lånekassen har ENDELIG behandlet søknaden hennes. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Frilanssatsene er litt i overkant optimistiske da. Burde nok legge deg en del under, for å ikke prise deg ut av jobben. Men ikke for lavt heller da. hmmm, hva skal jeg ta da? vet virkelig ikke hvor mye jeg skal kreve Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Frilanssatsene er litt i overkant optimistiske da. Burde nok legge deg en del under, for å ikke prise deg ut av jobben. Men ikke for lavt heller da. hmmm, hva skal jeg ta da? vet virkelig ikke hvor mye jeg skal kreve Etter det jeg sett omtalt i andre tråder her på forumet, så vil jeg vel tro at et sted mellom 400 og 500 bør være fornuftg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå