Trondster Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Også kjekt med Scott Kelbys bøker og Magnar Fjørtofts bibel Digital fotografi i praksis. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Scott Kelbys første bok er kjempekjekk! Kanskje jeg skulle ønske meg en fotobok til jul? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Java er bedre enn TCL, som er alternativet her på bruket ... Hvis det er tcl som i tcl/tk, så nei. Tcl er et nydelig språk (men ikke hvis det brukes til å kode C, naturligvis). Java kan man si mye om, men pent blir det ikke Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hvis det er tcl som i tcl/tk, så nei. Tcl er et nydelig språk (men ikke hvis det brukes til å kode C, naturligvis). Java kan man si mye om, men pent blir det ikke Det er tcl som i tcl/tk. Men der er jeg nok uenig; Tcl er et språk jeg ikke klarer å like uansett hvor mye jeg prøver. Da jobber jeg heller i python. Men jeg kan være enig i at Java ikke er veldig vakkert. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Scott Kelbys første bok er kjempekjekk! Kanskje jeg skulle ønske meg en fotobok til jul? Bare synd alle de tørre vitsene ikke kommer i spoiler... 1 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hvordan pleier uke 50-festen å være igjen? Kan man være med med objektiv som nesten er 50mm (dvs 45mm), eller objektiv som omtrent tilsvarer 50mm oversatt til 35 (f.eks. 35 på crop)? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Scott Kelbys første bok er kjempekjekk! Kanskje jeg skulle ønske meg en fotobok til jul? Bare synd alle de tørre vitsene ikke kommer i spoiler... Hehe, joda, men jeg leste igjennom hele boken på en kveld og lærerikt var det. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Noen som vet om noen bøker om fotografering som det er mulig å finne på norske bibliotek? På norsk eller engelsk? Sikkert det samme. Om du så noen poster nedenfor den du svarte på, så ser du at det er fordi jeg ble oppfordret av bibliotekaren til å komme med forslag til bøker hun kunne bestille inn. Og er jo ikke noe vits å komme med forslag uten at man vet om boka er bra eller dårlig, må jo nesten foreslå noe jeg kunne hatt glede av å lese selv. Europas Naturskatter Der er det et par bra bilder og litt lesestoff. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Bare synd alle de tørre vitsene ikke kommer i spoiler... +1 - han der er enda mer tørr enn meg! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hvordan pleier uke 50-festen å være igjen? Kan man være med med objektiv som nesten er 50mm (dvs 45mm), eller objektiv som omtrent tilsvarer 50mm oversatt til 35 (f.eks. 35 på crop)? Der er det desvere kun 50mm som gjelder. Hverken mer eller mindre. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Du tenker nok på normaluken (uke 35?), Bykatt. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Skolen prøver visst å få Finnmarkinger til å slutte å banne. hehe.. sykt. Vasket elevenes munn med såpe –Jeg ble helt satt ut, for da viste det seg at flere elever hadde måtte gurgle grønnsåpevann. Og da var det snakk om at flere lærere gjorde dette Er på min gamle ungdomsskole, som er barne- og ungdomsskole i dag. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 «Sabbasen er én av tre foreldre som har eller har hatt barn som elever ved skolen.» Små forhold. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hørt på jobb; Per gikk bort til sin kvinnelige kollega på kontoret og sa. - Åh, håret ditt lukter aldeles nydelig. Kvinnen ble rasende og gikk strake veien inn på sjefens kontor og fortalte at hun ville ha seg frabedt slik sex-sjikane på jobb.- Hva er det som har skjedd? spør sjefen.- Per kommenterte at håret mitt lukter nydelig....... - Men hva er det som er galt med det? - Kutt ut, Per er dverg.... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 «Sabbasen er én av tre foreldre som har eller har hatt barn som elever ved skolen.» Små forhold. Hehe.. eller dårlig skrevet. Små forhold er det nok sammenlignet med andre steder. Skolen har 127 elever, og er kommunens største. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hvordan pleier uke 50-festen å være igjen? Kan man være med med objektiv som nesten er 50mm (dvs 45mm), eller objektiv som omtrent tilsvarer 50mm oversatt til 35 (f.eks. 35 på crop)? Der er det desvere kun 50mm som gjelder. Hverken mer eller mindre. OK, da er jeg ikke kvalifisert. Du tenker nok på normaluken (uke 35?), Bykatt. Mulig, hadde en vag idè om noe sånne relative 50mm-greier... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Mooohahahaha.. er i det dype hjørnet i dag.. If a key opens lots of locks, then it's a master key.But if a lock is opened by lots of keys, then it's a shitty lock. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hvordan pleier uke 50-festen å være igjen? Kan man være med med objektiv som nesten er 50mm (dvs 45mm), eller objektiv som omtrent tilsvarer 50mm oversatt til 35 (f.eks. 35 på crop)? Der er det desvere kun 50mm som gjelder. Hverken mer eller mindre. OK, da er jeg ikke kvalifisert. Det spiller da vel ingen rolle - om du vil utfordre deg selv med å produsere ett bilde hver dag i en uke, med ett og samme fastobjektiv på for eksempel 45mm, så er det vel ingenting i veien for det, selv om Tom ikke vil slippe deg inn på festen sin? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Joho! Det blir vernissage 2. og utstilling 3 - 5 desember etter Oslo Fotomaraton i sommer. Blir kult å se alle bildene edit: glemte lenke Endret 22. november 2010 av kaian Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Ble i dag kontaktet av lokalavisen www.varingen.no De hadde sett bildene jeg hadde lagt ut å var imponert. Det ser ut til at en repotasje om meg og hobbien som fotograf skal lages. Og at jeg skal få frilans oppdrag for avisen. HELT KONGE!!! Ønskene i fremtiden var å frilanse litt, spesielt innen sport. Dette er langt på vei, i alle fall når avisen kontakter meg å har store planer allerede 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå